Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Programmera matrix glitcher

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Programmera matrix glitcher

Jag har byggt ihop en lpt-kabel för programmeringen av chippet, har inte testat den än men den borde fungera.
    Läste att man ska ha 3.3v och gnd anslutna också, gick tydligen att få 3.3v från J2C1.8(?) Det jag undrar är om xboxen måste vara på eller ligger det 3.3v där ändå konstant om sladden sitter i?

Original inlägg av dood Visa Inlägg
    Jag har byggt ihop en lpt-kabel för programmeringen av chippet, har inte testat den än men den borde fungera.
    Läste att man ska ha 3.3v och gnd anslutna också, gick tydligen att få 3.3v från J2C1.8(?) Det jag undrar är om xboxen måste vara på eller ligger det 3.3v där ändå konstant om sladden sitter i?
    Punkterna som finns på diagrammen för Matrix Glitcher/Diligent C-Mod är standby voltage, det ligger alltså ALLTID 3.3v på dom punkterna bara det finns ström in från nätdelen
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

aha, bra att veta
      Men det finns ju 2st Vcc och gnd, en för programmerings-delen och en på delen som ska lödas till xboxen, ska båda vara inkopplade under programmering alltså?

Comment

aha, bra att veta
        Men det finns ju 2st Vcc och gnd, en för programmerings-delen och en på delen som ska lödas till xboxen, ska båda vara inkopplade under programmering alltså?
        Du bör koppla in dig på GND för programmerings biten, VCC behövs inte där om du tar ström från konsollen
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Men om jag kör med lpt-kabeln och kopplar alla punkter från den behövs ingen ström från konsolen? eller missuppfattar jag då?
          trodde man kopplade in lpt-kabeln till vcc, gnd, tck, tdo, tdi och tms, sen även från J2C1.8 från 360 till vcc på andra delen
          Är lite trög när det gäller sånt här :P

Comment

Du behöver ju inte ta strömmen från kekslådan. Jag tog min ström från datorn. Bara att rispa upp kablarna som går från nätagget lite, sedan tejpa när det är klart. Det är orange kabel för 3.3v och svart för ground.

Comment

Men om jag kör med lpt-kabeln och kopplar alla punkter från den behövs ingen ström från konsolen? eller missuppfattar jag då?
              trodde man kopplade in lpt-kabeln till vcc, gnd, tck, tdo, tdi och tms, sen även från J2C1.8 från 360 till vcc på andra delen
              Är lite trög när det gäller sånt här :P
              LPT kabeln i sig ger inte fullt den ström du behöver... du kan installera chippet i maskinen sedan koppla in ström enheten och köra hårt... GND bör du koppla även till LPT kabeln så att du inte av misstag bränner datorns moderkort/konsollens moderkort
              Google is your friend!

Comment

Tack för svaren
                Då installar jag helt enkelt chippet i 360 först o sen proggar den.. tolkar ditt tidigare svar som att jag inte behöver koppla vcc från lpt till chippet om jag har den kopplad till 360.

Comment

Tack för svaren
                  Då installar jag helt enkelt chippet i 360 först o sen proggar den.. tolkar ditt tidigare svar som att jag inte behöver koppla vcc från lpt till chippet om jag har den kopplad till 360.
                  Exakt, men som sagt, du bör koppla GND mellan chippet och LPT...
                  Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X