Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jtag

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Jtag

har nu lyckats att lägga in Xell i nanden (falcon hack updxell)och läst ut cpu key.har även gjort lödningarna på moder kortet.
    vad blir nästa steg att försöka sig på?
    XBReboot eller freeBOOT eller något annat som är bättre

Original inlägg av palten2000 Visa Inlägg
    har nu lyckats att lägga in Xell i nanden (falcon hack updxell)och läst ut cpu key.har även gjort lödningarna på moder kortet.
    vad blir nästa steg att försöka sig på?
    XBReboot eller freeBOOT eller något annat som är bättre
    http://forum.psxcare.com/support/sho...enaste-version

skippa delen med att dumpa nanden, och istället för att skriva med flash360 skriver du med nandpro (nandpro usb: -w16 freeboot.bin)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Click image for larger version

Name:	Skärmklipp.PNG
Views:	1
Size:	5.9 KB
ID:	397429får följande fel når jag kör freebooter. Kan det vara för att jag använder min gamla
      nand fil?

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      http://forum.psxcare.com/support/sho...enaste-version

skippa delen med att dumpa nanden, och istället för att skriva med flash360 skriver du med nandpro (nandpro usb: -w16 freeboot.bin)
      vad svarar man på detta?
      Attached Files
      Last edited by palten2000; 2011-12-05, 21:14.

Comment

[ATTACH=CONFIG]1195[/ATTACH]får följande fel når jag kör freebooter. Kan det vara för att jag använder min gamla
        nand fil?
        vad svarar man på detta?

Något är fel med dumpen du försökte använda...

Du svarar nej på frågan om donor files, om du inte absolut behöver det...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Något är fel med dumpen du försökte använda...

Du svarar nej på frågan om donor files, om du inte absolut behöver det...
          ok tack för allt Swizzy och ni andra som hjälpt mig.av någon anledning fungerade det i
          min gamla 32bitars dator
          en sista fråga ska man ladda ner systemupdatering 13604 somm programet frågar om i slutet?

Comment

ok tack för allt Swizzy och ni andra som hjälpt mig.av någon anledning fungerade det i
            min gamla 32bitars dator
            en sista fråga ska man ladda ner systemupdatering 13604 somm programet frågar om i slutet?
            Ja, om du vill kunna spela Kinect spel måste du det, eller andra spel som nyttjar avatar stödet etc. som installeras på hårddisken...

OBS: kör den uppdateringen EFTER att du har flashat in 13604 till din nand...

Ett tips annars; vänta tills imorrn... då kommer 14692 släppas publikt
            Google is your friend!

Comment

Ja, om du vill kunna spela Kinect spel måste du det, eller andra spel som nyttjar avatar stödet etc. som installeras på hårddisken...

OBS: kör den uppdateringen EFTER att du har flashat in 13604 till din nand...

Ett tips annars; vänta tills imorrn... då kommer 14692 släppas publikt
              ok då väntar jag någon dag ska prova skriva om naden i morgon om jag hinner tack för allt

Comment

ok då väntar jag någon dag ska prova skriva om naden i morgon om jag hinner tack för allt
                hej igen är det bättre att vänta till 14692 har släppts eller kan jag lika gärna flasha in 13604 till min nand

Comment

hej igen är det bättre att vänta till 14692 har släppts eller kan jag lika gärna flasha in 13604 till min nand
                  14699 var senaste betan, dom har försenat releasen av officiella dashen, så den kommer inte förrens imorgon <_<
                  Google is your friend!

Comment

14699 var senaste betan, dom har försenat releasen av officiella dashen, så den kommer inte förrens imorgon <_<
                    ok hur fungerar det kommer dit program att uppdateras med den nya dashen så att man kan göra en ny nand
                    i sådant fall tror jag att jag väntar med att skriva till nanden

Comment

ok hur fungerar det kommer dit program att uppdateras med den nya dashen så att man kan göra en ny nand
                      i sådant fall tror jag att jag väntar med att skriva till nanden
                      Mina program har jag lagt ner, och istället gjort en helt ny... som heter xeBuild GUI... grafiskt program med massa knappar och grejer, dock saknas funktionen att ladda hem/preppa minnesticka... ska fixa den senare... när jag har tid/ork/lust... lite annorlunda nu vettu
                      Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X