Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
la in ftpdll.xex i rooten på hdd1, la till på plugin2 path till ftpdll.xex i launch.ini på usb0 och starta xexmenu.
anslöt sedan till ftpn med port 7564 user: xbox, pass: xbox
men den kan inte ansluta
läste något om att swap.xex och ftpdll.xex inte funkar ihop så tog bort swap.xex och ändra i launch.ini, men det hjälpte inte heller..
edit: en omstart eller två löste problemet, nu ansluter den iallafall..
så åter till hur jag gör nu då, dvs vad jag tar bort osv..
la in ftpdll.xex i rooten på hdd1, la till på plugin2 path till ftpdll.xex i launch.ini på usb0 och starta xexmenu.
anslöt sedan till ftpn med port 7564 user: xbox, pass: xbox
men den kan inte ansluta
läste något om att swap.xex och ftpdll.xex inte funkar ihop så tog bort swap.xex och ändra i launch.ini, men det hjälpte inte heller..
edit: en omstart eller två löste problemet, nu ansluter den iallafall..
så åter till hur jag gör nu då, dvs vad jag tar bort osv..
verkar som att problemet försvann så fort "ikonen" med texten "no icon" försvann från "latest games" när jag hade spelat tillräckligt många andra spel för att den skulle försvinna.
konstigt då någon tidigare nämnde att det var pga en gammal version av dash/fsd. men jag kör ju 14699 och fsd 2.2 rev 725
Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
Handhelds: iPhone 5 och iPad 2
så fort ett spel/homebrew eller liknande saknar ikon och då lägger sig som "no icon" på senast spelade spel-listan i FSD så hänger sig xboxet.
och för att lösa det så var det bara så enkelt som att aktivera http-servern i FSD och gå till http://xboxets-ip/ och sedan använda sig av standard user/pass (om du inte ändrar själv) och där sedan gå till spele och lägga till en ikon och sedan spara.
i mitt fall var det inget spel utan homebrew-programmet xm360 som saknade ikon.
Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
Handhelds: iPhone 5 och iPad 2
Comment