Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Falcon rgh vill inte boota

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av rikard357 Visa Inlägg
    jag har ett snarlikt problem som "dood" dock kör jag med cmod på en slim. Har skapat ecc med multi builder 0.3, kollat alla kablar och de ser bra ut och kablarna är inte nära några drosslar.
    När jag försöker boota så händer ingenting, gröna lampan lyser precis som för dood, var 5e sekund så tjuter nätagget till och samtidigt gör fläkten ett litet "hack". (väldigt lågt är detta)
    ska löda dit en lysdiod som swizzy nämde, är det meningen att den ska blinka när den glitchar?
    det är den som ska blinka till var 5:e sekund, då den glitchar

Testa att göra ecc'n manuellt istället för att använda dig av rogero's program...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Okej, så om den blinkar så vet man att det inte är något fel på lödningar, kablage och cmod iaf, utan snarare ecc filen...
      Hur stor skillnad är det på 220pF och 270? har endast fått tag på en 220 nämligen.... Antar att den ska glitcha ändå, men med kanske lite längre boottid?

Comment

Original inlägg av rikard357 Visa Inlägg
        Okej, så om den blinkar så vet man att det inte är något fel på lödningar, kablage och cmod iaf, utan snarare ecc filen...
        Hur stor skillnad är det på 220pF och 270? har endast fått tag på en 220 nämligen.... Antar att den ska glitcha ändå, men med kanske lite längre boottid?
        Nja, att det blinkar tyder på att dina lödningar TYP funkar... det betyder inte per automatik att allting är ok, kan blinka även om du dragit kablarna för nära någonting... ECC'n gör även den att boxen startar om då och då... (iaf på slim)

vissa får det inte att funka i huvudtaget på 220pF andra får det att glitcha snabbare med 270pF
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X