Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Title Updates

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Title Updates

Har en fundering angående Jtag/RGH, FSD och Title Updates

Det funkar ju alldeles utmärkt att ladda ner och aktivera Title Updates via Freestyle Dash (FSD).

Dock verkar det som att gamla save:ar ej fungerar längre !?

Är detta ett allmänt känt problem?

Jag har varvat Gears of War 3, men blev sugen på DLC Raams Shadow. Lade in senaste TU via FSD och fick Raams att starta. Dock fick jag upp att min gamla save ej fungerade och fick frågan om jag ville skapa en ny.

Samma sak med Skyrim. Så fort jag testar och lägger in en nyare TU, så får jag ej min gamla save att fungera.

Ngn som vet hur det fungerar?

Har inga problem att köra Skyrim utan TU, men bävar inför kommande DLC (då jag ogärna vill nollställa min karaktär...)

// P

nu vet jag inte säkert men har en fundering:

kan de va så att du tagit ner NTSC-versionen av en title update till ett PAL-spel eller tvärtom? Title updates brukar släppas flera för varje region nämligen. Tänkte att JTAG/RGH-konsoler är ju regionsfria så kan tänka mig att updaten funkar, men de blir ändå problem med savegamet pga att konsolen kört i en annan region när den sparade förra gången?

Comment

Bra poäng!

Inte kollat på GoW3 men på Skyrim lade jag manuellt in rätt TU på rätt version av spelet (Title ID).

// P

Comment

En fråga när det gäller title updates. Har försökt göra detta genom FSD men får upp transferring title update failed hela tiden. Vad behöver man göra för att fixa detta?

Comment

Original inlägg av Pinnen303 Visa Inlägg
          En fråga när det gäller title updates. Har försökt göra detta genom FSD men får upp transferring title update failed hela tiden. Vad behöver man göra för att fixa detta?
          Se till att det finns en titleupdate för det spelet du försöker hämta dom för på http://marketplace.jqe360.com, att den inte är blockerad från nätet och eventuellt rensa databaserna.
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Lånar tråden lite..

Har en roster update (laguppställning) till NHL 12 här var ska man lägga roster updates på JTAg boxen?

Comment

Original inlägg av Postal Visa Inlägg
              Lånar tråden lite..

Har en roster update (laguppställning) till NHL 12 här var ska man lägga roster updates på JTAg boxen?
              Dom lär ligga: HDD1:\Content\0000...\...\...\

Då det är en form av DLC och inte en spel update per say...
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                Se till att det finns en titleupdate för det spelet du försöker hämta dom för på http://marketplace.jqe360.com, att den inte är blockerad från nätet och eventuellt rensa databaserna.
                Tackar för svaret. Kan inte tro att den är blockerad från nätet. Hur kan man kolla det annars? Får i alla fall IP-adress som syns om jag trycker ner vänster stryrkors. Hur menar du rensa databaserna?

Problem också med att det inte plockas hem covers eller screenshots heller.

LÖST! Fick ändra lite med ip i routern så ordnade de sig.
                Last edited by Pinnen303; 2012-03-16, 13:09.

Comment

Pinnen303 har samma problem som du hade. Kan ej ladda ner TU eller covers från FSD. Får en ip-adress och testat att koppla boxen till switchen samt direkt till vägg-uttaget utan resultat.

Detta har funkat tidigare och har suttit nu i många timmar och googlat en massa för att försöka åtgärda problemet.

Skulle vara väldigt tacksam för hjälp.

Comment

Det jag gjorde var att tilldela boxen ip-adress i routern och då funkade det direkt. Är inte jätteteknisk och kan inte förklara mer än så.

Comment

hmm, verkar vara något som blockar boxen från att ladda ner. Det står 0kbps på de items den vill tanka ner men sen försvinner det bara.

Ingen annan som vet vad för fel jag kan ha?

Comment

Original inlägg av thadon08 Visa Inlägg
                        hmm, verkar vara något som blockar boxen från att ladda ner. Det står 0kbps på de items den vill tanka ner men sen försvinner det bara.

Ingen annan som vet vad för fel jag kan ha?
                        Kan vara en allmän bugg i FSD, testa att rensa databaserna och lägga in allt igen på nytt, det kan ibland hjälpa, funkar inte det kolla så att du inte i dashlaunch har att den ska blockera allt som har med MS att göra (livestrong)
                        Google is your friend!

Comment

Har kört clear data i FSD inställningar och även testat att ändra livestrong i launch.ini filen till både false och true utan att lyckats. Har testat att tanka ner senaste FSD och Dashlaunch och inte heller fått det att fungera. :S börjar bli less

Comment

Original inlägg av thadon08 Visa Inlägg
                            Har kört clear data i FSD inställningar och även testat att ändra livestrong i launch.ini filen till både false och true utan att lyckats. Har testat att tanka ner senaste FSD och Dashlaunch och inte heller fått det att fungera. :S börjar bli less
                            Kolla nätverksinställningarna på boxen, kolla även inställningarna i eventuell router, du nämnde att du körde kabel direkt till väggutaget? kolla då att du får rätt inställningar, vissa bolag har dessutom blockering att du max får nyttja x antal ip adresser, över det så blockeras det helt enkelt och ställer du in boxen på automatiskt blir det just det, automatiskt, det kan då bli att du får flera IP adresser till boxen som ställer till med problem...
                            Google is your friend!

Comment

Ringer internetleverantören och frågar om ip adresser så att jag kan sätta upp en statisk ip adress till boxen. Tack Swizzy =)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X