Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hur flashar man ny nandpro i olimex h2148

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• hur flashar man ny nandpro i olimex h2148

1.hur flashar man i ny nandpro i denna?

2. har läst ur nanden på min slim med nandpro 2.0b får reading error 250 reading block 312 är detta normalt, har jämfört båda nanden och ingen skillnad upptäcktes men som sagt får fel i läsningen på båda,

Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    1.hur flashar man i ny nandpro i denna?

2. har läst ur nanden på min slim med nandpro 2.0b får reading error 250 reading block 312 är detta normalt, har jämfört båda nanden och ingen skillnad upptäcktes men som sagt får fel i läsningen på båda,
    1. Ingen aning, det får Hansi svara på, det e han som gjort det åt oss tidigare

2. Det är fullkomligt normalt, det är vad man kallar för "BadBlock", om du dumpar 2 eller 3 gånger och det inte blir någon skillnad mellan dom är det HELT OK, badblocks kan uppstå när som helst, kan även lösa sig vid senare tillfälle har jag märkt, anyways det ända ******* du absolut aldrig kan ha ett badblock på är block 0, är det dåligt ska inte boxen starta, innehållet från block 312 (som du har här) ligger istället vid block 3FF som är i slutet av nanden (eller FFF om du har en bigblock)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

med andra ord kan jag fortsätta skriva gggggghacket nu då? för visst är det väl 16mb nand i slimmen,

Comment

med andra ord kan jag fortsätta skriva gggggghacket nu då? för visst är det väl 16mb nand i slimmen,
        Japp, corona har 16MB nand, du kan gå vidare utan problem
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Trinity?

Comment

Skriver ni gggggghacket med python, eller ngt annat

Comment

Trinity?
              Trinity = namnet på det Xbox 360 slim moderkort som går att hacka i dagsläget, du har även ett moderkort som heter Corona, det har 4GB nand

Vi skapar ecc'n med hjälp av python scriptet, sedan skriver vi det med nandpro till moderkortet
              Google is your friend!

Comment

ok det jag tänkte på var att jag får inte pytonscriptet att fungera i winxp cmd , har gjort enligt instruktionerna men den säger att python inte är ett katalognamn osv, har ändrat i win avancerade inställningar men hjälpte inte vad kan vara fel,

Comment

ok det jag tänkte på var att jag får inte pytonscriptet att fungera i winxp cmd , har gjort enligt instruktionerna men den säger att python inte är ett katalognamn osv, har ändrat i win avancerade inställningar men hjälpte inte vad kan vara fel,
                  Vilka instruktioner är det du följt?
                  Google is your friend!

Comment

reset glitch hack free60 dom instruktionerna, men nu gjorde jag imagen i 360 multi builder v0.2 och skrev ecc´n till nanden, nästa steg för att bygga en ggbuild vilken av mina dumpar ska jag använda då spelar det ngn roll?

Comment

reset glitch hack free60 dom instruktionerna, men nu gjorde jag imagen i 360 multi builder v0.2 och skrev ecc´n till nanden, nästa steg för att bygga en ggbuild vilken av mina dumpar ska jag använda då spelar det ngn roll?
                      ta en som e original, jag arbetar fortfarande på xeBuild GUI 2.0, men när jag väl släpper den kommer den ha stöd för att bygga ECC som rogero's multi builder
                      Google is your friend!

Comment

nu fick jag den att glicha lite olika uppstartstider första gången ca 1.5 minut andra gången 10sek ja det fungerar ju ialla fall, kan jag använda din xebuild att skapa image i för att sedan köra rawflash?

Comment

nu fick jag den att glicha lite olika uppstartstider första gången ca 1.5 minut andra gången 10sek ja det fungerar ju ialla fall, kan jag använda din xebuild att skapa image i för att sedan köra rawflash?
                          Japp, den kan skapa glitchboot/ggboot/freeboot image åt dig, det sista du installerar

Att du får olika boot tider är fullkomligt normalt vad gäller Xbox 360 slim med Glitch hacket
                          Google is your friend!

Comment

Ok nu har jag bara xell när jag startar, vad är bästa imagen att köra sedan är det din xebuild eller vad är bäst?

Comment

Ok nu har jag bara xell när jag startar, vad är bästa imagen att köra sedan är det din xebuild eller vad är bäst?
                              jo, det är en av dom bästa väldigt många som använder den och gillar den, många som använder JTAG Tool, Rogero's Multibuilder och/eller Bestpigs Freeboot Toolbox Maker
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X