Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Läsa Jtag X360 320gb hdd i PC

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Läsa Jtag X360 320gb hdd i PC

Finns det nåt program som kan läsa av, kopiera till och ta backup på en vanlig 320 gb 2,5" samsung som sitter i en 360-kabinett på en J-taggad 360 vilken den även blev formatterad och konfigurerad på?
    Har provat med Xplorer360, den hittar 3 partitioner men kan bara läsa andra partitionen med vad jag tror är xbox1-kompabilitet.
    Hittar ingenting på första och tredje partitionen. Jag antar att det är för det är större disk än 250gb, men det kanske finns nåt annat program som fungerar.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Finns det nåt program som kan läsa av, kopiera till och ta backup på en vanlig 320 gb 2,5" samsung som sitter i en 360-kabinett på en J-taggad 360 vilken den även blev formatterad och konfigurerad på?
    Har provat med Xplorer360, den hittar 3 partitioner men kan bara läsa andra partitionen med vad jag tror är xbox1-kompabilitet.
    Hittar ingenting på första och tredje partitionen. Jag antar att det är för det är större disk än 250gb, men det kanske finns nåt annat program som fungerar.

Testat med USB Xtaf? Trots namnet vill jag minnas att det går utmärkt att köra över SATA-länk, om du pluggar in disken i datorn den vägen. Har för mig v44 är senaste versionen.

Horizon kan vara värd ett försök också, den bör kunna dumpa en disk.

Comment

Problemet är att en JTAG disk endast innehåller filsystemet, Xplorer360 letar även efter "signeringen" från Microsoft (hddss.bin)
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
        Testat med USB Xtaf? Trots namnet vill jag minnas att det går utmärkt att köra över SATA-länk, om du pluggar in disken i datorn den vägen. Har för mig v44 är senaste versionen.

Horizon kan vara värd ett försök också, den bör kunna dumpa en disk.
        Tackar, skall testa båda programmen.

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        Problemet är att en JTAG disk endast innehåller filsystemet, Xplorer360 letar även efter "signeringen" från Microsoft (hddss.bin)
        Gäller det endast Xplorer360 eller alla program över lag?
        3:e j-tagboxen som jag får rrod på, har tidigare jag kört över ftp men det fungerar ju inte nu. Så nu skall jag ha ut mina sparningar m.m. från hdd:n och sen försöka sälja alla tre som reball-projekt =)
        Får se om det löser sig med dashboard till slim, då blir det kanske en sån så småningom.
        Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Comment

Gäller det endast Xplorer360 eller alla program över lag?
          3:e j-tagboxen som jag får rrod på, har tidigare jag kört över ftp men det fungerar ju inte nu. Så nu skall jag ha ut mina sparningar m.m. från hdd:n och sen försöka sälja alla tre som reball-projekt =)
          Får se om det löser sig med dashboard till slim, då blir det kanske en sån så småningom.
          Det gäller alla över lag...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

jag vet inte om det gör någon skillnad men jag brukar köra Party Buffalo Drive Explorer vilken fungerar betydligt bättre än många andra alternativ för min del hade gärna testat min 500gb disk men jag har min jtaggade falcon i XB01 från lian-li och jag orkar inte öppna upp den för att testa det.
            1 X Falcon JTAg i lian-li XB01 med noctua kylflänsar, 1 X Trinity RGH

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X