Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppdatera RGH maskin med 2.13604.0 till nyaste

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Uppdatera RGH maskin med 2.13604.0 till nyaste

Hej

Jag köpte en RGH maskin av er någon vecka före jul till grabben och jag har försökt sätta mig in i vad det riktigt är man ska göra då man ska uppdatera den.
    Jag är inte helt hundra på om jag har förstått allt rätt. Jag verkar ha 2.13604.9 och nyaste är väl 2.14699.0, det blir väl att köpa till ett kinect och då behöver jag väl uppdatera maskinen, eller?

Om jag följer den här guiden funkar det då med min maskin? http://www.elitemodscene.com/index.p...-by-blackwolf/
    Jag har laddat ned flashdmp.bin från xellous genom websidan. (Det tog 1 timme att ladda ned den, ska det ta så lång tid? Finns det annat sätt) Och sparat nycklarna.
    Kan jag använda den filen eller behöver jag orginal flashen? Har ni min orginalflash sparad hos er? Kan jag få den av er isåfall?
    Måste man köra microsofts officiella uppdatering efter man har gjort om kerneln/dashen? Ska jag köra alla uppdateringar mellan 13604 och 14699 eller räcker det med 14699?

Vad kan gå fel? Kan jag förstöra maskinen om jag laddar in fel versioner eller går det att rädda den bara man har en flashdmp.bin fil och nycklarna?
    Jag har erfarenhet av linux och jag har softmoddat ett wii och hållit på med gamla xboxen så lite erfarenhet har jag och jag har verkligen försökt googla mig till information, men ändå har jag inte fått riktig klarhet i alla steg man måste göra.

MVH kruxenpedro

http://forum.psxcare.com/support/sho...enaste-version

följ den guiden fram till steg 4a/4b, därefter kör du med programmet xeBuild GUI, med version 1.1 har du även stöd för att ladda hem avatar updaten och lägga på minne.

sen fortsätter du från steg 6
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Jag får tacka för all hjälp, det fungerade perfekt att installer genom att följa alla instruktionerna. xeBuild GUI gör det väldigt lätt för oss som inte gör sånt här dagligen.
      En sista undran är det något problem med att använda kinect till en RGH hackad xbox? Det lät på grabben att han ville ha en sådan också, och man får väl vara snäll nu då det är jul

Comment

Original inlägg av kruxenpedro Visa Inlägg
        Jag får tacka för all hjälp, det fungerade perfekt att installer genom att följa alla instruktionerna. xeBuild GUI gör det väldigt lätt för oss som inte gör sånt här dagligen.
        En sista undran är det något problem med att använda kinect till en RGH hackad xbox? Det lät på grabben att han ville ha en sådan också, och man får väl vara snäll nu då det är jul
        Det går, men du får köra in 14699 updaten igen för att uppdatera kinecten i sig också...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X