Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jasper och Matrix

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    nån av jasper modellelrna funkar inte
    Den box jag försöker mig på är en Jasper CB 6750. Var hittar ni föresten informationen om vilka modeller som inte ska fungera?

Comment

Original inlägg av trasman Visa Inlägg
      Den box jag försöker mig på är en Jasper CB 6750. Var hittar ni föresten informationen om vilka modeller som inte ska fungera?
      Google eller rättare sagt, IRC och snackar med folk som gör massa sådant här t.ex. utvecklarna
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Nu skäms jag lite... men jag känner ändå att om någon annan drabbas av samma problem som mig så är det bättre att berätta hur jag löste det.
        Jag hade helt enkelt lött C till fel pad, närmare bestämt den som är närmast texten C3B2 R4B24. Problem solved.

Men om någon har lust att svara på mina andra 3 frågor vore jag tacksam.
        Spelar det någon roll om man startar upp utan DVD läsaren installerad?
        Startar man Xell med eject eller med vanliga power knappen?
        Ger .ECC filen tillverkad med "ECC Glitch Generator V1.1" och Python skriptet samma funktion i boxen?

Comment

Original inlägg av trasman Visa Inlägg
          Nu skäms jag lite... men jag känner ändå att om någon annan drabbas av samma problem som mig så är det bättre att berätta hur jag löste det.
          Jag hade helt enkelt lött C till fel pad, närmare bestämt den som är närmast texten C3B2 R4B24. Problem solved.

Men om någon har lust att svara på mina andra 3 frågor vore jag tacksam.
          Spelar det någon roll om man startar upp utan DVD läsaren installerad?
          Startar man Xell med eject eller med vanliga power knappen?
          Ger .ECC filen tillverkad med "ECC Glitch Generator V1.1" och Python skriptet samma funktion i boxen?
          Spelar ingen roll vad gäller DVD eller ej

Spelar ingen roll om du startar med eject eller power... går även med handkontrollen

Det kan skilja sig lite, jag vet ärligt talat inte... personligen kör jag med Python scriptet
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Får passa på att svara mig själv, då andra möjligen vill veta svaret på detta.
            Angående iMPACT och dess read-back funktion; att read-back .JED filen blir mindre än vad original .JED filen är behöver inte vara något konstigt eller onormalt och den ska fungera och glitcha ändå.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X