Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med Ny RGH slim.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jag ställer undan en nybyggd 360 slim rgh så kan vi försöka återupprepa fenomenet.

Fungerar allt här utan problem så blir nästa steg att börja byta delar mellan din 360 och vår 360 för att isolera problemkällan.

Då den nivån på felsökning troligen inte kommer påvisa något fel som skulle omfattas av någon garanti från vår sida så måste vi isåfall debitera 700:- per påbörjad timme. Vi har massor med kunder som väntar på att få leverans av nya och inlämnade jtaggade boxar så jag kan tyvärr inte låta teknikerna lägga tid på gratis goodwillfelsökningar just nu :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Vad mer kan jag göra för stt utesluta hand havande fel?

Bytta hårdisk?
      Testa att endast föra över filer som kommer direkt ifrån en pc via ftp
      Dvs ej ifrån en mac eller nas som kan tänkas orsaka problem med fillrättigheter.

Vad skall det vara för behörighet på mappar och filer dvs anvädare och grupp?
      Om det nu kan orsaka att FSD krashar och startar om.

Trokigt att nu om detta är ett fel som orsakts av bad block vid RGH och ni prioriterar att göra fler maskiner och fler får samma problem som kommer ni ha fler back jobb..

Men men tack för all support och hjälp ni gör ett bra jobb.
      Önskar bara komma tillrätsida med detta.

Comment

Har läst igenom tråden lite mer noga.

Eftersom jag såg ordet USB en massa gånger när jag skummade igenom allt som skrivits uppfattade jag det som att det inte går att kopiera filer från t.ex. en USB hårddisk till xboxens interna hårddisk.

Det du har problem med är alltså att från din 360 kopiera filer till den interna hårddisken från en utdelad nätverkshårddisk?

Eller krashar det även om du kopplar en USB disk direkt till xboxen och försöker kopiera från den?

Fungerar det direkt från USB men inte från SAMBA share så är det inget vi kan lägga speciellt mycket tid på. SAMBA = djungel av olika versioner och kompatibilitetsproblem :-)
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av riso Visa Inlägg
          Vad mer kan jag göra för stt utesluta hand havande fel?

Bytta hårdisk?
          Testa att endast föra över filer som kommer direkt ifrån en pc via ftp
          Dvs ej ifrån en mac eller nas som kan tänkas orsaka problem med fillrättigheter.

Vad skall det vara för behörighet på mappar och filer dvs anvädare och grupp?
          Om det nu kan orsaka att FSD krashar och startar om.

Trokigt att nu om detta är ett fel som orsakts av bad block vid RGH och ni prioriterar att göra fler maskiner och fler får samma problem som kommer ni ha fler back jobb..

Men men tack för all support och hjälp ni gör ett bra jobb.
          Önskar bara komma tillrätsida med detta.
          Som jag förstod det var det HELA boxen som startade om? i det här inlägget låter det mer som att det bara är FSD som crashar och startar om??

FSD är väldigt buggigt, det vet vi om, och vi kan inte göra så mycket åt det, personligen rekomenderar jag XEXMenu istället, men som hansi säger, testa med att kopiera direkt från usb till interna, alternativt att du testar att FTP:a direkt från en PC's interna hårddisk... gärna med både FSD och XEXMenu för att se om problemet uppstår med båda, om det bara uppstår med FSD är det ju helt klart något fel där...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Det jag har testat

I Freestyledash
            Från XBOX USB HD ==> Intern hårdisk = Hela xboxen startar om
            Från samba share Nas ==> Intern hårdisk = Hela xboxen startar om
            Från ftp pc ==> Intern hårdisk = Fungerar
            -----------------------------------------------------------------
            Skall testa ikväll nedan stående!

Xexmenu
            Från XBOX USB HD ==> Intern hårdisk = ??
            Från XBOX USB HD ==> Intern hårdisk = ??
            Från ftp pc ==> Intern hårdisk = ??

Som sakt iaktagit att det blir olika behörigheter på alla filer och mappar vid överföring när Xexmenu/FSD är igång.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X