Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Yobo1987 Visa Inlägg
    Ok, TACK!!!

Så då är det bara att skaffa valfri 2 TB HD & i sånt fall formatera till FAT32 om man ska använda den med Xk3y.
    Perfekt.

Är det några specielt man ska tänka på vid formatering? Vid en 2 TB HD vad ska man ha för "Unit Size" (2048?) samt ska man köra "Quick Format" eller låta den ta längre tid?

Är det nån ide sen när JTAG med Glitch Hack programvaran lanseras att formatera tillbaka till NTSF? För isåfall kan man använda samma HD, om det nu finns nåt sånt program.

Sen är det bara en sista fråga kvar.
    Angående om att antingen lägga in en ISO i en mapp eller extraherade ISO filer i en mapp.
    Hur gör man om spelet är på flera skivor (DVDs)?

När det gäller ISO, antar jag att man bara lägger alla ISO filerna i samma map, eller har jag fel?
    Men när det gäller extraherade ISO filer, lägger man alla extraherade filer från alla ISOs i samma mapp då eller gör man nån skillnad på dom & lägger i olika (under)mappar (då i samma huvudmapp)?¨

Tack för allt, blir nog till att stänga tråden efter ditt svar om det inte dyker upp fler följdfrågor.

Hoppas poängen kom till användning

MVH
    /Yobo1987
    Xk3y ska ha NTFS... det är JTAG som ska ha FAT32

Kör quick format, och låt övriga settings vara som dom är... *förutom vilken enhet som ska formatera såklart*

I windows kan du formatera till NTFS utan problem men du ska ha NTFS nu, och sedan FAT32 med hjälp av guiformat...

Hur du gör med fler skivs spel är olika, läs lite i övriga delar av forumet så får du svar kring det xk3y vet jag int hur du gör med flerskivspel då jag inte har någon sådan själv hemma, och det är en väldigt jätte ny färsk produkt

jao, du lägger spelen:

x:\games\spel1.iso
    x:\games\spel2.iso
    etc. etc. för XK3y

Du gör motsvarande med extraherade iso's:
    x:\games\spel1\default.xex
    x:\games\spel2\default.xex
    etc. etc. men detta då för JTAG (reset glitch)

Låt tråden vara, springer folk och stänger trådar hela tiden dyker det bara upp fler och fler trådar, helt i onödan!!
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Ok, men tack ska du ha.

Självklart är det som du säger NTFS till Xk3y & FAT32 till JTAG (Glitch Hack).
      Blandade ihop dom. Ja, då kan jag köra med samma HD.

När det gäller ett spel med flera skivor (DVD) tror jag att man bara lägger in ISO filerna (Xk3y) i samma mapp med antingen en 1, 2, 3 eller A, B, C markering efter namnet, då beroende på hur många det är.
      Det är bara när det gäller extraherade ISO filer (JTAG, Glitch Hack) jag är osäker på om man kan lägga alla filer i samma mapp, så länge dom inte skriver över varandra. Men det är förmodligen bara att prova sej fram.

Är det bara att köra filerna direkt från hårddisken när man lagt in dom, eller måste man göra nåt mer för att det ska funka (oavsätt om det är JTAG eller Xk3y)? Är det samma sak om spelet är på 2 eller fler skivor också?

Föresten, om man uppdaterat till iXtreme LT + 2.0 & fixar Xk3y till Xbox 360 Slim, & sen installerar JTAG (Glitch Hack) med programvara. Finns det risk att allt nollställs (d.v.s. iXtreme & Xk3y). De då som installerats eller fixats tidigare.

Behöver man också ha med den externa hårddisken till PSXCare vid JTAG eller Xk3y moddning?

Sist, men inte minst.
      Jag antar att när man får JTAG (Glitch Hack) med programvara fixad av PSXCare är det klart, så man bara kan köra spel utan skiva från direkten.
      Men om man behöver fler program, är det väl då på samma ställe som man fixar spelen, eller hur?
      Är det på samma sätt man installerar program, att bara kopiera över filer till HD:n? Sen är det bara att köra programmen också, va?

Å vet inte du, så kan vem som helst svara.
      Bara jag får svar på det som jag behöver veta, av nån som vet...

Anledningen till att jag frågar, är att jag inte hittar några svar till mina inlägg i forumet.

Men sen var det inget mer, så... Tack då!!!

MVH
      /Yobo1987
      Last edited by Yobo1987; 2011-10-16, 21:45.

Comment

Jaha, då stänger jag tråden imed att jag inte fått fler svar.

Tack för den hjälp jag fått, resten får jag försöka hitta svar på nån annanstans...

Comment

Working...
        X