Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

[Release]: Swizzy's CMD Freebooter

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av ElecTriX Visa Inlägg
    Ska man ta behålla kv/config eller flasha över den också även när man uppdaterar en jtag-flashning?
    http://forum.psxcare.com/support/sho...t-0.04-(12611) <--- LÄS GUIDEN
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      Visste inte om man kunde följa specifikt den guiden eftersom jag inte uppgraderade från och till nån av de två versionerna.
      Men då vet jag.

Comment

Original inlägg av ElecTriX Visa Inlägg
        Visste inte om man kunde följa specifikt den guiden eftersom jag inte uppgraderade från och till nån av de två versionerna.
        Men då vet jag.
        Får man fråga om du äns läst guiden innan jag länkade till den och sa åt att läsa den? eller kikade du bara på titeln för tråden?
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Tjena, Körde med en tidigare version du släppte i somras tror jag med stöd för 13599. Körde in den och det lirar. Däremot så har jag problem vid uppstart allt som oftast.
          Kommer ingen bild på TV samt att en av dom fyra LED´s blinkar rött startar om en eller flera gånger får då bild men den har då tappat "konfigurationen" Dvs. Jag får välja språk, upplösning etc.

Kan detta problem ha kommit då jag körde en tidigare version av din app? Du bad mig tidigare att prova köra in den igen med samma version av din app. Men det hjälpte inte. Sen bad du mig komma in så kunde du köra med er egen FLASH utrustning, jag har inte kommit in ännu! :-)

Men såg nu denna 1.23 Final version, skall jag prova med den eller riskerar jag att förstöra något?

Hepp!

Comment

Original inlägg av himi Visa Inlägg
            Tjena, Körde med en tidigare version du släppte i somras tror jag med stöd för 13599. Körde in den och det lirar. Däremot så har jag problem vid uppstart allt som oftast.
            Kommer ingen bild på TV samt att en av dom fyra LED´s blinkar rött startar om en eller flera gånger får då bild men den har då tappat "konfigurationen" Dvs. Jag får välja språk, upplösning etc.

Kan detta problem ha kommit då jag körde en tidigare version av din app? Du bad mig tidigare att prova köra in den igen med samma version av din app. Men det hjälpte inte. Sen bad du mig komma in så kunde du köra med er egen FLASH utrustning, jag har inte kommit in ännu! :-)

Men såg nu denna 1.23 Final version, skall jag prova med den eller riskerar jag att förstöra något?

Hepp!

Kanske behöver göra om lödningarna till en bättre variant, du körde inte med aud_clamp right? tror det kan vara det som ställer till det, tror inte det gör någon skillnad med vilken version av min app du använder eftersom det främst är små buggfixar som orsakat större problem samt nya funktioner som tillkommit, och det funkar bra för alla andra, testa gärna på annan dator om du kan, det kan vara så att ram minnet i datorn inte mår 100%:igt och du får något korrupt image när den byggs, säger absolut inte att det måste vara så, bara att det är en möjlighet...
            Google is your friend!

Comment

Nej just det jag visste inte vid det läget så jag svarade no på aud_clamp och det var tydligen rätt annars hade det gått åt pipsvängen som du sa då? :-)

Ok men ska jag lämna in den till dig för att fixa till det med aud_clamp? och kolla av lödning etc. ? Pris?

Hepp!

Comment

Original inlägg av himi Visa Inlägg
                Nej just det jag visste inte vid det läget så jag svarade no på aud_clamp och det var tydligen rätt annars hade det gått åt pipsvängen som du sa då? :-)

Ok men ska jag lämna in den till dig för att fixa till det med aud_clamp? och kolla av lödning etc. ? Pris?

Hepp!
                Om du vill, 350:- tar vi för det och jag skriver o mjukvaran samtidigt med senaste
                Google is your friend!

Comment

Kool!

Comment

Hej, är säkert lite fel ställe att posta det här inlägget på, men hade tänkt löda om från den nuvarande "reverse JTAG" metoden till den nya metoden som beskrivs här:
                    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=719652

Har redan en dumpad original nand som jag skall bygga om för att få det att fungera med den nya metoden, i länken står det att man skall flytta TMS signal från ARGON_DATA(aka the ROL board point) till AUD_CLAMP genom "SMC patch tool från Blackaddr/Freeboot Toolbox Maker"

Undrar nu hur det fungerar med "Swizzy's CMD Freebooter" väljer man aud_clamp eller behöver man göra något ytterliggare?

Om jag har försått det hela rätt ang. det här när man gör om till den nya metoden med transistorer från den gamla så skall man lägga in den nya freeboot image filen tex. mem hjälp av flash360 och sedan gör man om koppling med transistorer och tar bort den gamla kopplingen med dioder.

Mvh

Comment

Original inlägg av 1surface Visa Inlägg
                      Hej, är säkert lite fel ställe att posta det här inlägget på, men hade tänkt löda om från den nuvarande "reverse JTAG" metoden till den nya metoden som beskrivs här:
                      http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=719652

Har redan en dumpad original nand som jag skall bygga om för att få det att fungera med den nya metoden, i länken står det att man skall flytta TMS signal från ARGON_DATA(aka the ROL board point) till AUD_CLAMP genom "SMC patch tool från Blackaddr/Freeboot Toolbox Maker"

Undrar nu hur det fungerar med "Swizzy's CMD Freebooter" väljer man aud_clamp eller behöver man göra något ytterliggare?

Om jag har försått det hela rätt ang. det här när man gör om till den nya metoden med transistorer från den gamla så skall man lägga in den nya freeboot image filen tex. mem hjälp av flash360 och sedan gör man om koppling med transistorer och tar bort den gamla kopplingen med dioder.

Mvh
                      Exakt, Aud_Clamp SMC valet i min app är alltså
                      Aud_Clamp som TMS och DB1F1 som TDI (det vill säga du byter bara punkten från ROL till Aud_Clamp

Det är så du ska göra ja, skriva först sen byta
                      Google is your friend!

Comment

Exakt, Aud_Clamp SMC valet i min app är alltså
                        Aud_Clamp som TMS och DB1F1 som TDI (det vill säga du byter bara punkten från ROL till Aud_Clamp

Det är så du ska göra ja, skriva först sen byta
                        kanon! och riktigt bra image build program för all del

Comment

Såg att du hade rellat 1.2.6 nu, och tänkte flykta lite från flyttpackandet (så jäääävla tråkigt) och testa det. Såg till min förvåning att det inte verkar funka med Slim, då jag trodde det framgick i den andra tråden att det är en Slim jag RGH:at i i andra tråden där du undrade om jag ville betatesta.

Har jag bara gjort fel på något vis, tänkte om det var nån commandlineswitch eller nåt sånt för att enabla det, om det råkar vara lite experimentellt såhär när det är nytt?

Förresten, versionsnumret i readme:n är inte uppdaterat till 1.2.6

Comment

Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
                            Såg att du hade rellat 1.2.6 nu, och tänkte flykta lite från flyttpackandet (så jäääävla tråkigt) och testa det. Såg till min förvåning att det inte verkar funka med Slim, då jag trodde det framgick i den andra tråden att det är en Slim jag RGH:at i i andra tråden där du undrade om jag ville betatesta.

Har jag bara gjort fel på något vis, tänkte om det var nån commandlineswitch eller nåt sånt för att enabla det, om det råkar vara lite experimentellt såhär när det är nytt?

Förresten, versionsnumret i readme:n är inte uppdaterat till 1.2.6
                            Detta är CMD Freebooter, det för RGH är CMD GGBooter jo, jag missade o ändra den siffran men det framgår längre ner (i changelog) att det är readme för 1.2.6 ändå
                            Google is your friend!

Comment

Detta är CMD Freebooter, det för RGH är CMD GGBooter jo, jag missade o ändra den siffran men det framgår längre ner (i changelog) att det är readme för 1.2.6 ändå
                              Jasså, ja, det svarar ju på varför det inte ville sig Får väl återigen skylla på att jag är totalfärsk på den här homebrewxboxscenen.

Du vill inte pm:a en downloadlänk till GGbootern då?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X