Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

JTAG box startar inte.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Har fått tilbaka boxen nu och allt verkar funka prima förutom att alla gamla spel på HDD´n inte går att spela nått mer det ända som går att starta är Skyrim. Vad har ni gjort för uppdateringar och vad kan tänkas vara felet att inga spel startar nått mer?

Mvh Tomas

Comment

Vi uppdaterar dashboarden i nanden, avatar stödet på eventuell hårddisk som skickats med samt program paketet om vi märker att det behövs.

Anledning till att spelen inte startar längre, jadå... det är jue inte normalt, använder du FSD för att starta spelen? kör du dom från extern hårddisk eller intern? vad exakt händer?
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        Vi uppdaterar dashboarden i nanden, avatar stödet på eventuell hårddisk som skickats med samt program paketet om vi märker att det behövs.

Anledning till att spelen inte startar längre, jadå... det är jue inte normalt, använder du FSD för att starta spelen? kör du dom från extern hårddisk eller intern? vad exakt händer?
        Har testat starta spelen med FSD och XeXMenu 1.1 gör ingen skillnad någon av dom. Har testat igenom ~30 spel och det enda som startar är Skyrim. Alla körs från den interna 500GB HDD´n. Alla Arcade spel verkar starta som vanligt.

Comment

En fråga kvarstår, vad händer egentligen? blir det bara svart? går den tillbaka till huvudmenyn? får du upp "Fatal crash intercepted" eller vad?
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

En fråga kvarstår, vad händer egentligen? blir det bara svart? går den tillbaka till huvudmenyn? får du upp "Fatal crash intercepted" eller vad?
            Den hoppar bara ut i orginal Dashboarden och säger
            'The game couldn´t start. Try downloading the game again.'

Comment

Original inlägg av Tomas Jönsson Visa Inlägg
              Den hoppar bara ut i orginal Dashboarden och säger
              'The game couldn´t start. Try downloading the game again.'
              Låter som att någonting hänt med speldatan, att den av någon anledning blivit korrupt eller något sådant, testa att lägga in dom på nytt se om det löser problemet för dig...
              Google is your friend!

Comment

Låter som att någonting hänt med speldatan, att den av någon anledning blivit korrupt eller något sådant, testa att lägga in dom på nytt se om det löser problemet för dig...
                Synd att man inte har kvar filerna på datorn :S
                Men men får väll testa och se vad som händer.

Comment

Hallo Swizzy

Tänkte jag skulle dela med mig av vad som har hänt när boxen kom hem igen. Satte igång boxen för en vecka sen och allt fungerade felfritt värmen hade gått ner med 10 grader och allt såg ut att vara frid och fröjd.
                  Igår när jag starta ett spel för första gången för att verkligen spela, så gick det 2 minuter in i spelet ( Civilization Revolution ) så fryser boxen helt går inte göra nått. Får hård reboota den genom att dra ut strömmen. Fungerade inte att stänga av den på power knappen och nu är jag tillbaka där jag var före jag skickade in boxen för fix av NANDEN.

Vad ska jag göra nu? Är det bara kasta den på tippen eller ska ja skicka in den igen och betala 1300:- och få en minuts nöje till sen när den kommer tillbaka?

Med vänliga hälsningar
                  Tomas Jönsson

Comment

Det var skumt, aldrig varit med om det tidigare, att den fryst för att sedan göra att nanden blir korrupt, jag skulle väl säga att det är bättre att köpa en ny än att fixa den för din del iaf, eftersom du inte har utrustning att själv fixa den om/när problemet uppstår igen

Att det är en xenon du har (om jag inte minns fel efter att snabbt ha läst igenom tråden igen) känns det inte riktigt som att det är värt att fixa om och om igen, vi skulle inte ta 1300:- för att fixa det igen eftersom det är mindre jobb nu än förra gången, antar att vi tog 700:- för att fixa maskinen och du betalat 600 i frakt (tur och retur)? 1300 låter nämligen lite väl mycket för att fixa nanden... Priset denna gång borde vara 350:- + frakten
                    Google is your friend!

Comment

Var inte långt från 1300 med frakt. Ni tog 930kr och sen då + min frakt.
                      Men är detta ett riktigt måndags exemplar eller har jag kanske mest otur genom tiderna bara att fått korrupt nand 2 gånger på så kort tid. Boxen har gått i 3 år tidigare utan att låsa sig en gång.
                      Så just nu känns det ju extremt surt. Men men får nog strunta i xbox helt har inte råd att lägga ut för en ny box.

Men men tack för all hjälp

Comment

700:- + 180:- frakt + 50:- postförskott låter det som.

Vi kan flasha om nanden åt dig igen för endast fraktkostnad, förskottsbetala så blir det 180:- + det du lägger ut för frakten hit.

Frågan är ju vad som orsakar problemet från början, det kan jag inte säga mer om, Swizzy har bäst koll på den biten.
                        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                          700:- + 180:- frakt + 50:- postförskott låter det som.

Vi kan flasha om nanden åt dig igen för endast fraktkostnad, förskottsbetala så blir det 180:- + det du lägger ut för frakten hit.

Frågan är ju vad som orsakar problemet från början, det kan jag inte säga mer om, Swizzy har bäst koll på den biten.
                          Hejsan och tack för det Hansi. Kan jag göra så att jag tar och betalar färdigt returfrakten med schenker och skickar med retur sedeln i paketet så behöver ni bara klistra på den?

Mvh Tomas

Comment

Original inlägg av Tomas Jönsson Visa Inlägg
                            Hejsan och tack för det Hansi. Kan jag göra så att jag tar och betalar färdigt returfrakten med schenker och skickar med retur sedeln i paketet så behöver ni bara klistra på den?

Mvh Tomas
                            Ja, men se till att paketet blir utkört hit av schenker och att dom hämtar hos oss. Dvs vi vill inte behöva hämta/lämna hos deras ombud.
                            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                            Auto-Saved
                            Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                            x
                            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                            x
                            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                            Working...
                            X