Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

3 röda på mitt jtag. skumt fel

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• 3 röda på mitt jtag. skumt fel

Hejsan har haft mitt xbox 360 "jtag" nu ca 1 månad...
    spelade forza 3 och fick frys skärm startade det igen och det blinkar bara rött, inget händer på skärmen....
    SEDAN plockade jag ner "xboxet" och kollade runt lite tänkte väll att jag bara behöver byta pastan,MEN så ser jag att en av kablarna från "Jtagen" har lossat lite grann. Men den är lös... jag byter pastan och lödar fast kabeln på samma ställe igen, men den lyser fortfarande dom där 3 röda ringarna. och hela tiden har jag haft extra fläckar som har blåst på riktigt bra.
    FELKORD: 0022
    Mvh.

Original inlägg av apevia933 Visa Inlägg
    Hejsan har haft mitt xbox 360 "jtag" nu ca 1 månad...
    spelade forza 3 och fick frys skärm startade det igen och det blinkar bara rött, inget händer på skärmen....
    SEDAN plockade jag ner "xboxet" och kollade runt lite tänkte väll att jag bara behöver byta pastan,MEN så ser jag att en av kablarna från "Jtagen" har lossat lite grann. Men den är lös... jag byter pastan och lödar fast kabeln på samma ställe igen, men den lyser fortfarande dom där 3 röda ringarna. och hela tiden har jag haft extra fläckar som har blåst på riktigt bra.
    FELKORD: 0022
    Mvh.
    http://xbox-experts.com/errorcode/E10/0022/

Prova att programmera om nanden och se om det hjälper, kan vara något fel på mjukvaran som resultat av att kabeln lossnat och blivit kortsluten... annars blir det till att värma om grafik processorn och eventuellt prova att göra om JTAG-Hacket från scratch...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

hur fasen gör jag de?

Comment

Original inlägg av apevia933 Visa Inlägg
        hur fasen gör jag de?
        LPT eller USB Programmerare t.ex. NAND-X eller Maximus Nandflasher eller liknande... finns massa olika metoder du kan använda...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X