Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

RGH, vad behövs?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av antalpromille Visa Inlägg
    har du 2.0.7371 skulle jag hellre låta den vara på den dashboarden, läsa ut nanden tills du har 2 matchande kopior, skriva xell till nanden samt installera vanligt jtag/smc-kablage istället för att krångla med RGH.
    fungerar i grunden samma, fast snabbare boottider och mindre krångel.
    har lött in en Matrix NAND proggramerare hur får jag reda på om det är en 16mb nand ?
    använder jag jtag/smc-kablage om jag vill uppdatera nanden eller måste jag ha det för att det ska fungera?

Comment

Original inlägg av palten2000 Visa Inlägg
      har lött in en Matrix NAND proggramerare hur får jag reda på om det är en 16mb nand ?
      använder jag jtag/smc-kablage om jag vill uppdatera nanden eller måste jag ha det för att det ska fungera?

Det enklaste är väl bara att starta upp boxen och kolla om det finns några lagringsenheter inkopplade och hur stora de är i settingsmenyn. Har du nåt minneskort inkopplat, ryck ut det så du inte blandar ihop det med det interna lagringsminnet. Är det 16MB flash kommer du inte se någonting där. Men annars trycker väl nandpro ut vad det är för flashcontroller som sitter i boxen när du försöker läsa nandminnet, har för mig att de är unika beroende på nandminnets storlek, så kan du googla rätt på en lista över vilket som är vilket så kan du ju gå på det.

Uppdatera efter du är glitchad? Antingen kan du köra rawflash från Xell, eller så kopplar du in din nandläsare/skrivare precis som du gör nu när du ska ge dig på det för första gången.

Comment

Vad gäller flashcontroller ser du storleken enligt följande lista:

0x00AA3020 = 512mb nand
        0x008A3020 = 256mb nand
        0x00023010 = 16MB Jasper/Trinity
        0x01198010 = 16MB Xenon/Falcon/Opus/Zephyr
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          Vad gäller flashcontroller ser du storleken enligt följande lista:

0x00AA3020 = 512mb nand
          0x008A3020 = 256mb nand
          0x00023010 = 16MB Jasper/Trinity
          0x01198010 = 16MB Xenon/Falcon/Opus/Zephyr
          kan jag starta xboxen fast jag har lött in en Matrix NAND programerare för se i settings menyn hur många mg som finns där?

Comment

kan jag starta xboxen fast jag har lött in en Matrix NAND programerare för se i settings menyn hur många mg som finns där?
            Ja, nand programeraren ska inte påverka något... (det kan påverka slim, vet att våran olimex på PSXCare gör att en slim inte startar om den är ansluten...
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Ja, nand programeraren ska inte påverka något... (det kan påverka slim, vet att våran olimex på PSXCare gör att en slim inte startar om den är ansluten...
              tack för alla svar har försökt läsa ur naden men får följande fel
              Microsoft Windows [Version 6.1.7601]
              Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Med ensamrätt.

C:\Users\Patrik>cd..

C:\Users>cd..

C:\>cd nandpro20e

C:\Nandpro20e>dir
              Volymen i enhet C har ingen etikett.
              Volymens serienummer är A83A-69EC

Innehåll i katalogen C:\Nandpro20e

2011-12-01 19:53 <KAT> .
              2011-12-01 19:53 <KAT> ..
              2011-12-01 14:56 <KAT> API
              2009-08-09 12:01 2*050 custom.inf
              2011-12-01 22:25 90 DebugLog.txt
              2011-12-01 14:56 3*467 DeIsL1.isu
              2009-07-07 11:53 41*984 libusb0.dll
              2009-07-07 11:53 28*160 libusb0.sys
              2009-07-07 11:53 54*272 libusb0_x64.dll
              2009-07-07 11:53 32*256 libusb0_x64.sys
              2007-01-18 14:34 10*502 lpc-h2148-pins.pdf
              2007-01-18 14:35 58*350 lpc-h2148.pdf
              2011-12-01 14:56 <KAT> MSVC
              2010-02-28 07:01 236*544 NandPro.exe
              2010-02-28 07:00 8*291 NandPro.txt
              2009-03-15 09:45 1*648*426 port95nt.exe
              1999-03-08 14:10 165*376 PortIO.exe
              1999-02-25 15:31 2*267 ReadMe.txt
              2011-12-01 14:56 <KAT> VB
              1999-03-08 14:02 20*480 VBPortIO.exe
              2009-08-31 22:44 26*629 xspiflash.hex
              2011-12-01 14:56 147 _DEISREG.ISR
              1998-11-12 16:49 47*104 _ISREG32.DLL
              18 fil(er) 2*386*395 byte
              5 katalog(er) 10*904*498*176 byte ledigt

C:\Nandpro20e>nandpro usb: -r16 nand1.bin
              NandPro v2.0e by Tiros

Looking for usb interface device
              Could not detect a flash controller!
              Can not continue

C:\Nandpro20e>
              är det jag som gör något fel strömmen ska väl inte vara kopplad till xboxen eller ??

Comment

du sa ju att du har opus eller falcon. Då har du 16MB nand

det e bara vissa jasper och slim som har större nand

och jo, strömmen SKA vara inkopplad. Däremot ska du inte starta maskinen

Comment

Original inlägg av anden1 Visa Inlägg

och jo, strömmen SKA vara inkopplad. Däremot ska du inte starta maskinen
                  ok får bara upp
                  Looking for usb interface device
                  Could not detect a flash controller!
                  Can not continue
                  kan det vara fel på någon lödning har provat med strömmen på men med samma resultat (mycket troligt att jag gör något fel)
                  finns det något annat kommando man kan skicka för att se om boxen svarar?
                  programmeraren lyser mycket starkare med box och usb igång
                  Last edited by palten2000; 2011-12-02, 00:06.

Comment

har du installerat drivrutiner för din matrix flasher, satt i strömmen i xboxen och lött alla kablar korrekt så skall nandpro börja läsa när du skickar kommandot du skickat.
                    posta gärna en bild på din installation så kanske vi kan utesluta en felfaktor.
                    1 X Falcon JTAg i lian-li XB01 med noctua kylflänsar, 1 X Trinity RGH

Comment

Original inlägg av antalpromille Visa Inlägg
                      har du installerat drivrutiner för din matrix flasher, satt i strömmen i xboxen och lött alla kablar korrekt så skall nandpro börja läsa när du skickar kommandot du skickat.
                      posta gärna en bild på din installation så kanske vi kan utesluta en felfaktor.
                      har kollat i enhetshanteraren där ligger den som en memory acess (lib usb-win32 devices)körde installationen manuellt hänvisade till nandpro20e mappen.
                      har kollat lödningarna men kan inte se några fel. har lött efter anvisningarna på matrix hemsida.
                      ledningarna har jag ca 20cm långa om det kan påverka?
                      får väl prova löda om i värsta fall.

Comment

Original inlägg av anden1 Visa Inlägg

Vilka slim har större nand? tänker du på 4GB maskinerna har du väldigt fel... det är en minnesmodul extra i dom maskinerna som går att ta bort
                        Google is your friend!

Comment

har kollat i enhetshanteraren där ligger den som en memory acess (lib usb-win32 devices)körde installationen manuellt hänvisade till nandpro20e mappen.
                          har kollat lödningarna men kan inte se några fel. har lött efter anvisningarna på matrix hemsida.
                          ledningarna har jag ca 20cm långa om det kan påverka?
                          får väl prova löda om i värsta fall.
                          Ta bilder på din installation...
                          Google is your friend!

Comment

Ta bilder på din installation...
                            tack för all hjälp fick det att fungera provade på min gamla bärbara med xp.
                            ska bara jämföra dom två filerna jag läst ut.
                            någon som har en bra beskrivning hur jag går tillväga för att fortsätta vad nästa steg blir?

Comment

tack för all hjälp fick det att fungera provade på min gamla bärbara med xp.
                              ska bara jämföra dom två filerna jag läst ut.
                              någon som har en bra beskrivning hur jag går tillväga för att fortsätta vad nästa steg blir?
                              Gör en 3:e dump för att vara 100% säker, att du får 2 matchande dumpar är ingen garanti, när du väl kommit så långt måste du bygga en ecc med xell-reloaded... http://xbox-360.logic-sunrise.com/do...-tutorial.html eller http://libxenon.org/index.php?topic=164.0

Efter att du fått din cpukey behöver du bygga din ggboot, då kan du ladda hem CMD ggBooter och bygga med, det är mitt program som är relativt populärt
                              Last edited by Swizzy; 2011-12-02, 13:29.
                              Google is your friend!

Comment

Vilka slim har större nand? tänker du på 4GB maskinerna har du väldigt fel... det är en minnesmodul extra i dom maskinerna som går att ta bort
                                4GB Corona's har faktiskt 128MB NAND

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X