Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

DLC på Extern HDD / Intern ?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Nu funkar allt prima men igår så la jag över lite spel från den externa till den interna men även om jag har content path dit så visas inte spelen i fsd någon som vet vrf ? Jag ska testa att installera om fsd på hddn ikväll.

Comment

hjälper det inte med en rescan? syns dom i NXE dashen?

Comment

Dem syns inte i nxe, syns i xexmenu, reascan funkar inte..

Comment

ahh... en games mapp på interna! har inte testat det

Comment

Inte ? Nehe :/ men jag har fixat 1TB internt så deet känns rätt värt att ha lite spelen på interna och externa

Sent from my U20i using Tapatalk

Comment

om det inte går att re-scanna, prova att radera databasen och låt den vara medans den skapar en ny

Edit:
              tydligen kan det vara ett problem med det i XexMenu http://forum.psxcare.com/support/sho...791#post229791

prova att byta namn på den games mapp du vill skall synas i FSD.. (den kommer då ju inte att visas i XEXmenu's games lista)
              Last edited by dragonslayer; 2011-06-30, 15:39.

Comment

Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
                om det inte går att re-scanna, prova att radera databasen och låt den vara medans den skapar en ny

Edit:
                tydligen kan det vara ett problem med det i XexMenu http://forum.psxcare.com/support/sho...791#post229791

prova att byta namn på den games mapp du vill skall synas i FSD.. (den kommer då ju inte att visas i XEXmenu's games lista)
                att ha Games katalog på HDD1 får XEXMenu att crasha vid uppstart (om man startar XEXMenu därifrån) om man startar XEXMenu från skiva eller annat medium är det inga problem FSD 2.0 kan du ju ställa in vart den ska söka efter spel
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                  att ha Games katalog på HDD1 får XEXMenu att crasha vid uppstart (om man startar XEXMenu därifrån) om man startar XEXMenu från skiva eller annat medium är det inga problem FSD 2.0 kan du ju ställa in vart den ska söka efter spel
                  XEXmenu har inte kraschat en enda gång när jag startar det eller vad menar du. Jag startar alltid från NXE eller FSD. Oftast FSD. Men borde jag testa att installera om hela FSD ? Nu är mitt bredband igång igen så jag kan synca Covers.. det är det enda jag inte testat.

Comment

Original inlägg av jonthe838 Visa Inlägg
                    XEXmenu har inte kraschat en enda gång när jag startar det eller vad menar du. Jag startar alltid från NXE eller FSD. Oftast FSD. Men borde jag testa att installera om hela FSD ? Nu är mitt bredband igång igen så jag kan synca Covers.. det är det enda jag inte testat.
                    crasha as in det inte startar alls, utan blir bara svart skärm och inget händer, jag vet inte, kanske bara är om man har t.ex. GAMES, Games eller games... dunno, vet bara att det hände ofta förut och har hänt ett gäng kunder, och det sker inte om du har en USB hårddisk eller annan usb enhet kopplad samtidigt... fråga mig inte varför... det är ett mysterium
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X