Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jtag frågor?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av MatsO Visa Inlägg
    Jag trodde det med. men lasern verkar röra sig normalt vet inte om det är själva lasern som blivit nå konstigt med. jag har prövat putta tillbax lasern och skenorna verkar inte vara torra. om man har den öppen och matar in trayen så ser man att lasern försöker fokusera och lyser, sen glider den mot snurrar motorn sen tillbaka en
    lite bit, då slutar den lysa sen tvär snurrar skivan till men sen inget mer. man kan man byta dvd utan att spofa? sen om man byter dvd hur säkert är det att spela på live?
    Det kan även vara själva skiv motorn som är problemet, om skivan inte snurrar som den ska kommer det såklart inte gå att läsa datan på skivan

Byter du DVD'n skulle jag rekomendera att du tar en ny liteon, och vill du inte ha flashat kan du flytta styrkortet från denna till den nya... det är inte speciellt svårt/jobbigt jag är dock hyffsat övertygad om att det inte är något fel på lasern iaf
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

ja jag tyckte att dvden snurrade vid ett konstigt tillfälle.
      men jag har en liteon läsare liggandes ska kanske testa byta styrkort får sen om den går.
      men hypotetiskt kan man byta dvd med en annan utan att spofa?
      jag vet att man kan byta en liteon med en samsung genom att spofa och flytta dvd nyckeln.
      men det borde väl inte spela någon roll för själva consolen vilken som sitter där?
      är det en live fråga? att dom skulle kunna se på dvd nyckeln att den ska vara på en liteon men är på en samsung så blir man bannad?

Comment

Dom kan upptäcka spoofen ja... och om du inte spoofar (får samsungen att säga att det är en liteon) kommer konsollen spotta upp errors

Utöver det kommer inte en Samsung läsare kunna spela AP25 spel heller, och LT+ går INTE att spoofa tyvär
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

ok ok tackar för alla hjälpfulla svar nu ska jag ta och mixtra lite. men jag hör av mig om jag
          behöver svar på nått. ;D

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X