Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Växla mellan Freestyle dashboard och orginal dashboard!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Växla mellan Freestyle dashboard och orginal dashboard!

Hejsan,

Är ny inom det här med chippning på xbox 360 och har därför många funderingar.
    Finns det något chip som går att använda enligt hur rubriken lyder? Dvs ett chip där man kan växla mellan att köra Freestyle dashboard eller orginal dashboard?

Hade ju gärna sett att jag standard bootar upp Freestyle dashboard med min spel liggandes på en hdd, med möjlighet att kunna välja spel med omslag osv på ett snyggt sätt.
    Medans jag samtidigt vill ha kvar LIVE funktionaliteten med mina ORGINAL köpta spel, därför hade ett sätt att "stänga" av chippet och därmed boota orginaluppsättningen och kunna köra live precis som vanligt.

GÅR DETTA?

Finns ju ett chip som heter CYGNOS med dubbla kernels, är detta något som ger den funktionaliteten jag vill ha?
    Eller vad rekommenderar ni som kan detta?

Cygnos kan göra det ja, men det finns INGEN 100% livesäker variant.

Cygnos chippet i sig ger dig endast möjlighet att ha dubbla kernels, det hjälper inte på något sätt till med att hacka (för RGH iaf) endast för JTAG (SMC-Hack versionen)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Ok, så enda alternativet om jag vill kunna köra spel på hdd och samtidigt ha kvar LIVE funktionen är egentligen Xk3y eller Wasabi360? Är inte dessa LIVE säkra?

Comment

Original inlägg av PussyWagon Visa Inlägg
        Ok, så enda alternativet om jag vill kunna köra spel på hdd och samtidigt ha kvar LIVE funktionen är egentligen Xk3y eller Wasabi360? Är inte dessa LIVE säkra?
        Xk3y är "livesäker" men det ända sättet att verkligen vara livesäker är med en original box, du kan köra med 2 maskiner, då är du som säkrast
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Precis, jag har en Jtag box och en slim som jag spelar online på.
          Ouya! Bara ett halv år kvar sen kommer den till brevlådan

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X