Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Battlefield 3

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Har gjort enligt det som beskrivits ovan men hittar inte spelet i FSD.

Så här ser det ut...

HD-pack ligger på den interna enligt följande: Hdd1/Content/0000000000000000/45410950/00000002/4541095000000000

Själva spelet i GOD format ligger på extern usb hdd enligt följande:

Usb0/GAMES/Battlefield3/0668C6591B96C930BD6F

Usb0/GAMES/Battlefield3/0668C6591B96C930BD6F.data/Data0001
    Usb0/GAMES/Battlefield3/0668C6591B96C930BD6F.data/Data0002
    Usb0/GAMES/Battlefield3/0668C6591B96C930BD6F.data/Data0003

osv...

Har jag gjort nåt fel?

Comment

Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
      Har gjort enligt det som beskrivits ovan men hittar inte spelet i FSD.

Så här ser det ut...

HD-pack ligger på den interna enligt följande: Hdd1/Content/0000000000000000/45410950/00000002/4541095000000000

Själva spelet i GOD format ligger på extern usb hdd enligt följande:

Usb0/GAMES/Battlefield3/0668C6591B96C930BD6F

Usb0/GAMES/Battlefield3/0668C6591B96C930BD6F.data/Data0001
      Usb0/GAMES/Battlefield3/0668C6591B96C930BD6F.data/Data0002
      Usb0/GAMES/Battlefield3/0668C6591B96C930BD6F.data/Data0003

osv...

Har jag gjort nåt fel?
      GOD ska ligga på HDD1 normalt... söker FSD tillräckligt djupt i USB:\Games\ ?
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        GOD ska ligga på HDD1 normalt... söker FSD tillräckligt djupt i USB:\Games\ ?
        mm fast såg att andra hade fått igång det på externa med. Men får ta och göra så som sista utväg Hur ändrar man hur djupt FSD söker?

EDIT:

Hittade fsd2config.xml filen nu. Är dock osäker på hur man ska ändra för dessa:

path> -->
        <path retail='360' devkit='360'>hdd1:\games</path>
        <path retail='360' devkit='360'>usb0:\games</path>
        <path retail='360' devkit='360'>usb1:\games</path>
        <path retail='EMULATOR' devkit='EMULATOR'>hdd1:\emu</path>
        <path retail='EMULATOR' devkit='EMULATOR'>usb0:\emu</path>
        <path retail='EMULATOR' devkit='EMULATOR'>usb1:\emu</path>
        <path retail='HOMEBREW' devkit='HOMEBREW'>hdd1:\apps</path>
        <path retail='HOMEBREW' devkit='HOMEBREW'>usb0:\apps</path>
        <path retail='HOMEBREW' devkit='HOMEBREW'>usb1:\apps</path>
        <path retail='' devkit=''>hdd1:\content\0000000000000000</path>
        </paths>

Läste också att detta kunde ändras i utilities -> settings -> Content Settings -> Manage Game Paths -> Change Path

men jag har inget som heter content settings på min...

EDIT2: Testade lägga till en rad mellan usb0 och usb1 raden
        <path retail='360' devkit='360'>usb0:\GAMES\Battlefield3\Content\0000 000000000000\</path>
        men spelet dyker fortfarande inte upp...
        Last edited by Bungalow; 2011-11-06, 12:46.

Comment

nu har jag försökt allt...

Det verkar som att det inte går att ställa in hur djupt den ska kolla med FSD 2.0a rev 1044 (som tydligen är från aug 2010). Är jag tvungen att uppdatera till senaste FSD för att få den möjligheten? Trodde för övrigt att man fick det senaste installerat av er?

Comment

Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
            nu har jag försökt allt...

Det verkar som att det inte går att ställa in hur djupt den ska kolla med FSD 2.0a rev 1044 (som tydligen är från aug 2010). Är jag tvungen att uppdatera till senaste FSD för att få den möjligheten? Trodde för övrigt att man fick det senaste installerat av er?
            Ja, du måste uppdatera, vi installerar det senaste vi själva har testat, har vi inte testat en nyare version installerar vi den inte, för övrigt är det väldigt mycket buggar i den senaste...
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
              Ja, du måste uppdatera, vi installerar det senaste vi själva har testat, har vi inte testat en nyare version installerar vi den inte, för övrigt är det väldigt mycket buggar i den senaste...
              Jo det är sant. Nu funkar dock BF 3

Comment

Peroy jag lyckas inte få det som du skriver med att lägga in spelet på den externa hdd;n uppackat. Även om jag coppar in 45410950-mappen (från den uppackade Disc 1)?

Comment

Hur lyckades du Bungalow att lösa det till slut?

Comment

Texturepacken kan inte ligga på externa disken, utan MÅSTE ligga på interna disken (behandlas på samma sätt som DLC, Downloadable Content)

// P

Comment

Original inlägg av peroy Visa Inlägg
                      Texturepacken kan inte ligga på externa disken, utan MÅSTE ligga på interna disken (behandlas på samma sätt som DLC, Downloadable Content)

// P
                      Det är dock inte något tvång att ha det installerat, så funkar inte spelet beror det på att man packat upp det (vet inte om det funkar om man kör med diskswapper?)
                      Google is your friend!

Comment

Tackar, jag har fått det att fungera men var tvungen att lägga in GOD (disk 2) på den interna samt även då disks 1 content. Men har inte fått någon fråga om jag vill installera HD mtrl:et? Skulle man inte få detta?

Comment

Original inlägg av Stingerboy Visa Inlägg
                          Tackar, jag har fått det att fungera men var tvungen att lägga in GOD (disk 2) på den interna samt även då disks 1 content. Men har inte fått någon fråga om jag vill installera HD mtrl:et? Skulle man inte få detta?
                          Nej, när du lägger in det själv så installeras det, på samma sätt som spelet skulle gjort
                          Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X