Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppdatera RGH?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Uppdatera RGH?

tjenare, ja köpte en jtag xbox från er för drygt 1 vecka sedan, nu har ja köpt en kinect och får ett medelande att ja måste uppdatera, hur kommer det sig att jag inte kan andvända min kinect rakt av? ja trodde ni levererade era xboxar med den senaste uppdateringen...
    Hur gör jag nu..?

Jag har läst om att uppdatera jtag osv men det finns så mycket olika xbox versioner, hur vet jag vad jag har? har ja RGH?
    Och hur får jag ut min cpu key? när ja startar med eject knappen kommer jag bara till massa text om free60.org, ingen cpu key nån stans...

Dessutom borde väll ni ha mina original filer nån stans? ere inte lättare om ni kan skicka dem?

EDIT: ja kollade min dash version, o jag har 2.0.14699.0 borde ja då inte kunna köra kinect redan?? varför dyker det då upp ett medelande om att ja måste uppdatera när ja pluggar i min kinect..?
    Last edited by IllogicalGhost; 2011-12-27, 01:19.

Original inlägg av IllogicalGhost Visa Inlägg
    tjenare, ja köpte en jtag xbox från er för drygt 1 vecka sedan, nu har ja köpt en kinect och får ett medelande att ja måste uppdatera, hur kommer det sig att jag inte kan andvända min kinect rakt av? ja trodde ni levererade era xboxar med den senaste uppdateringen...
    Hur gör jag nu..?

Jag har läst om att uppdatera jtag osv men det finns så mycket olika xbox versioner, hur vet jag vad jag har? har ja RGH?
    Och hur får jag ut min cpu key? när ja startar med eject knappen kommer jag bara till massa text om free60.org, ingen cpu key nån stans...

Dessutom borde väll ni ha mina original filer nån stans? ere inte lättare om ni kan skicka dem?

EDIT: ja kollade min dash version, o jag har 2.0.14699.0 borde ja då inte kunna köra kinect redan?? varför dyker det då upp ett medelande om att ja måste uppdatera när ja pluggar i min kinect..?
    med 14699 behöver kinect enheten uppdateras också, därför får du den frågan... du behöver stänga av update blockeringen för att kunna uppdatera, det gör du med en launch.ini som innehåller:

Kod:
    [Settings]
    noupdater = false
    Sen kör du 14699 updaten...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Vad innebär det? uppdaterar jag via frågan som kommer upp när jag stoppar i min kinect? (launch.ini biten är jag med på)

Comment

Original inlägg av IllogicalGhost Visa Inlägg
        Vad innebär det? uppdaterar jag via frågan som kommer upp när jag stoppar i min kinect? (launch.ini biten är jag med på)
        http://whipland.no-ip.org/.downloads/$SystemUpdate_14699.zip <--- ladda hem, lägg mappen $systemupdate på valfritt USB minne, starta konsollen med den mappan och launch.ini sen svarar du ja på frågan, om du är helt säker på att du har 14699 är detta inga problem, annars skriver den över och du får bara en original maskin igen, tills dess vi programmerar om moderkortet åt dig igen
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Fick det att fungera, thx för hjälpen så här mitt i natten XD

Comment

Hej gjorde som det stod i threaden kinecten fungerar som den ska men alla nya spel fungerar inte som need for speed run och andra nya som kommit på senare tid.
            Vad kan problemet vara? Går det att åter gärda?

Tacksam för alla svar!

Edit: Jag har Dash Launch 2.27 och kernel 14699 med autoboot med fsb 2.2. Spelen som funkade tidigare blir svart skärm och bootar till nxe.
            Last edited by barnicus; 2011-12-27, 14:58.

Comment

Original inlägg av barnicus Visa Inlägg
              Hej gjorde som det stod i threaden kinecten fungerar som den ska men alla nya spel fungerar inte som need for speed run och andra nya som kommit på senare tid.
              Vad kan problemet vara? Går det att åter gärda?

Tacksam för alla svar!

Edit: Jag har Dash Launch 2.27 och kernel 14699 med autoboot med fsb 2.2. Spelen som funkade tidigare blir svart skärm och bootar till nxe.
              Låter som att spelen blivit korrupta eller att det är något fel med FSD... testa o starta spelen från XEXMenu, testa även att uppdatera till Dashlaunch 2.28
              Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                Låter som att spelen blivit korrupta eller att det är något fel med FSD... testa o starta spelen från XEXMenu, testa även att uppdatera till Dashlaunch 2.28

Jag har installerat om FSD och uppdaterat den till REV 725, uppdaterat till Dashlaunch 2.28 och tagit bort spelen och i fört över dem igen och testat från XEXMeny. Men det är fortfarande samma sak. Svart sen boot till NXE.

Comment

vart kör du spelen från? har du avatar stödet installerat? (kan du välja underliga figurer i dashboarden?)
                  Google is your friend!

Comment

vart kör du spelen från? har du avatar stödet installerat? (kan du välja underliga figurer i dashboarden?)
                    Jag kör spelen från hårddisken (Hdd1) och ja jag laddade ner avatar stödet och installerade det via usb flash.

Comment

Original inlägg av barnicus Visa Inlägg
                      Jag kör spelen från hårddisken (Hdd1) och ja jag laddade ner avatar stödet och installerade det via usb flash.
                      Vilket format har spelen? XEX? GOD? om du kör GOD; har du testat att starta dom med vanliga dashboarden?
                      Google is your friend!

Comment

Vilket format har spelen? XEX? GOD? om du kör GOD; har du testat att starta dom med vanliga dashboarden?
                        Jag kör bara xex. Jag tog även bort all info/save från NXE men ingen skildnad. Jag laddat ner nya spel och installerat och dom har funkat men hittills bara av de äldre utsläppta. Om det går, har inte kollat upp det, men göra om xex spelen till god och testa då...

Comment

Kan det vara problem med XGD3 spelen, och isåfall hur kan man ställa in för att få dom att fungera?

Comment

det ska inte vara några problem med något spel vad jag känner till, eller ok... Battlefield 3 och övriga "multi disc spel" kräver lite special åtgärder för att funka när man ska byta skiva, eftersom du kör XEX format är det mycket möjligt att någon/några filer saknas, kör du färdiga "JTAG" releaser är det inte ett bra val, dom kan ofta sakna filer för att spara plats, detta kan resultera i problem mitt i spelen eller att dom inte startar alls, det är inte alltid dessa testas ordentligt efter att man tagit bort filerna...

Kör med vanliga ISO och packa upp dom med Exiso GUI som du finner här: http://whipland.no-ip.org/.downloads/release/ExisoGUI/
                            Google is your friend!

Comment

det ska inte vara några problem med något spel vad jag känner till, eller ok... Battlefield 3 och övriga "multi disc spel" kräver lite special åtgärder för att funka när man ska byta skiva, eftersom du kör XEX format är det mycket möjligt att någon/några filer saknas, kör du färdiga "JTAG" releaser är det inte ett bra val, dom kan ofta sakna filer för att spara plats, detta kan resultera i problem mitt i spelen eller att dom inte startar alls, det är inte alltid dessa testas ordentligt efter att man tagit bort filerna...

Kör med vanliga ISO och packa upp dom med Exiso GUI som du finner här: http://whipland.no-ip.org/.downloads/release/ExisoGUI/

Jag har använt Xbox Image Browser och packat upp filerna därifrån. Som sagt spelen fungerade innan jag gjorde uppdateringen. Om jag inte hade en backup går det inte att återställa till innan uppdateringen för det måste vara den som boven i dramat...men sen vad den gjort för att det blivit så är ju frågan...
                              Men jag ska testa att ladda ner igen och testa med Exiso GUI, om det inte funkar då, så är jag slut på idéer...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X