Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

EFB 5.10 fel vid skapande av freeboot image

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Gladjolt Visa Inlägg
    Samma här, extern hdd. Uppackad iso med Xbox Image Browser 1.0 build:0002. tagit bort $systemupdate
    samma metod för att få ut spelet iaf, men prova som sagt att bygga en freeboot image med spkleader scriptet, det är så jag gjorde min, om du vill kan du ju annars skicka en dump av din nand med din cpukey så fixar jag det åt dig istället

*edit:*

Vad laddar du spelet med förresten? jag laddar det med XEXMenu 1.1 kan vara det som är problemet för dig, att du laddar spelet med en buggig loader eller ngt? prova gärna med XEXMenu för att se om det fungerar där isåfall vet vi iaf vart felet ligger
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

jag funderade på om du har kvar nån xex patch eller nåt? Kanske värt att packa upp spelet från ison igen för att garantera att den är i perfekt skick. Med senaste freeboot behöver du inga modifikationer till spelet. Jag kör det också uppackat från extern disk. Laddar spelet med fsd2, kör freeboot 12625

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        samma metod för att få ut spelet iaf, men prova som sagt att bygga en freeboot image med spkleader scriptet, det är så jag gjorde min, om du vill kan du ju annars skicka en dump av din nand med din cpukey så fixar jag det åt dig istället

*edit:*

Vad laddar du spelet med förresten? jag laddar det med XEXMenu 1.1 kan vara det som är problemet för dig, att du laddar spelet med en buggig loader eller ngt? prova gärna med XEXMenu för att se om det fungerar där isåfall vet vi iaf vart felet ligger
        Freestyledash 2.0 (rev 1.7 tror jag). Testade med XEXMenu 1.1 nu, reboot igen.

Original inlägg av anden1 Visa Inlägg
        jag funderade på om du har kvar nån xex patch eller nåt? Kanske värt att packa upp spelet från ison igen för att garantera att den är i perfekt skick. Med senaste freeboot behöver du inga modifikationer till spelet. Jag kör det också uppackat från extern disk. Laddar spelet med fsd2, kör freeboot 12625
        Har provat återställa Portal till originalskick, samma sak igen. reboot.

Hur kan man vara säker på att senaste verisionen av dashlaunch körs? Varje gång jag uppdaterat det har jag struntat i att ta bort gamla filer från HDD, bara kört installern från USB ny katalog med ny launch.ini

Comment

om du har kört igenom hela installationsprocessen för dash launch 2.21 ska du kunna vara ganska säker på att du har det. Dash launch flashas till ditt nand minne, sen får du frågan om du vill ändra inställningarna. I vilket fall ska installern avsluta med att stänga av din konsol.

Btw. Har du testat iso2god? Har hört att vissa har bättre resultat när dom kör spelet från GOD

Comment

om du har kört igenom hela installationsprocessen för dash launch 2.21 ska du kunna vara ganska säker på att du har det. Dash launch flashas till ditt nand minne, sen får du frågan om du vill ändra inställningarna. I vilket fall ska installern avsluta med att stänga av din konsol.

Btw. Har du testat iso2god? Har hört att vissa har bättre resultat när dom kör spelet från GOD
            Det ska fungera som det är, troligen har han någon fatal error som gör att maskinen startar om av sig själv tack vare sådana settings...
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Freestyledash 2.0 (rev 1.7 tror jag). Testade med XEXMenu 1.1 nu, reboot igen.

Har provat återställa Portal till originalskick, samma sak igen. reboot.

Hur kan man vara säker på att senaste verisionen av dashlaunch körs? Varje gång jag uppdaterat det har jag struntat i att ta bort gamla filer från HDD, bara kört installern från USB ny katalog med ny launch.ini
              Om du har launch.ini och även en launch.xex fil på hårddisken kommer dessa användas före den som finns på nanden, radera dom om du har sådana filer där, om det är så att du har dom filerna där är det därför det strular om du inte har senaste (vilket jag tvivlar på om du inte kopierat ut from från nanden)

Om du vill ha en bra confad version kör den här: http://whipland.no-ip.org/.static/Installer.rar tänk på att ändra sökvägarna för X, Y, B, Default etc. om du vill kunna autostarta något annat än det som jag confat
              Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                Om du har launch.ini och även en launch.xex fil på hårddisken kommer dessa användas före den som finns på nanden, radera dom om du har sådana filer där, om det är så att du har dom filerna där är det därför det strular om du inte har senaste (vilket jag tvivlar på om du inte kopierat ut from från nanden)

Om du vill ha en bra confad version kör den här: http://whipland.no-ip.org/.static/Installer.rar tänk på att ändra sökvägarna för X, Y, B, Default etc. om du vill kunna autostarta något annat än det som jag confat
                Kollat hdd, inget där. Hitta dom endast i Flash:

iso2god fungerade! Kan starta spelet nu
                Dock vet jag inte om jag la de på ett bra ställe. Visas som "idle" i freestyledash. och i NXE hittar jag det inte. lade på (intern 120gb)hdd1/content. Fungerar gör det iaf!

Men undrar fortfarande varför den inte fungerade på vanliga sättet...nånting verkar ju inte vara helt rätt. EDIT: Säkert nått som klåparna (som JTAGade den) gjort fel...har inte original nanden så vet inte om det hjälper med att skapa freeboot så som du förklarade swizzy då felet kan ligga i nanden jag har backup på. Låter det nog vara såhär tills vidare.
                Last edited by Gladjolt; 2011-04-21, 12:40.

Comment

Kollat hdd, inget där. Hitta dom endast i Flash:

iso2god fungerade! Kan starta spelet nu
                  Dock vet jag inte om jag la de på ett bra ställe. Visas som "idle" i freestyledash. och i NXE hittar jag det inte. lade på (intern 120gb)hdd1/content. Fungerar gör det iaf!

Men undrar fortfarande varför den inte fungerade på vanliga sättet...nånting verkar ju inte vara helt rätt. EDIT: Säkert nått som klåparna (som JTAGade den) gjort fel...har inte original nanden så vet inte om det hjälper med att skapa freeboot så som du förklarade swizzy då felet kan ligga i nanden jag har backup på. Låter det nog vara såhär tills vidare.
                  Om du tar dumpen du har byggt nya med här kommer det inte vara någon fara, samma gäller om du tar den från versionen du har nu, spkleader scriptet tar bara config och keyvault och ngra andra filer som inte ska påverka detta om dom finns...
                  Google is your friend!

Comment

annars testa att skapa en image med bestpigs toolbox (www.bestpig.fr)

Comment

Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
                      annars testa att skapa en image med bestpigs toolbox (www.bestpig.fr)
                      mm, men felar ibuild lite (att den inte hittar en fil som är obetydlig) kommer bestpigs toolbox fela och vägra fortsätta, om man inte kör debug läge... men han kanske löst det problemet nu?
                      Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X