Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Portal 2 går inte starta

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jag tror nog det beror lite på hur man gör sin .bin, om man bygger den med EFB, JTAGTool eller motsvarande blir det inte samma resultat som när man bygger den med hjälp av SpkLeaders Freeboot Script som ni finner här: http://ep-comps.com/free60/?dir=/FreeBoot
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

I rent vetenskapligt syfte (lirar bara portal 2 via Steam till PC annars) klonade jag en väns DVD för att se om det krävde GOD på min låda.

Portal 2 startade direkt som XEX, lådan är en Falcon 16 mb NAND med HDMI och jag konstruerade FreeBOOTen via JTAG TOOL. Det verkar som att det är big blockmaskinerna som har problem med att direktstarta det.

Comment

Original inlägg av Asuka Visa Inlägg
        I rent vetenskapligt syfte (lirar bara portal 2 via Steam till PC annars) klonade jag en väns DVD för att se om det krävde GOD på min låda.

Portal 2 startade direkt som XEX, lådan är en Falcon 16 mb NAND med HDMI och jag konstruerade FreeBOOTen via JTAG TOOL. Det verkar som att det är big blockmaskinerna som har problem med att direktstarta det.
        Det fungerar på min väns bigblock utan problem, det är en 512mb'are gjord med spkleaders script, det är väldigt mysko tycker jag att det fungerar för vissa men inte andra i XEX format o.O
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Asuka Visa Inlägg

Min är Falcon 16 mb nand med HDMI och även jag gjorde min freeboot via JTAG tool. Portal 2 funkar inte att starta XEX.

Comment

Original inlägg av Gladjolt Visa Inlägg
            Min är Falcon 16 mb nand med HDMI och även jag gjorde min freeboot via JTAG tool. Portal 2 funkar inte att starta XEX.
            Vilken release av spelet är det du kört med? och hur packade du upp spelet? (har för mig det var genom Xbox Image Browser?) det är iaf det som jag kör med, Xbox image Browser
            Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
              Vilken release av spelet är det du kört med? och hur packade du upp spelet? (har för mig det var genom Xbox Image Browser?) det är iaf det som jag kör med, Xbox image Browser
              CHARGED:s release, dubbelkollat filerna med quicksfv, packade upp med winrar. Xbox image browser ja, sen ftp till extern hdd.

Comment

CHARGED:s release, dubbelkollat filerna med quicksfv, packade upp med winrar. Xbox image browser ja, sen ftp till extern hdd.
                Varför FTP:a till en USB hårddisk för?! det gör ju bara att risken för korruption ökar... i ditt fall kan jag tänka mig att felet kan ha att göra med saknade eller korrupta filer...
                Google is your friend!

Comment

Varför FTP:a till en USB hårddisk för?! det gör ju bara att risken för korruption ökar... i ditt fall kan jag tänka mig att felet kan ha att göra med saknade eller korrupta filer...
                  Orkade inte koppla ur den när den satt så fint

Tror knappast det är korrupta filer då jag FTP:at över portal 2 minst 4 gånger med och utan patchad xex och det varit samma fel alla gånger. Andra spel jag FTPat över har funkat finfint

Comment

Korrupta filer bör det inte ha blivit då, men saknade filer kan det lätt uppstå med FTP om man inte är vaksam, vad använde du för program när du FTP:ade (client och vilken server)?
                    Google is your friend!

Comment

Korrupta filer bör det inte ha blivit då, men saknade filer kan det lätt uppstå med FTP om man inte är vaksam, vad använde du för program när du FTP:ade (client och vilken server)?
                      Filezilla mot freestyledash. Inga misslyckade överföringar enligt programmet.

Comment

Filezilla mot freestyledash. Inga misslyckade överföringar enligt programmet.
                        Körde du med dashlaunch 2.21 eller 2.20? och du hade inga andra .bin eller .xex filer annat än default.xex som är själva installern?
                        Google is your friend!

Comment

Jag skapade min dashboard mha jtag tool. Jag packade upp spelet med xbox image browser och skickade över det till xboxen via ftp mha flashfxp. Jag använde mig ochså av CHARGED:s release. Kör med dashlaunch 2.21

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X