Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Installera FSd

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Installera FSd

Hej jag försöker installera FSD på min xbox men lyckas verkligen inte.. behöver man kanske en internet uppkoppling för att ens starta FSD?
    Skulle någon annars kunna skriva en kort guide om hur man gör?

JL

Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
    Hej jag försöker installera FSD på min xbox men lyckas verkligen inte.. behöver man kanske en internet uppkoppling för att ens starta FSD?
    Skulle någon annars kunna skriva en kort guide om hur man gör?

JL
    FSD startas genom XEXMenu, Dashlaunch eller genom att du gör en quickboot länk... FSD ska starta utan internet uppkoppling bara du har fått in all data ordentligt på hårddisken
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      FSD startas genom XEXMenu, Dashlaunch eller genom att du gör en quickboot länk... FSD ska starta utan internet uppkoppling bara du har fått in all data ordentligt på hårddisken
      hur gör man en quickboot länk?
      Jag lyckas inte starta det via XEXmenu heller :S det blir bara svart då. guideknappen funkar men inget annat .. efter en stund så står det att spelet inte går att starta och jag kommer tbx till NXE Dash
      edit: nu funkar inte guide button heller. om det spelar roll så kör jag XEXmenu 1.1 ?
      Last edited by jonthe838; 2011-06-12, 20:29.

Comment

Hur har du fört över FSD? genom USB eller genom FTP?
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

USB minne

Comment

USB minne
            Det verkar nämligen som att någon del av datan saknas... det brukar vara då det failar... eller så startar du fel xex fil?
            Google is your friend!

Comment

Det verkar nämligen som att någon del av datan saknas... det brukar vara då det failar... eller så startar du fel xex fil?
              vad för fil är det man ska starta ?^^ och skulle du kunna ladda upp en fungerande version?

Comment

vad för fil är det man ska starta ?^^ och skulle du kunna ladda upp en fungerande version?
                Default.xex alternativt Freestyle.xex (beroende på om du kör 1.xx eller 2.xx...

du kan ladda hem en fungerande här: http://whipland.no-ip.org/.temp/FSD.rar
                Google is your friend!

Comment

hur vet man vilken dashlaunch man har?

Comment

hur vet man vilken dashlaunch man har?
                    Det vet du bara om det var du som installerade den tyvär, jag har inte hört något annat sätt man kan kolla det på
                    Google is your friend!

Comment

Det vet du bara om det var du som installerade den tyvär, jag har inte hört något annat sätt man kan kolla det på
                      okej fan då.. Ehm, jag har laddat ner dashlaunch 2.02 till datorn. Hur installerar jag det?
                      Edit: läste någonstans att man ska köra det via xexmenu ? och att man behöver freeboot 0.32 ? freebot 0.32 är väl dash 9199 ? och finns det någon risk att detta fuckar min xbox?
                      Edit2: den här filen laddade jag ner: http://www.megaupload.com/?d=IBT0E1VP
                      Last edited by jonthe838; 2011-06-13, 14:54.

Comment

okej fan då.. Ehm, jag har laddat ner dashlaunch 2.02 till datorn. Hur installerar jag det?
                        Edit: läste någonstans att man ska köra det via xexmenu ? och att man behöver freeboot 0.32 ? freebot 0.32 är väl dash 9199 ? och finns det någon risk att detta fuckar min xbox?
                        Edit2: den här filen laddade jag ner: http://www.megaupload.com/?d=IBT0E1VP
                        ladda hem version 2.21 istället... den finns på xbins... och är mycket mycket bättre passar versionerna: 9199, 12611 eller 12625

men för att svara på din andra fråga; du kör default.xex som finns i installer mappen... det installerar den åt dig
                        Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X