Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Röd Ring efter 14699

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sorry!
    Har kollat och jag har ingen default.xex på interna rooten (har inte externa inkopplat vare sig under flashning eller när jag testar NXE)

Den bootar direkt till FSD från interna disken, men när jag testar att boota med RB intryckt så får jag E71.

// P

Comment

Original inlägg av peroy Visa Inlägg
      Sorry!
      Har kollat och jag har ingen default.xex på interna rooten (har inte externa inkopplat vare sig under flashning eller när jag testar NXE)

Den bootar direkt till FSD från interna disken, men när jag testar att boota med RB intryckt så får jag E71.

// P
      och om du tar bort interna hårddisken, funkar det då?
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Skall testa ikväll. Kan jag förstöra ngt med detta test, eller är det bara sätta tebaks disken så funkar FSD som det ska?

// P

Comment

E71 direkt om jag bootar utan intern disk.

// P

Comment

Jag tror du behöver erasea hela nanden med nandpro och skriva in en ny image...
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Låter avancerat. Får googla lite

// P

Comment

Låter avancerat. Får googla lite

// P
                bor du i stockholm kan vi på PSXCare göra det åt dig
                Google is your friend!

Comment

Bor i Norrland

Kan bli så att jag skickar ner framöver (har lix 2 andra boxar som behöver RGH:as, men avvaktar tills hysterin lagt sig och priserna kanske sjunker en aning ))

Tack för all hjälp ändå

// P

Comment

Bor i Norrland

Kan bli så att jag skickar ner framöver (har lix 2 andra boxar som behöver RGH:as, men avvaktar tills hysterin lagt sig och priserna kanske sjunker en aning ))

Tack för all hjälp ändå

// P
                    Ingen hysteri här, vi hinner med jtag-modifieringarna i den takt dom kommer in.

Priserna beror på att det faktiskt tar tid att installera och trimma in RGH-chippen osv.
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Nu har jag tagit mig tid att mecka lite extra med detta.

Dom gamla nandar jag har (har sparat för varje ny dashboard jag flashat om till) visar inga bad blocks i programmet XnandhealerGUI (med alla underprogram som specas i nfo-filen) under fliken 'Remap bad blocks'. Vet inte hur tillförlitligt detta program är men varje Nand visar 'None' på bad blocks.

Dock....så fort jag skapar en ny image med 14699 (oavsett vilken av dom gamla nandarna jag använder), både via BestPig och xEbuild så får jag följande bad blocks i XnandhealerGUI:et : "0x103->0X36D"

Det är ju som att bad blocksen bildas när jag flashar med 14699, då ingen av dom tidigare innehåller bad blocks.

Notera att min 'nyutläsning' från Nanden på boxen i min tidigare post, gjordes från den felaktiga 14699 nanden.

// P
                      Last edited by peroy; 2011-12-27, 16:48.

Comment

Är bad******* i output imagen eller efter att du läst ut från moderkortet igen?
                        Google is your friend!

Comment

Både och (men inte när jag läser ut nanden från en äldre dash än 14699)

Vet ej om man får länka till andra forum här, men detta verkar vara ett känt problem enligt denna tråd på xbox-scene :

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=739336

// P

Comment

Både och (men inte när jag läser ut nanden från en äldre dash än 14699)

Vet ej om man får länka till andra forum här, men detta verkar vara ett känt problem enligt denna tråd på xbox-scene :

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=739336

// P
                            känt och känt... testa o flasha med flash360 en gång om du får den att funka, se om det gör någon skillnad, testa annars att köra rogero's multibuilder 0.7
                            Google is your friend!

Comment

Har precis testat multibuilder 0.7 (både med och utan dashlaunch inkluderad) och får bad blocks ändå.

Eftersom jag ej kan remappa bad blocks manuellt (för dålig tekniskt), så funderar jag på att lägga tebaks 13599 och sen invänta nästa dashboard. Vill kunna nå NXE för lite inställningar emellanåt.

// P

Comment

Har precis testat multibuilder 0.7 (både med och utan dashlaunch inkluderad) och får bad blocks ändå.

Eftersom jag ej kan remappa bad blocks manuellt (för dålig tekniskt), så funderar jag på att lägga tebaks 13599 och sen invänta nästa dashboard. Vill kunna nå NXE för lite inställningar emellanåt.

// P
                                Du kan annars testa med: http://dl.dropbox.com/u/43280539/bet...UI_v2.0_b3.rar och köra med noremap/noecdremap inställt, det kanske funkar bättre? (OBS: detta är en beta version)
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X