Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spela från skiva på jtagad maskin

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

det är inte bops jag har pratat om hela tiden..... Xboxet startar inte över huvud taget om bara hårddisken är inkopplad.

Kända rrod på den med 0103 kod, många dagar man fick ha sin jtag. Toppen

Comment

om du vill ge dig på detta.. så kanske det löser saker.. boxen verkar leva sitt eget liv ändå. där du köpte den borde de ingå att åtgärda dina errors, så det är inte fel att prova detta innan.

http://forum.psxcare.com/support/sho...ot-0.04-(12611)

i denna tråden står det hur du skriver in ny mjukvara i din box.. följ swizzys lite detaljerade guide eller min egna metod.. instruktioner under.

lyckades slänga in nya dashen med den nya toolbox maker 2.6, jasper 16mb problemen som var i den tidigare versionen verkar vara fixade.

1. dumpade min nand från flash360 (freeboot 0.32 9199)

jag gjorde 3 dumpningar och jämförde filerna på datorn för att verkligen kolla att allt stod rätt till. körde flash360 från usbminne. (hexeditor, ex. hex workshop, du kan annars använda fc kommandot i konsolen i windows.)

2. stäng av xbox.
      3. kör freeboot toolbox maker 2.6
      4. klistra in cpu key, ändra till att filen ska heta updflash.bin , tryck create freeboot och öppna flashdmp.bin (den du dumpade med flash360)
      5. efter du gjort din updflash.bin, kopiera in den i flash360 katalogen på ditt usbminne.
      6. starta xbox med minne i.
      8. starta flash360 från usb.
      9. tryck a, sedan valde jag b (att inte spara kv), ignorera varningarna med start, tryck sedan a för att flasha, sedan trycker du på back-knappen tills konsolen stänger av sig.
      10. ryck ur strömmen någon minut.
      11. starta boxen och håll tummarna..
      12. starta xexmenu och lägg in dash launch 2.06 (2.09b finns ute nu.)
      13. starta om boxen.
      14. ny dash och allt är som det var innan.
      i bästa fall är det någon bugg i din mjukvara eller något blivit fel i skrivningen av den, detta kanske löser det.

Comment

Original inlägg av rikard357 Visa Inlägg
        det är inte bops jag har pratat om hela tiden..... Xboxet startar inte över huvud taget om bara hårddisken är inkopplad.

Kända rrod på den med 0103 kod, många dagar man fick ha sin jtag. Toppen
        Hmm, 0103 är inte direkt "känd" 0102 är det, men 0103 är nästan samma fel
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

på xbox-experts.com står det följande:
          1) Remove short circuit from bridged capacitor under the GPU
          2) X-Clamp replacement
          3) Reflow CPU/GPU/RAM

x-clamp är gjort på den sen tidigare (innan jtag utfördes) har skruvat åt skruvarna hårdare och "bakat" ska se om det har hjälpt om en liten stund. Annars kan jag inte få tag på en värmepistol förren om några veckor.

Comment

på xbox-experts.com står det följande:
            1) Remove short circuit from bridged capacitor under the GPU
            2) X-Clamp replacement
            3) Reflow CPU/GPU/RAM

x-clamp är gjort på den sen tidigare (innan jtag utfördes) har skruvat åt skruvarna hårdare och "bakat" ska se om det har hjälpt om en liten stund. Annars kan jag inte få tag på en värmepistol förren om några veckor.
            skruvat åt skruvarna?! det är INTE så man gör, det man gör isåfall är att släppa på det och se om det finns ngt mer man kan göra, t.ex. lägga en liten bit av typ RROD kuddarna runt processorn (skära av kanterna i tunna strimlor)
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

fick igång det igen Men har även fixat en falcon låda med jtag så ska nog sälja xenonen innan man blir för trött på den

En helt annan sak, har en 300gb HP extern hårddisk 3,5" alltså extra strömförsörjning. Har gjort en ny fat32 partition på denna och resten av disken är ntfs. Problemet är inte något av xboxen hittar disken så man kan spela spel från den. (händer ingenting) Usb portarna har oxå ballat ur några gånger efter att den har varit i så de inte ens tar ett usb-minne förren man har startat om xboxet.....

Kan man inte använda sig utav en 3,5" eller är det att den partition på den är ntfs, eller hur kommer detta sig?

Comment

fick igång det igen Men har även fixat en falcon låda med jtag så ska nog sälja xenonen innan man blir för trött på den

En helt annan sak, har en 300gb HP extern hårddisk 3,5" alltså extra strömförsörjning. Har gjort en ny fat32 partition på denna och resten av disken är ntfs. Problemet är inte något av xboxen hittar disken så man kan spela spel från den. (händer ingenting) Usb portarna har oxå ballat ur några gånger efter att den har varit i så de inte ens tar ett usb-minne förren man har startat om xboxet.....

Kan man inte använda sig utav en 3,5" eller är det att den partition på den är ntfs, eller hur kommer detta sig?
                Det kan bero på att det är en HP disk, eller NTFS partitionen, jag är lite osäker på hur Xboxen hanterar en hårddisk som är partitionerad med olika partitioner...

HP diskarna brukar kunna ha en extra partition också som innehåller program för att göra backup med och sådant där, kan vara det som 360'n får spader över
                Google is your friend!

Comment

Får kolla på det när jag kommer hem, kanske finns dålda grejer på den. Får väl formatera om alltihopa annars, känns ju lite onödigt att köpa en ny när man har en liggandes

Comment

Inne på NTFS partitionen finns en dold mapp som heter PMD, kan det va denna som spökar? och kan jag ta bort den isf?

Men som sagt den e på ntfs delen och fat32 partitionen ska väl vara helt fristående.

Comment

Jag har ingen koll på vad den är till för, jag vet inte vad du kör med för program etc. och sen vet jag inte huruvida du har FAT32 först eller NTFS först?? det kan också spela roll här... prova o köra in FAT32 först och ingen NTFS partition? prova även o bara köra en partition rakt av?
                      Google is your friend!

Comment

Har använt mig av W7 inbyggda i diskhanteraren.
                        Hela hårddisken var ntfs och har massa grejer på sig som jag helst vill spara, så minskade bara ner partitionen och gjorde en fat32 av de "nya" lediga utrymmet.

Får bli att antingen rensa disken och glömma allt som fanns på, eller punga ut för en ny.

Lite dålig info innan kan jag väl hålla med om

Comment

Har använt mig av W7 inbyggda i diskhanteraren.
                          Hela hårddisken var ntfs och har massa grejer på sig som jag helst vill spara, så minskade bara ner partitionen och gjorde en fat32 av de "nya" lediga utrymmet.

Får bli att antingen rensa disken och glömma allt som fanns på, eller punga ut för en ny.

Lite dålig info innan kan jag väl hålla med om
                          Dålig info från vem? dig? dom som utvecklat JTAG-Hacket? oss på PSXCare som utför installationen?
                          Google is your friend!

Comment

hehe nä från mig

Comment

Det jag syftade på med "jag vet inte vad du använder för program" är vad du kör för program på datorn, kanske något av dom skapar mappen och använder den till något?
                              Google is your friend!

Comment

som sagt var det i diskhanteraren i windows 7. Gjorde bara en liten partition på 10gb som är fat32 för att testa lite.. så resterande 290 e ju ntfs.

Känns lättare att köra ftp och föra över spel till xboxets hårddisk (60gb) får ju ändå plats med de spelen som man vill ha för tillfället.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X