Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Pre NXE" Är alla boxar med blad-dashen jtagbara?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• "Pre NXE" Är alla boxar med blad-dashen jtagbara?

Ja, som ämnet.
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Ja, som ämnet.
    PRE NXE = en Xbox 360 med blad dashboarden 99% av dessa är JTAG-Hackbara
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

det jag har hört är att om boxen varit inne hos microsoft sen dom patchade jtag hacket (cirka juni 2009) för t.ex. en rrod-reparation så uppdaterar dom bootloadern utan att uppdatera dashboarden. Detta gör att maskinen inte går att jtag:a, och det syns inte förrän du dumpar nand och kollar CB, även fast den fortf har blades.

Comment

Original inlägg av anden1 Visa Inlägg
        det jag har hört är att om boxen varit inne hos microsoft sen dom patchade jtag hacket (cirka juni 2009) för t.ex. en rrod-reparation så uppdaterar dom bootloadern utan att uppdatera dashboarden. Detta gör att maskinen inte går att jtag:a, och det syns inte förrän du dumpar nand och kollar CB, även fast den fortf har blades.
        Jao... men du ser det på datumet oftast ligger den runt juni 2009 ligger dom alltid på gränsen
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          Jao... men du ser det på datumet oftast ligger den runt juni 2009 ligger dom alltid på gränsen
          du menar service date? Det står väl mest bara på refurbmaskiner? Jag snackar nu om maskiner som skickats till ms för rrod-lagning

Comment

Original inlägg av anden1 Visa Inlägg
            du menar service date? Det står väl mest bara på refurbmaskiner? Jag snackar nu om maskiner som skickats till ms för rrod-lagning
            Ja, det står på dom också
            Google is your friend!

Comment

Inte alltid, många får behålla urspringsdatumet om de inte bytts ut helt
              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                Inte alltid, många får behålla urspringsdatumet om de inte bytts ut helt
                Beror på när det var...
                Google is your friend!

Comment

Jag har fått tag i en som ska ha denna:
                  http://images.six.betanews.com/albums/6/37.jpg

(det är inte just DEN boxen..bara en bild jag skickade till honom).

Han säger "Den ser ut som din men har en flik som heter marketplace."

Är det pre nxe-dashen då?

Comment

Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
                    Jag har fått tag i en som ska ha denna:
                    http://images.six.betanews.com/albums/6/37.jpg

(det är inte just DEN boxen..bara en bild jag skickade till honom).

Han säger "Den ser ut som din men har en flik som heter marketplace."

Är det pre nxe-dashen då?
                    ja, nxe ser jue ut såhär: http://gadgetreleased.com/wp-content.../nxe-pic-1.jpg

nui som kom efter NXE ser ut såhär: http://digesttalk.info/uploadfiles/4...t-wowie-_1.jpg
                    Google is your friend!

Comment

Men gamla "blade"-versionen. Har den en Marketplaceflik?

Comment

Ja, det har den
                        Google is your friend!

Comment

Great.

Vad kan man betala för en Xenon som är JTAG-bar? Vart går smärtgränsen och vad kan man göra för att förlänga livstiden på konsollen?

Comment

beror väl på hur pass begagnad den är kanske. Men själv hade jag nog inte gett mer än 800kr.

Det du kan göra för att förlänga livslängden är att förbättra kylningen på olika sätt (montera fler fläktar, byta kylpasta, ta bort dvd läsaren och ersätta med en 120mm fläkt + göra ett hål över där dvd läsaren satt), byta ut x-clampsen mot skruvar och brickor samt en massa andra grejer man kan hitta på nätet.

Men allt detta hjälper bara tillfälligt. Du måste reballa konsolen om du vill ha en ordentlig fix som verkligen håller, detta innebär att man byter ut lödbollarna som sitter mellan cpu/gpu och moderkortet, de som gör så att de får kontakt. Man byter microsofts tenn (som ej innehåller bly) mot tenn som innehåller bly.
                            Detta förhindrar microsprickor som bildas i tennet när det utsätts för hastiga värmeförändringar. Tenn utan bly får sprickorna medans tenn med bly inte får dom.

När tennet är fullt med sprickor så kommer du få rrod ganska snart eftersom att chippen tappar kontakten med moderkortet. Dessutom böjs moderkortet av värmen och dom dåliga x-clampsen och bräcker liksom loss chippen
                            Last edited by anden1; 2011-07-19, 00:23.

Comment

Och för bästa kylning bör du göra något i stil med det här projektet: http://forum.psxcare.com/support/sho...-vattenkylning.

Det gör att du får den ultimata kylningen i dagsläget, det går att få bättre kylning, men vattenkylning räcker gott och väl till en 360 eller så kommer du fram till en egen liten fin lösning på kylnings problemet, som egentligen är den största orsaken till problemen ifrån början, om du förbättrar kylningen och byter x-clampsen förlänger du livslängden på konsollen avsevärt
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X