Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kan jag använda 120 Ohm motstånd att Jtaga?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kan jag använda 120 Ohm motstånd att Jtaga?

Titeln!
    Köpte 20 120 Ohm och vill veta om det kommer att gå!

Om du syftar på LPT delen bör det väl fungera kan jag tänka, man ska ha 100ohm, men 120 kanske fungerar med om du har lite tur

För själva SMC hacket fungerar INTE 120ohm, det ska vara 330ohm på Xenon moderkort eller dioder på alla dom andra, dioder fungerar även på xenon
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      Om du syftar på LPT delen bör det väl fungera kan jag tänka, man ska ha 100ohm, men 120 kanske fungerar med om du har lite tur

För själva SMC hacket fungerar INTE 120ohm, det ska vara 330ohm på Xenon moderkort eller dioder på alla dom andra, dioder fungerar även på xenon
      Tack för svaret, men hur många dioder behöver jag då? Det står i Tutorials att jag behöver 3, så ska jag köpa några till?

Comment

Original inlägg av Just4fun Visa Inlägg
        Tack för svaret, men hur många dioder behöver jag då? Det står i Tutorials att jag behöver 3, så ska jag köpa några till?
        2 per konsoll, jag har ingen aning om vad du läser för tutorials?! diod behövs INTE för dump lödningarna, det behövs enbart för SMC hacket (2st) vad är det för moderkort du ska köra med? kan få fram diagram åt dig
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

2 per konsoll, jag har ingen aning om vad du läser för tutorials?! diod behövs INTE för dump lödningarna, det behövs enbart för SMC hacket (2st) vad är det för moderkort du ska köra med? kan få fram diagram åt dig
          Xenon moderkort, jag orkar inte skicka till er, så ville försöka själv !
          Men tack

Comment

Xenon moderkort, jag orkar inte skicka till er, så ville försöka själv !
            Men tack
            http://www.ep-comps.com/free60/diagr...ode_method.png <--- here you go then detta är alltså SMC hacket... övriga punkter är samma för alla modeller av moderkorten (förutom slim där dom självklart sitter lite annorlunda)

http://www.ep-comps.com/free60/diagr.../silent_pr.png <--- men skippa dioden, detta är alltså LPT anslutningen, vill du ha till olimex eller någon annan får du söka lite själv

Tänk på att det inte är alldelles jätte enkelt att göra detta själv, även om Xenon är lättaste moderkortet att göra så är det VÄLDIGT lätt att göra fel... och det slutar då med att du har en värdelös maskin om du inte lämnar den till proffs som verkligen vet vad dom håller på med som kan fixa det även om du saknar allt...
            Google is your friend!

Comment

http://www.ep-comps.com/free60/diagr...ode_method.png <--- here you go then detta är alltså SMC hacket... övriga punkter är samma för alla modeller av moderkorten (förutom slim där dom självklart sitter lite annorlunda)

http://www.ep-comps.com/free60/diagr.../silent_pr.png <--- men skippa dioden, detta är alltså LPT anslutningen, vill du ha till olimex eller någon annan får du söka lite själv

Tänk på att det inte är alldelles jätte enkelt att göra detta själv, även om Xenon är lättaste moderkortet att göra så är det VÄLDIGT lätt att göra fel... och det slutar då med att du har en värdelös maskin om du inte lämnar den till proffs som verkligen vet vad dom håller på med som kan fixa det även om du saknar allt...
              Jag vet, men fick min taggable för 300 kr, och jag vill försöka
              Tack för bilderna, hade de redan... Men jag behövde väl 3 diodes , men en till LPT port
              Jag kunde inte hitta en LPT connecter så jag gör det direkt till datorn...
              Men om jag gör fel, så vad kan jag göra

Comment

Jag vet, men fick min taggable för 300 kr, och jag vill försöka
                Tack för bilderna, hade de redan... Men jag behövde väl 3 diodes , men en till LPT port
                Jag kunde inte hitta en LPT connecter så jag gör det direkt till datorn...
                Men om jag gör fel, så vad kan jag göra
                Du behöver INTE ha den dioden, jag körde tidigare utan den, var inga problem där inte
                Google is your friend!

Comment

Tack igen, nu vill jag ha min taggable i posten
                  Jag vill fan jtaga den
                  Tack igen!

Comment

330ohm? jag har för mig jag bara körde med 100ohm motstånd men är det "bygeln" du mena som man ska ha 330ohm motstånd? isf vad e det för skillnad o bara köra tråd/motstånd man kanske slipper att den blinkar rött ibland när man startar 360n :P ?

Comment

Original inlägg av telgetok Visa Inlägg
                      330ohm? jag har för mig jag bara körde med 100ohm motstånd men är det "bygeln" du mena som man ska ha 330ohm motstånd? isf vad e det för skillnad o bara köra tråd/motstånd man kanske slipper att den blinkar rött ibland när man startar 360n :P ?
                      bygeln ska inte ha något motstånd, men där man använder dioder på xenon finns det även diagram som säger att man ska ha 330ohm's motstånd, det var den "första" metoden, numera är dom flesta som vet vad dom snackar om överens om att det är bättre o bara köra dioder istället

det finns även folk som säger att man ska ha motstånd där om den strular med RROD eller vad det var, är inte säker på vad det var för ngnting som det skulle hjälpa mot riktigt, kanske var E79? kanske random RROD problem? etheir way pratade man om 100ohm eller 330ohm på den om jag inte minns helt fel...
                      Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X