Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

xk3y - vad ska ligga på SD-kortet?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• xk3y - vad ska ligga på SD-kortet?

Hej,

Har precis lagt in en beställning på en xk3y här på PSXCARE och har inte lyckats hitta någon utförlig beskrivning gällande vilka filer man behöver lägga in på minneskortet på xk3y.

Jag ska i dagarna uppdatera till senaste dashboard och i samband med detta kommer CFW på min Lite-On att flashas över med OFW.
    Efter att detta är gjort ska jag lämna in min Xbox för omflashning till senaste CFW hos en lokal förmåga.

I samband med detta kan han ge mig DVD-key. För att installera xk3y behöver jag extrahera OFW från min läsare, och antar att det är den som kommer läggas in i samband uppdatering av dashboard som avses.

Vilka filer ska jag be om att få på USB-minne i samband med flashning av läsaren? Dummy.bin och vilka fler filer finns det som jag kan tänkas behöva framöver? Finns väl någon fil som innehåller läsarens serienummer osv. I och för sig innehåller väl Dummy.bin all information samlad i en fil, men är väl aldrig fel att få enskilda filer också så att man kan komponera ihop något vid behov.

Saxat från en xk3y FAQ (det är en FAT jag har):
    "
    Configuring x360Key - Fats
    x360Key requires a dump of the original firmware from your drive. This is copied to the x360Key's SD card, when the x360Key boots the firmware file its analysed, the drive type is identified and the drive key etc. are extracted.
    "

Lånar tråden lite...

Jag ska också köra x3key. Jag har en flashad slim 9504 drive och dashboard är den innan XGD3. Ska köra OFW med x3key eftersom brända skivor inte behövs mer.
    Nu den stora frågan... när jag går online med min flashade box då flashar han om min läsare till 9504 till OFW och sen låser den på nått sätt som jag förstått....
    Hur ska man sen få ut OFW från den när den är låst? Jag har VIA och ck3 lite som jag använde för att flasha den när CFW kom.
    X3key kan inte läsa ut nyckeln själv än?

Comment

Original inlägg av StaffanM Visa Inlägg
      Hej,

Har precis lagt in en beställning på en xk3y här på PSXCARE och har inte lyckats hitta någon utförlig beskrivning gällande vilka filer man behöver lägga in på minneskortet på xk3y.

Jag ska i dagarna uppdatera till senaste dashboard och i samband med detta kommer CFW på min Lite-On att flashas över med OFW.
      Efter att detta är gjort ska jag lämna in min Xbox för omflashning till senaste CFW hos en lokal förmåga.

I samband med detta kan han ge mig DVD-key. För att installera xk3y behöver jag extrahera OFW från min läsare, och antar att det är den som kommer läggas in i samband uppdatering av dashboard som avses.

Vilka filer ska jag be om att få på USB-minne i samband med flashning av läsaren? Dummy.bin och vilka fler filer finns det som jag kan tänkas behöva framöver? Finns väl någon fil som innehåller läsarens serienummer osv. I och för sig innehåller väl Dummy.bin all information samlad i en fil, men är väl aldrig fel att få enskilda filer också så att man kan komponera ihop något vid behov.

Saxat från en xk3y FAQ (det är en FAT jag har):
      "
      Configuring x360Key - Fats
      x360Key requires a dump of the original firmware from your drive. This is copied to the x360Key's SD card, when the x360Key boots the firmware file its analysed, the drive type is identified and the drive key etc. are extracted.
      "
      dummy.bin är den ända filen du själv kommer behöva lägga in, alternativt firmware.bin beroende på vilken läsare du har övriga "system filer" är redan för installerade på SD kortet när du får det (från fabrik) men du kan behöva uppdatera dessa, jag kommer förmodligen skriva en liteon guide för hur man monterar, installerar whatever... hela skiten, och hur man använder den, jag vet att payam (en kollega som äger en motsvarande butik) har skrivit en guide, kommer förmodligen kopiera över den och se till att den är lätt att förstå sig på
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Postal Visa Inlägg
        Lånar tråden lite...

Jag ska också köra x3key. Jag har en flashad slim 9504 drive och dashboard är den innan XGD3. Ska köra OFW med x3key eftersom brända skivor inte behövs mer.
        Nu den stora frågan... när jag går online med min flashade box då flashar han om min läsare till 9504 till OFW och sen låser den på nått sätt som jag förstått....
        Hur ska man sen få ut OFW från den när den är låst? Jag har VIA och ck3 lite som jag använde för att flasha den när CFW kom.
        X3key kan inte läsa ut nyckeln själv än?
        Du måste dumpa om den igen, den är inte låst för att läsa ifrån, den är bara låst att skriva till och det är inte 9504 OFW den skriver, det är 0272
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Tack så mycket för svar Swizzy!

Jag lyckades hitta denna instruktionsfilm på Youtube som kan vara till hjälp under installation på Slim & Phat konsoller:
          http://www.youtube.com/watch?v=qPXCTH_uuBQ

Några extra steg gällande Phat verkar det som.

Får man lov att fråga här vart man kan hitta en pålitlig källa för original firmware till XBOX360 läsare? Ska fråga Google också, men tips mottages tacksamt om det är tillåtet.

Comment

Det e en bra video

bara googla efter iXtreme LT+ 1.9 eller senare så ingår ofw med packet
            Google is your friend!

Comment

Yes, lyckades hitta ett paket med CFW och OFW i samma paket. Tackar för tipset!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                Du måste dumpa om den igen, den är inte låst för att läsa ifrån, den är bara låst att skriva till och det är inte 9504 OFW den skriver, det är 0272
                Fungerar det att läsa ut Fw efter den senaste dash som kom ut nu 11 okt? 9504 drive.. som då blir 0272? Funkar att läsa ut med VIA ock ck3 lite fotfarande?

Sen undrar jag vad det där mini kretskortet med 3st kontakter är till som man får med till x3key....

Comment

Fungerar det att läsa ut Fw efter den senaste dash som kom ut nu 11 okt? 9504 drive.. som då blir 0272? Funkar att läsa ut med VIA ock ck3 lite fotfarande?

Sen undrar jag vad det där mini kretskortet med 3st kontakter är till som man får med till x3key....
                  Det borde funka att läsa ut en 0272 med via...

Vilket "mini kretskort" är det du tänker på då?

Det ska finnas ett kretskort som det är 2st SATA och 2st 360 DVD Ström kontakter på, sedan ska det finnas en liten "dosa" eller vad man ska kalla det för med 3st knappar och 2st USB kontakter, en USB A hona och en MicroUSB Hona

Har du lust att ta bild på den du menar?
                  Google is your friend!

Comment

Det borde funka att läsa ut en 0272 med via...

Vilket "mini kretskort" är det du tänker på då?

Det ska finnas ett kretskort som det är 2st SATA och 2st 360 DVD Ström kontakter på, sedan ska det finnas en liten "dosa" eller vad man ska kalla det för med 3st knappar och 2st USB kontakter, en USB A hona och en MicroUSB Hona

Har du lust att ta bild på den du menar?
                    Ska fixa bild om en stund. Sitter just nu och ska fixa mig en dummy.bin efter senaste dash men får bara slim key error. ? Vad är det? (9504 som blev flashad av dash) Kan man inte bara ta dummy från FW paketet som finns på "Det vanliga stället där allt finns" och slänga in till x3key ?

Kommer ingenstans med min 0272 nu... Kör via och ck3lite. HJÄLP!!
                    Last edited by Postal; 2011-10-12, 22:29.

Comment

Ska fixa bild om en stund. Sitter just nu och ska fixa mig en dummy.bin efter senaste dash men får bara slim key error. ? Vad är det? (9504 som blev flashad av dash) Kan man inte bara ta dummy från FW paketet som finns på "Det vanliga stället där allt finns" och slänga in till x3key ?

Kommer ingenstans med min 0272 nu... Kör via och ck3lite. HJÄLP!!
                      Tryck Slimkey, svara nej på frågan om du vill unlocka den så ska du se att det funkar att dumpa den
                      Google is your friend!

Comment

Tryck Slimkey, svara nej på frågan om du vill unlocka den så ska du se att det funkar att dumpa den
                        Gjort det många gånger. Den försöker läsa sen blir det slim key error. Blir galen

Sending Vendor Intro to port 0xD000
                        Status 0x51

SlimKey extraction failed!
                        Last edited by Postal; 2011-10-13, 01:44.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X