Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

EXTREMT långsam uppstart på Slim

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Men Jtag är den mest stabila som man kan ha eftersom man är tvungen att ha ett chip på RGH Har boot tiden är bättre på Jtag min bootar på 1sec men RGH på jasper är mellan 10sec-1time

Comment

RGH1 på jasper http://www.youtube.com/watch?v=Jy36h...eature=related
      Jtag på Falcon http://www.youtube.com/watch?v=IoIywGEp6_A

Comment

Original inlägg av Bingo93 Visa Inlägg
        Men Jtag är den mest stabila som man kan ha eftersom man är tvungen att ha ett chip på RGH Har boot tiden är bättre på Jtag min bootar på 1sec men RGH på jasper är mellan 10sec-1time
        Nja, JTAG startar lika snabbt som retail, dvs cirka 5 sekunder...

Men det är helt klart det mest stabila eftersom det ALLTID startar inom samma tid, däremot kan det hända att man får E79 lite då och då... men då är det bara stänga av och slå på så funkar det som det ska, behöver inte bryta strömmen

På Jasper kan du få ner boot tiden hela vägen ner till 3 Sekunder... men det är inte ofta dom gör det =/ och det är isåfall någonstans mellan 3 och 30 sekunder ungefär den startar...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Hoppas kom kommer på att RGH utan chip större risk att den dör istället för Jtag samt att man kan göra sånt på 720 också

Comment

Hoppas kom kommer på att RGH utan chip större risk att den dör istället för Jtag samt att man kan göra sånt på 720 också
            Lyckas man hitta Private key för bootloaders kan man göra en helt ny nand signerad av microsoft som gör exakt som vi vill att den ska göra istället för att behöva förlita oss på chip och dyligt.

Men det är inte speciellt troligt att man hittar private key innan 720 finns på marknaden, samt kommer det ta ett tag efter att 720 släpps innan det kommer hack till den... tvivlar starkt på att microsoft inte lyckats göra den svårhackad, jag menar man måste börja om från ruta 1 på den maskinen eftersom man inte vet någonting om den i huvudtaget... så det lär tyvärr dröja innan det kommer något alls på den.
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Tog det inte en månad innan man kunde Jtag 360

Comment

Tog det inte en månad innan man kunde Jtag 360
                Månad? Nej, det tog flera år...

SMC-JTAG kom typ 2008-2009 om jag inte minns fel, och Första Xbox 360 kom 2005... det är mao 3-4 år det tog innan JTAG kom, RGH tog ungefär ett år att utveckla... RGH2 kom typ 3-4 månader efter att RGH 1 kom... men det är mestadels för att allting redan fanns där, det var mer att man skulle hitta rätt patchar och få allting att funka...
                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X