Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fel på min Psxcare jtag:ade xbox360

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

en liten noob fråga, jag har för tillfället en 20gig xbox intern hd, om jag skulle köpa en tex 320giggare, är det bara för mig då att föra över alla filer eller måste man "flasha" hdn med jtag eller liknande ?

Comment

Original inlägg av Hausmanis Visa Inlägg
      en liten noob fråga, jag har för tillfället en 20gig xbox intern hd, om jag skulle köpa en tex 320giggare, är det bara för mig då att föra över alla filer eller måste man "flasha" hdn med jtag eller liknande ?
      om du köper en original xbox disk på 320GB från microsoft så får du nog med en transfer cable. Den kan du sedan använda för att överföra filerna från den gamla disken till den nya.

Om du köper en vanlig lös 2.5" sata disk som du planerar att mecka in så måste du antingen ha en JTAGad konsol för att använda den, eller så måste du flasha in hddss.bin på den med hjälp av hddhackr (för användning på icke-JTAG maskiner), observera att det bara funkar på vissa diskmodeller så kolla upp noga innan du köper.

Jag har för mig att även Xecuter säljer någon form av hdd hacking verktyg också, men vet inte riktigt hur den fungerar och vilka modeller den är kompatibel med. Kan nog vara värt för dig att kolla upp!

Comment

tack som fan för svar, det är en orginal microsoft disk jag köper, och jag har redan en kabel så då är det bara alltså att föra över allt så kommer xex menu osv att fungera ?

Comment

tack som fan för svar, det är en orginal microsoft disk jag köper, och jag har redan en kabel så då är det bara alltså att föra över allt så kommer xex menu osv att fungera ?
          Ja, det kommer funka utan problem (under förutsättning att överföringen går som den ska)
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

tack som fan för hjälpen, mitt xbox ligger på posten till er nu, vore klockrent om ni kunde uppdatera jtag:en dashboarden osv när ni ändå lagar den

Comment

tack som fan för hjälpen, mitt xbox ligger på posten till er nu, vore klockrent om ni kunde uppdatera jtag:en dashboarden osv när ni ändå lagar den
              det gör vi alltid ingen mening att skicka tbx med gamla mjukvaran
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Inte äns säker på om jag har dashlaunch och diskswapper correct installerat heller, vore underbart om ni kunde titta på det också, och ursäkta min embalering hittade inget annat än en massa kläder

Comment

Dashlaunch installerar vi alltid, kan kika på diskswapper också måste ändå ändra settings för dashlaunch för att det ska starta också
                  Google is your friend!

Comment

skit najs, har ni fått min box än förästen ?

Comment

skit najs, har ni fått min box än förästen ?
                      ingen aning, jag var sjuk igår... men har du kolli-id eller om du skickar ditt namn till mig i ett PM kan jag kika om jag kan hitta den
                      Google is your friend!

Comment

Jag är sådär lagom anonym mitt användarnamn här är mitt efternamn och jag heter Alexander i för namn

Comment

Jag är sådär lagom anonym mitt användarnamn här är mitt efternamn och jag heter Alexander i för namn
                          ok :P ska se om jag kan hitta den bland maskinerna vi fått in, har du annars möjlighet att söka på den så vore det jätte bra om du kunde kolla hur långt den kommit enligt posten, och när den kommit fram om dom säger att den kommit fram... (Stämmer inte alltid)
                          Google is your friend!

Comment

Här är din försändelse:
                            6 okt kl 13:27
                            ICA Supermarket Ringen

Comment

Här är din försändelse:
                              6 okt kl 13:27
                              ICA Supermarket Ringen
                              Ring Posten o klaga på dem för att du inte skickade försändelsen som företagspaket
                              Sist jag jobbade på PSXCare och fortfarande så har de ett avtal som säger att de skall köra ut försändelserna!

Kika här: http://www.psxcare.com/page.php?xPage=skicka.html

Vissa delar citeras:
                              Vi rekommenderar att man skickar paketet med fraktalternativet "Företagspaket 16.00" om man vill att vi ska börja med maskinen så fort som möjligt. Då måste du skicka maskinen direkt till vår butik.

Detta innebär att vi får paketet leverat direkt till vår dörr redan arbetsdagen efter du skickar det om du lämnar in det till ditt postkontor före 16.00.

Du kan även spara några kronor och skicka som "Postpaket". Det alternativet tar 3-4 dagar för att komma till vårt postkontor. Då måste du skicka maskinen till vår postbox.

Sedan ligger paketet på postkontoret tills det blir utkört till oss. Utkörning av postpaket sker två dagar i veckan.

Spara paketkvittot. På detta kvitto finns ett kollinummer, oftast längst ner till höger. Med hjälp av detta kollinummer kan du på postens hemsida se exakt var paketet befinner sig i postens hantering. Det är ingen större idé att ringa och fråga oss om hur det går innan vi ens fått paketet levererat...

När du ser att paketet är utlämat till oss kan du se denna infosida för att se om vi hunnit börja hantera det du skickat till oss.

OBS! Använd RÄTT adress enligt nedan, annars blir försändelsen till oss försenad eller i värsta fall returnerad innan vi hinner hämta den manuellt:

Postpaket och REK
                              NETCARE AB
                              Box 17020
                              104 62 Stockholm

Företagspaket och/eller BREV
                              Netcare AB
                              Blekingegatan 16
                              118 56 Stockholm
                              Ps. Tag sådan information på PSXCares e-postadress eller via samtal till butiken, tycker inte riktigt sån information har ute på nätet att göra för din skull
                              Jag tror inte det har ändrats *skratt*
                              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Aj fan, jag skickade nog inte som företagspaket nej

Ang vad jag heter så är jag inte blyg, inte direkt någon som vill göra mig något privat på dessa forum, och skulle dom vilja det hade dom tagit reda på det ändå :P

Så hur löser vi detta att jag skickat fel ?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X