Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

GoD Format vs Uppackat

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• GoD Format vs Uppackat

Har en fundering. Jag kör en JTAG Jasper där jag kör spelen via senaste FSD från extern usb-disk.

Jag brukar normalt använda Iso2God för att göra om spelen till GOD-format. Dock har jag sista veckorna använt Exiso då Iso2God ej haft stöd för XGD3-formatet (förrän v1.3.6 som kom häromdagen).

Min fundering är, vad är egentligen skillnaden mellan om man kör i GOD eller bara uppackat? Spelen kommer upp på samma sätt i FSD oavsett format. Finns det för resp nackdelar med ngn av dom?

// P

Fördelen med att köra "uppackat" även känt som XEX format är att du kan ändra filer hur du vill när du vill

Nackdelen är att det kan ta längre tid att kopiera dessa spel om det är mängder av små filer...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Oki, tack för snabbt svar (som vanligt )

// P

Comment

Hur gör man med Xbox 1 spel? Försökte öppna en iso fil med Xbox image browser men de funkade inte.

Comment

Original inlägg av JohanElite Visa Inlägg
          Hur gör man med Xbox 1 spel? Försökte öppna en iso fil med Xbox image browser men de funkade inte.
          Du använder ISO2GOD eller något äldre program...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Förlåt för lite OT, men har lagt in xbox 1 spelen i god. De finns i fsd men dom går inte att starta. Hur gör jag uppdateringen utan xbox live?

Comment

Förlåt för lite OT, men har lagt in xbox 1 spelen i god. De finns i fsd men dom går inte att starta. Hur gör jag uppdateringen utan xbox live?
              den hackade xbox 1 emulatorn finns på xbins, du laddar hem den och slänger över på HDDX
              Google is your friend!

Comment

Hej när jag konverterar spel gör jag det alltid till GoD filer men NTSC spel går då inte att starta, fungerar det med XeX filer i så fall vet ni något program att konvertera med? Länka gärna för jag har haft svårt att hitta det innan.

Comment

Original inlägg av jakobmiller Visa Inlägg
                  Hej när jag konverterar spel gör jag det alltid till GoD filer men NTSC spel går då inte att starta, fungerar det med XeX filer i så fall vet ni något program att konvertera med? Länka gärna för jag har haft svårt att hitta det innan.
                  Det ska bara vara att köra med ISO2GOD, ska bli samma oavsett om det är PAL eller NTSC, spelen är från grunden regions låsta, men det ska tas bort med hjälp av Dashlaunch... så kolla att du har det installerat, om det inte fungerar som det ska får jag säga till cOz att undersöka saken närmare...
                  Google is your friend!

Comment

Swizzy, vad heter emulatorn?

Comment

Swizzy, vad heter emulatorn?
                      Anslut dig till Xbins FTP server och gå till den här mappen: /XBOX 360/emulators/Xbox1/

Där hittar du filen "xb1_5805_april 2007-hacked-FIXED.rar"

Ladda hem den, packa upp och lägg innehållet på HDDX:\
                      (Mappen Compatibility)
                      Google is your friend!

Comment

Jag lyckas inte hitta filen..

Comment

version 5805 är inte att rekommendera, den kan inte köra burnout 3 t.ex.

Kör 5829 istället som är den slutgiltiga versionen. Tanka här:

http://download.digiex.net/Consoles/...2007Hacked.rar

Comment

Tack! En sak bara, om jag är inne i file manager i fsd finns det ingen mapp som heter hddx. Det finns endast USB0, Flash och Games... samma sak gäller xemenu

Comment

Tack! En sak bara, om jag är inne i file manager i fsd finns det ingen mapp som heter hddx. Det finns endast USB0, Flash och Games... samma sak gäller xemenu
                              Det är för att du inte har en Hårddisk kopplad till Xboxen (Xbox 360 hårddisk)
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X