Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Game updates?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Game updates?

Hej!

Jag har letat runt lite men är osäker på om jag är dum i huvudet eller om det faktiskt finns information om min fråga begravd i detta forum.

Jag har en Jtagad box med senaste dashboarden men när jag startar kinect sports 2 så får jag upp ett meddelande om att jag behöver en game update för att starta spelet. Min box är inte uppkopplad mot internet men går det att ladda hem game updates och manuellt ladda in dom i mitt xbox? Vad jag förstår finns det också Title updates men dessa är väl inte nödvändiga för att kunna starta ett spel?

Hoppas på svar från någon klok person!

Vilken dashboard version är det du har? om det är 2.0.14699.0 är det senaste, annars har du en äldre version, det kan vara så att du behöver uppdatera din kinect, då kör du bara 14699 updaten igen... (OBS: uppdatera INTE med en annan version än den du redan har på moderkortet!)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      Vilken dashboard version är det du har? om det är 2.0.14699.0 är det senaste, annars har du en äldre version, det kan vara så att du behöver uppdatera din kinect, då kör du bara 14699 updaten igen... (OBS: uppdatera INTE med en annan version än den du redan har på moderkortet!)
      Hej

sitter med samma problem , kan man köra den som ligger på MS sidan ?

Tack

Comment

Original inlägg av djesko Visa Inlägg
        Hej

sitter med samma problem , kan man köra den som ligger på MS sidan ?

Tack
        http://whipland.no-ip.org/.downloads...date_14699.zip <--- kör den om du har 14699, annars kör du med motsvarande version mot den du har, du finner länkar här: http://forum.psxcare.com/support/sho...-uppdateringar
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Japp, det löste det hela

Jag drog ner senaste uppdateringen från Microsofts hemsida(alltså samma dashversion som jag redan har på boxen) och uppdaterade från ett USB. Döpte om mappen $ystemUpdate till $$ystemUpdate och la den i root så gick det hela av sig själv. Har iofs också lagt in de senaste TU i cashfoldern så jag vet inte om det hade funkat utan det. Innan system update funkade det iallafall inte alls trots TU.

Tack för den snabba hjälpen!!!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X