Nu funkar allt prima men igår så la jag över lite spel från den externa till den interna men även om jag har content path dit så visas inte spelen i fsd någon som vet vrf ? Jag ska testa att installera om fsd på hddn ikväll.
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
DLC på Extern HDD / Intern ?
Collapse
X
-
om det inte går att re-scanna, prova att radera databasen och låt den vara medans den skapar en ny
Edit:
tydligen kan det vara ett problem med det i XexMenu http://forum.psxcare.com/support/sho...791#post229791
prova att byta namn på den games mapp du vill skall synas i FSD.. (den kommer då ju inte att visas i XEXmenu's games lista)Last edited by dragonslayer; 2011-06-30, 15:39.
- Citat
- Flag
Comment
-
att ha Games katalog på HDD1 får XEXMenu att crasha vid uppstart (om man startar XEXMenu därifrån) om man startar XEXMenu från skiva eller annat medium är det inga problemOriginal inlägg av dragonslayer Visa Inläggom det inte går att re-scanna, prova att radera databasen och låt den vara medans den skapar en ny
Edit:
tydligen kan det vara ett problem med det i XexMenu http://forum.psxcare.com/support/sho...791#post229791
prova att byta namn på den games mapp du vill skall synas i FSD.. (den kommer då ju inte att visas i XEXmenu's games lista)
FSD 2.0 kan du ju ställa in vart den ska söka efter spel
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
Comment
-
XEXmenu har inte kraschat en enda gång när jag startar det eller vad menar du. Jag startar alltid från NXE eller FSD. Oftast FSD. Men borde jag testa att installera om hela FSD ? Nu är mitt bredband igång igen så jag kan synca Covers.. det är det enda jag inte testat.Original inlägg av Swizzy Visa Inläggatt ha Games katalog på HDD1 får XEXMenu att crasha vid uppstart (om man startar XEXMenu därifrån) om man startar XEXMenu från skiva eller annat medium är det inga problem
FSD 2.0 kan du ju ställa in vart den ska söka efter spel 
- Citat
- Flag
Comment
-
crasha as in det inte startar alls, utan blir bara svart skärm och inget händer, jag vet inte, kanske bara är om man har t.ex. GAMES, Games eller games... dunno, vet bara att det hände ofta förut och har hänt ett gäng kunder, och det sker inte om du har en USB hårddisk eller annan usb enhet kopplad samtidigt... fråga mig inte varför... det är ett mysteriumOriginal inlägg av jonthe838 Visa InläggXEXmenu har inte kraschat en enda gång när jag startar det eller vad menar du. Jag startar alltid från NXE eller FSD. Oftast FSD. Men borde jag testa att installera om hela FSD ? Nu är mitt bredband igång igen så jag kan synca Covers.. det är det enda jag inte testat.
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
Comment

Comment