Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

freestyledash hänger sig/låser sig vid boot/start

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

det låter omständigt och svårt
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

Comment

Original inlägg av tqila Visa Inlägg
      det låter omständigt och svårt
      Inte speciellt svårt, men lite omständigt ja
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

hur gör man då? och vad ska bort?

la in ftpdll.xex i rooten på hdd1, la till på plugin2 path till ftpdll.xex i launch.ini på usb0 och starta xexmenu.
        anslöt sedan till ftpn med port 7564 user: xbox, pass: xbox

men den kan inte ansluta

läste något om att swap.xex och ftpdll.xex inte funkar ihop så tog bort swap.xex och ändra i launch.ini, men det hjälpte inte heller..

edit: en omstart eller två löste problemet, nu ansluter den iallafall..

så åter till hur jag gör nu då, dvs vad jag tar bort osv..
        Last edited by tqila; 2012-05-04, 22:17.
        Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.

Comment

Original inlägg av tqila Visa Inlägg
          hur gör man då? och vad ska bort?

la in ftpdll.xex i rooten på hdd1, la till på plugin2 path till ftpdll.xex i launch.ini på usb0 och starta xexmenu.
          anslöt sedan till ftpn med port 7564 user: xbox, pass: xbox

men den kan inte ansluta

läste något om att swap.xex och ftpdll.xex inte funkar ihop så tog bort swap.xex och ändra i launch.ini, men det hjälpte inte heller..

edit: en omstart eller två löste problemet, nu ansluter den iallafall..

så åter till hur jag gör nu då, dvs vad jag tar bort osv..
          Vad använder du för klient för att ansluta med?

La du den som plugin1 när du tog bort swap.xex?
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

eftersom inte det tog bort problemet så frågar jag återigen om någon har en annan lösning på mitt problem?

Comment

verkar som att problemet försvann så fort "ikonen" med texten "no icon" försvann från "latest games" när jag hade spelat tillräckligt många andra spel för att den skulle försvinna.

konstigt då någon tidigare nämnde att det var pga en gammal version av dash/fsd. men jag kör ju 14699 och fsd 2.2 rev 725

Comment

har löst problemet nu

så fort ett spel/homebrew eller liknande saknar ikon och då lägger sig som "no icon" på senast spelade spel-listan i FSD så hänger sig xboxet.

och för att lösa det så var det bara så enkelt som att aktivera http-servern i FSD och gå till http://xboxets-ip/ och sedan använda sig av standard user/pass (om du inte ändrar själv) och där sedan gå till spele och lägga till en ikon och sedan spara.

i mitt fall var det inget spel utan homebrew-programmet xm360 som saknade ikon.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X