Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HJÄLP: Precis hämtat min JTAG:ade box och vill komma igång!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• HJÄLP: Precis hämtat min JTAG:ade box och vill komma igång!

Hej alla hjälpsamma!

Jag är Mac-användare och hämtade idag hem min Xbox 360 Elite som JTAG:ats. Det var nog 2 år sedan jag pulade med patching och spel och dylikt så jag är minst sagt ouppdaterad.

Jag söker mig fram på nätet efter svar men skulle verkligen uppskatta några snabba svar här!

För 2 år sedan brände jag bara mina patchade iso-filer och sedan var det bara tuta och köra. Nu promotade PSXCARE JTAG:ning framför en flashuppdatering så det fick det bli efter lite informationsutbyte. Det som fick mig att välja JTAG var att jag kan köra spelen direkt från min HFS+ formaterade hårddisk. Jag har nu mina ABGX360 patchade iso-filer i en mappstruktur på min externa HDD som är inpluggad i 360:ns front. Dock hittas inga spel när jag startar XEXMENU.

Vad behöver jag göra? Jag kör som sagt Mac OSX. Så tips på apps jag behöver uppskattas. ABGX360 har jag som sagt (denna kanske inte behövs längre?). Det var som sagt 2 år sedan jag var i farten senast.

Stort tack för era tips! Uppskattas enormt!

Du måse packa upp iso filen och ta bort system update katalogen.

Vet inte vilket program som finns till Mac , googla lite så hittar du.

GAMEZ\"spel"

Comment

http://www.se7ensins.com/forums/topi...-iso-on-a-mac/ <--- Sorry, kan inte hjälpa dig jätte mycket med vilka program du ska använda för att packa upp och sådär då jag inte själv använder mig av MAC :/ men där har du iaf lite information om hur du "packar upp" ISO filerna...

strukturen du ska lägga dom sedan är:

x:\Games\*spelnamn*\default.xex

där X då är roten på enheten, vet att MAC inte har samma typ av system som windows har, där enheten får en bokstav, men du förstår nog hur det ska ligga?

*edit:*

Eller om du har bootcamp med windows kan du använda dig av ett program som heter Xbox Image Browser, då har jag gjort en bild tutorial över hur det funkar
      Last edited by Swizzy; 2011-07-03, 09:38.
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Tack så mycket för era svar/tips!

Okej, så det där ISO2GOD var inget aktuellt? Det räcker med uppackning via Xbox Image Browser samt radering av $-filen?

Just ja, Xbox Image Browser - det namnet känner jag igen. Nåväl, om jag skulle köra virtuellt via Windows - kanske är enklast: Vilka skulle program är det då som skulle gälla och i vilken turordning? (hur respektive program fungerar kan jag läsa mig till i era guidar gissar jag)

Stort tack igen!

Comment

Original inlägg av VoRa Visa Inlägg
          Tack så mycket för era svar/tips!

Okej, så det där ISO2GOD var inget aktuellt? Det räcker med uppackning via Xbox Image Browser samt radering av $-filen?

Just ja, Xbox Image Browser - det namnet känner jag igen. Nåväl, om jag skulle köra virtuellt via Windows - kanske är enklast: Vilka skulle program är det då som skulle gälla och i vilken turordning? (hur respektive program fungerar kan jag läsa mig till i era guidar gissar jag)

Stort tack igen!
          ISO2GOD går också att använda ja, men det skapar en Game On Demand av spelet istället för en XEX, personligen föredrar jag att köra XEX...

Personligen kör jag med Xbox Image Browser och du kan se hur det funkar med bild-serien nedan:

du behöver inte använda dig av ABGX360 längre, eftersom det fixar till värden som bara finns på själva skivan, inte i XEX'en och JTAG:en går ändå inte o köra online, så det har ingen betydelse eftersom du blir bannad no matter what om du skulle prova o gå online
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Underbart! Du menar alltså att det räcker med ett program (Xbox Image Browser) som packar upp ISO-filer, samt borttagning av $-filen?

Varför åbäka sig med ISO2GOD då som vissa verkar göra? Tex: http://forums.afterdawn.com/t.cfm/f-...format-860005/

Vad jag vill uppnå är ju kort och gott att plugga in min externa HFS+ rakt upp och ner och spela spel. No more, no less. Utan skivor, utan onödigt krångel. Räcker det då med ett enda program?

Tack igen!

Ps. ABGX och XDVDMulleter är väl likartade program? Således behöver jag inte heller XDVDMulleter gissar jag?

Comment

iso2god funkar väl också, det går att starta GOD-filer från usb diskar om man använder FSD, men själv föredrar jag uppackat format (du får tillgång till alla filer och kan lätt modda spelet om du skulle vilja, samt att det tar minsta möjliga diskutrymme.

Vad det gäller xdvdmulleter och abgx360 är dessa ointressanta för jtag konsoler, då de har med stealthing att göra, vilket är onödigt när konsolen ändå blir bannad för jtag i sig.

Btw, det du ska ta bort är inte en fil, utan en mapp som heter $SystemUpdate
              Last edited by anden1; 2011-07-03, 11:43.

Comment

Tack! Underbart med snabb och kunnig support för en som inte varit med på ett tag!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                  strukturen du ska lägga dom sedan är:

x:\Games\*spelnamn*\default.xex

där X då är roten på enheten, vet att MAC inte har samma typ av system som windows har, där enheten får en bokstav, men du förstår nog hur det ska ligga?
                  Om jag inte minns fel läste jag någonstans att man INTE fick döpa någon mapp till just "Games". Det skulle ställa till det i XEXMENU eller så. Har jag missförstått eller gäller detta endast om det är så att man lagrar spel direkt på 360:ns HDD?

Jag kör på en extern 1TB disk...

Comment

Nu lyckades jag packa upp en ISO mha. extract-xiso scriptet. Jag har alltså min default.xex. Jag har tagit bort $-mappen. Pluggade in till min 360 men XEXMENU hittar inga spel.

Den externa disken jag använder är uppdelad i 2 HFS+ (Mac OS Extended, journalförd) partitioner, varav den ena heter "WD Extern", enligt bild. Mappstrukturen/mappnamn till xex-filen är enligt bild:

Ska inte detta funka? Jag har en hel del annat på min HDD och önskar inte dedikera hela till JTAG. Krävs det att det endast är 1 partition och endast en specifik mappstruktur?

XEXMENU hittar för närvarande inga spel i alla fall; trots Rescan via Y-knappen.

Tack för er hjälp!

Comment

Nu lyckades jag packa upp en ISO mha. extract-xiso scriptet. Jag har alltså min default.xex. Jag har tagit bort $-mappen. Pluggade in till min 360 men XEXMENU hittar inga spel.

Den externa disken jag använder är uppdelad i 2 HFS+ (Mac OS Extended, journalförd) partitioner, varav den ena heter "WD Extern", enligt bild. Mappstrukturen/mappnamn till xex-filen är enligt bild:

Ska inte detta funka? Jag har en hel del annat på min HDD och önskar inte dedikera hela till JTAG. Krävs det att det endast är 1 partition och endast en specifik mappstruktur?

XEXMENU hittar för närvarande inga spel i alla fall; trots Rescan via Y-knappen.

Tack för er hjälp!
                      på den externa disken får du mer än gärna ha en mapp som heter games, det är där som xexmenu autoscannar efter spel. Det är på xboxens interna disk du inte bör ha det (kalla den Gamez eller något istället bara), då xexmenu hänger sig när du försöker starta det (händer dock inte om du har en usb disk med en mapp som också heter games, i roten, inkopplad samtidigt).

Så kort sagt, döp om din mapp "JTAG-Spel" till Games så ska det funka.
                      Last edited by anden1; 2011-07-03, 14:02.

Comment

Tack för ditt svar, men dessvärre fungerar det fortfarande inte :/

Den fullständiga platsbeskrivningen till default.xex är:
                        /Volumes/WD Extern/Games/FiFA 11 JTAG

- Allt OK där?

Det extraherade innehållet i FIFA 11 JTAG-mappen ser ut enligt följande (och uppgår till totalt 6.48 GB):

- Allt OK där?

Och den externa 1TB disken som spelet ligger på är alltså uppdelad i 2 partitioner (se bild). Längst ner i bild syns ytterligare information om den aktuella/markerade partitionen:

- Allt OK där?

...suck! Vill få det att funka!

Tack så mycket för all hjälp!

Comment

jag tycker det verkar som du gjort rätt. Kanske är så att boxen inte ser båda partitionerna? Testa genom att trycka RB när du är i xexmenu med disken inkopplad. Sen växlar du mellan olika enheter/partioner med dpad höger och vänster. kolla efter usb0: - det ska vara din externa disk och kanske även usb1: då du har 2 partitioner

Comment

Tack för tipset!

Det enda som dyker upp i XEXMENU är hdd1, dvs. 360-disken(?). Det var ju just snyggt, detta betyder att jag min kan använda min externa disk till boxen. Mac-formatering ska ju funka hävdar PSXCARE. Att formatera till FAT32 är inte ett alternativ då jag har hela mitt filmbibliotek på denna partition, filer långt över 4 GB/styck alltså.

Varför syns inte min Mac-formaterade disk? :S

Comment

Tack för tipset!

Det enda som dyker upp i XEXMENU är hdd1, dvs. 360-disken(?). Det var ju just snyggt, detta betyder att jag min kan använda min externa disk till boxen. Mac-formatering ska ju funka hävdar PSXCARE. Att formatera till FAT32 är inte ett alternativ då jag har hela mitt filmbibliotek på denna partition, filer långt över 4 GB/styck alltså.

Varför syns inte min Mac-formaterade disk? :S
                              Det SKA funka, är din disk specifik mac disc eller är det en vanlig WD disk? om det är en specifik mac disk kanske det är det som är problemet?

HFS+ ska det finnas stöd för enligt den information jag tagit del av, det är för övrigt jag som sa det till dig i butiken att det ska funka, dock har jag inte kört med det själv då jag inte har mac... iofs kunde jag nämnt det, men som sagt det ska finnas HFS+ stöd...
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X