Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

System Update Crysis2

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av tempan Visa Inlägg
    Tja, det var ungefär 2008-9 som jag flashade min xbox. Vad jag vet är att den har stöd för wave 3 spel. För att kunna spela wave 4 måste jag använda en activation disc.

Så nu när Portal 2 kommit vart jag litet sugen på spela det. Jag laddade ner Portal.2.XBOX360-CHARGED. Jag tror det står att den är wave 10-11? I alla fall jag gjorde om den till wave 3 och kollade sedan med ABGX om den var okej. Jag hade inte spelat ett nytt spel på min xbox på ungefär 2 år så jag hade inte den nya uppdateringen av dashboarden.

När jag satte i spelet ville den göra en system update och jag valde "Yes" såklart men då står det efter en stund Disc Unreadable. Jag fick den nya dashboarden i alla fall utseendet, och det står att jag har Portal 2 i läsaren. Men så fort jag vill spela vill den uppdatera för att kunna spela spelet, och som sedan resulterar i Disc Unreadable.

Jag tog bort min HDD och provade spela och då får den igång spelet. Men det går ju inte att Spara spelet så det är onödigt. Provade även att installera spelet på HDD men samma problem uppstår.

Det var år sedan jag var insatt i vilken firmwire man skulle ha och så nu känns det som att man inte vet ett kvack om något. Någon som kan hjälpa mig?

Tack på förhand
    Har du en JTAG:ad xbox 360? isåfall måste du uppdatera dashboarden på ett annat vis, om du inte har det ja, då får du ta och ladda hem uppdateringen från nätet och installera manuellt genom USB istället eftersom du är snål och inte uppdaterat firmwaren på din DVD...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

JTAG:ad? Jag testade lägga ner uppdateringen på en CD skiva och installera genom den, det gick och nu har jag den nya uppdateringen. Men så fort jag stoppar in ett spel så står det Play DVD och sedan kommer Xbox-ikonen upp och jag kommer ingen vart?

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        Fungerar det o köra regionsfritt? kan du autostart xexmenu?? kan du köra plugins för multidisk spel? tror inte det
        Lite smått offtopic nu ang. Crysis2 men varför skulle man inte kunna köra Region Free eller autoboota in i XeXMenu med 12625? Det är ju just det jag gör nu. FreeBOOT 12625, DashLaunch 2.11, Autoboot in i XeXMenu och inget uppenbart krav på regionsstöd då jag kör både NTSC-titlar och PAL-titlar på den. Har inte testat pluginen för multidiskspel men då dashlaunch funkar i övrigt (styr via ini-filer i roten på HDD) så skall det väl inte vara ngt problem?

Comment

Original inlägg av Asuka Visa Inlägg
          Lite smått offtopic nu ang. Crysis2 men varför skulle man inte kunna köra Region Free eller autoboota in i XeXMenu med 12625? Det är ju just det jag gör nu. FreeBOOT 12625, DashLaunch 2.11, Autoboot in i XeXMenu och inget uppenbart krav på regionsstöd då jag kör både NTSC-titlar och PAL-titlar på den. Har inte testat pluginen för multidiskspel men då dashlaunch funkar i övrigt (styr via ini-filer i roten på HDD) så skall det väl inte vara ngt problem?
          på den tiden när swizzy skrev det där fanns bara inofficiella freeboot 12625 som dashlaunch inte var kompatibelt med, om jag inte minns helt fel. Nu är det annorlunda

om du kollar noga ser du att hans inlägg år nästan 2 månader gammalt.
          Last edited by anden1; 2011-05-29, 17:42.

Comment

JTAG:ad? Jag testade lägga ner uppdateringen på en CD skiva och installera genom den, det gick och nu har jag den nya uppdateringen. Men så fort jag stoppar in ett spel så står det Play DVD och sedan kommer Xbox-ikonen upp och jag kommer ingen vart?
            Vilken version la du in då? 13xxx? isåfall har du failat totalt, och får vänta på att LT 2.0 kommer ut
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Asuka Visa Inlägg
              jo jo, med Dashlaunch ja, men inte utan Dashlaunch och som anden1 skriver så fanns inte dashlaunch till 12625 vid det tillfället
              Google is your friend!

Comment

Jo jag agerade lite för snabbt där, fail :P Kan man inte degradera på något sätt då?

Comment

Jo jag agerade lite för snabbt där, fail :P Kan man inte degradera på något sätt då?
                  Tyvär så går det inte i dagsläget... iofs borde jag ha sagt till dig att INTE ta 13xxx dashen sorry about that... menne, du får vänta på LT 2.0/LT+ 2.0 (det e svårt o säga vad den kommer heta då vissa säger "LT 2.0" och andra "LT+ 2.0" >_<)
                  Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X