Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flytta profil temporärt

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Flytta profil temporärt

Jag beställde häromdagen min 5:e Xbox360. (Slim 4GB för 1495 :- inkl frakt är inte så mycket att fundera på).

Orsaken är att jag vill ha en maskin som backup för Reset Glitch Hack ifall min nuvarande JTAG pajjar (får hoppas att jag hinner få en maskin som inte har nya maskinrevideringen).

Har en fundering rörande min gamerprofile. Då mina nuvarande boxar samtliga är bannade (varav 2 är RROD:ade) blev jag sugen på att lyfta över min gamerprofile till nya boxen för att ansluta mot LIVE.

Låter extremt fånigt, men då jag är en achievment-junkie vill jag få min Gamerscore uppdaterad online.

Kommer det att fungera att flytta över den till minneskort temporärt eller kommer nya boxen per automatik bli bannad (dvs är banningen styrd per profil)? Finns det ngn annat som är värt att tänka på (vill ju flytta tillbaka profilen till JTAG sedan) ?

Nu är frågan bara hur man ska bära in denna i huset utan att tanten upptäcker den

// P

Har googlat en del trådar. En del säger att ifall en konsol är bannad så är profilen automatiskt korrupt och kommer förbli så även om man flyttar till ny konsol (och därmed även banna nya konsolen automatiskt).

Vad säger experterna?

// P

Comment

Original inlägg av peroy Visa Inlägg
      Har googlat en del trådar. En del säger att ifall en konsol är bannad så är profilen automatiskt korrupt och kommer förbli så även om man flyttar till ny konsol (och därmed även banna nya konsolen automatiskt).

Vad säger experterna?

// P
      Ban är på konsoll ELLER profil basis, om du tar en bannad profil till en annan konsoll kan den mycket riktigt visas som korrupt då dom kan vara låsta till den bannade maskinen isåfall.

Att låsa upp en sådan och flytta till en ny konsoll får INTE konsollen bannad, men det KAN få din profil bannad, det är inte samma sak som att din konsoll blir bannad
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Oki tack!

Exakt var under Content ligger själv profilen? Tänkte försöka mig på att uncorrupta min profil.

// P

Comment

Oki tack!

Exakt var under Content ligger själv profilen? Tänkte försöka mig på att uncorrupta min profil.

// P
          HDD1:\Content\E...............\....\....\E........ .............

... = tecken som antingen är unika för din profil eller jag inte minns exakt vad det ska stå där

(HDD1 är även känd som partition 3)
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Oki tack igen. Bara att coppa hela Content-mappen då för att vara säker att få med allt

// P

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
              HDD1:\Content\E...............\....\....\E........ .............

... = tecken som antingen är unika för din profil eller jag inte minns exakt vad det ska stå där

(HDD1 är även känd som partition 3)
              0000000000000000 - Mappen har inget med själva profilen att göra?

Ligger 4a E-mappar (med undermappar) som jag kopierar men undrar om man kan skippa 0000000000000000-mappen?

// P

Comment

0000000000000000 - Mappen har inget med själva profilen att göra?

Ligger 4a E-mappar (med undermappar) som jag kopierar men undrar om man kan skippa 0000000000000000-mappen?

// P
                Mappen med 16 0'or är DLC/XBLA mappen, se till att du loggar ut från ALLA profiler om du kopierar från konsollen direkt, annars är dom filerna låsta
                Google is your friend!

Comment

Aha! Testade precis kopiera via ftp (när jag är inne på FSD) och contentmappen (minus 00000-mappen) blev endast ca 800 mb.

Antar att det är för att dom andra blev låsta då?

// P

Comment

Aha! Testade precis kopiera via ftp (när jag är inne på FSD) och contentmappen (minus 00000-mappen) blev endast ca 800 mb.

Antar att det är för att dom andra blev låsta då?

// P
                    Nah, profiler är inte så stora... sparningar är inte heller enorma
                    Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X