Sitter och försöker få igång GTA San Andreas men det går inget vidare. Har lagt in spelet i en xbox1 mapp på externa hdd. Spelet hittas av FSD och allt verkar som det ska vara. När jag försöker starta spelet får jag meddelandet "This game has been updated to an incompatible version". Någon som vet vad det beror på?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Får inte igång xbox 1 spel
Collapse
X
-
hm konstigt.. Kör du samma spel fortfarande? Den hackade emulatorn försöker nämligen starta alla spel, även de som inte stöds så du kan mycke väl komma en liten bit med ett spel som inte går att köra helt och hållet. Isf är det som händer normalt.
Är det däremot san andreas du försöker med fortfarande så ska det inte krångla på det viset, det enda jag kan tänka mig isåfall är att du behöver uppdatera dash launch, kanske att nån/några av filerna i san andreas är korrupta eller att det blev något fel när du la in den hackade emulatorn.
- Citat
- Flag
Comment
-
ladda hem dashlaunch och kör installernOriginal inlägg av Bungalow Visa InläggJapp är fortfarande San Andreas. Har läst runt lite om liknande problem och det verkar vara som du säger att jag behöver uppdatera Dash Launch. Hur gör man det? Testar även att dra ner filerna till spelet och emulatorn igen.
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
Comment
-
kopiera genom usb istället, att köra genom FTP kan orsaka korruption pga brandvägg, antivirus och/eller router...Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
- Citat
- Flag
Comment
-
Ska testa det! Nu blev jag osäker på vilken de menar med "Y-drive"? Är det HDDX eller HDD1? Finns nämligen Compatibility mapp på båda platser...Original inlägg av Swizzy Visa Inläggkopiera genom usb istället, att köra genom FTP kan orsaka korruption pga brandvägg, antivirus och/eller router...
- Citat
- Flag
Comment
-
HDDX är där emulatorn ska ligga, spelen ska troligen ligga på HDD1Original inlägg av Bungalow Visa InläggSka testa det! Nu blev jag osäker på vilken de menar med "Y-drive"? Är det HDDX eller HDD1? Finns nämligen Compatibility mapp på båda platser...Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Yep, eller på en USB-disk... eller något annat lagringsmedium. Jag har alla mina Xbox-1 spel på en USB disk iallafall. Det finns en Compatibility-mapp på Hdd1:\ också, där ligger alla savegames och sådant till Xbox-1 spelen. Själva emulatorn däremot ska bara vara på HddX:\Original inlägg av Swizzy Visa InläggHDDX är där emulatorn ska ligga, spelen ska troligen ligga på HDD1
- Citat
- Flag
Comment
-
Får igång GTA 3 och Vice City utan problem. Dock signas min profil ut när spelet laddas. Antar att det ska vara så. San Andreas funkar fortfarande inte men den här gången kommer jag inte ens fram till en "Press Start" utan det blir svart sen får jag felmeddelande som lyder:
The original xbox game has encountered a problem and cant continue. For more info, go to www.xbox.com/support
X: 5829.0 B: 5829.0
- Citat
- Flag
Comment
-
vilket tyder på korrupt dataOriginal inlägg av Bungalow Visa InläggFår igång GTA 3 och Vice City utan problem. Dock signas min profil ut när spelet laddas. Antar att det ska vara så. San Andreas funkar fortfarande inte men den här gången kommer jag inte ens fram till en "Press Start" utan det blir svart sen får jag felmeddelande som lyder:
The original xbox game has encountered a problem and cant continue. For more info, go to www.xbox.com/support
X: 5829.0 B: 5829.0
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment

Comment