Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Formatera HDD på RGH

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

En fråga bara. Kan man köra en ISO med XeXMenu på en RGH-maskin med standard DVD-firmware?

Comment

Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
      En fråga bara. Kan man köra en ISO med XeXMenu på en RGH-maskin med standard DVD-firmware?
      Ja, det kan du, den är som en vanlig DATA skiva

Vad gäller att hitta XEXMenu ligger det här:

HDD1:\Content\000...\C0DE99900~\...\C0DE999000~
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Efter att datorn stått och arbetat i ungefär två timmar så säger Windows 7 till att det inte går......morrr....
        Men laddade ner något program som heter Paragon Hard Disk Manager 2010 och det löste problemet på bara några sekunder.
        Då har man iaf lyckats komma så långt då.

Comment

Guiformat är annars väldigt bra också iaf om du BARA ska formatera i FAT32
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Efter att datorn stått och arbetat i ungefär två timmar så säger Windows 7 till att det inte går......morrr....
            Men laddade ner något program som heter Paragon Hard Disk Manager 2010 och det löste problemet på bara några sekunder.
            Då har man iaf lyckats komma så långt då.
            Tips till nästa gång; använd konsollkommandot format istället för den grafiska varianten, så kan du overrida alla såna där trista begränsningar som finns där för att det ska vara bakåtkompatibelt med Windows 98 och sånt, samtidigt som du slipper installera en massa extraprogram. Och ett litet /q som växel till format hade också gjort att det gått på sekunder

Comment

Jag använde faktiskt av CMD (format fs:fat32 g: ) men jag använde mig inte av /q växeln. När formateringen var klar så sa Windows 7 att det inte gick för att disken var för stor...

Comment

Jag använde faktiskt av CMD (format fs:fat32 g: ) men jag använde mig inte av /q växeln. När formateringen var klar så sa Windows 7 att det inte gick för att disken var för stor...
                Guiformat ftw
                Google is your friend!

Comment

Använde Xplorer360 för att kopiera allt innehåll jag hade på min gamla hårddisk till datorn. Nu är jag lite förvirrad var jag ska lägga tillbaka allt.
                  Xplorer360 skapade tre mappar på min dator: Partition 0, Partition 2 och Partition 3.

Jag antar och det verkar som om innehållet i Partition 3 är det som nu ska ligga i HDD1:\
                  Men jag lyckas inte hitta på nätet var jag ska lägga innehållet i de två andra partitionerna. Eller behöver jag inte bry mig om dessa?

För övrigt kan jag meddela att efter jag formaterat HDD så körde jag XEX filen från MS för Xbox 1 emulering. Jag misstänker att det programmet även skapade Partition 0, inget jag har kollat iofs. Men jag vet att den inte fanns efter formateringen iaf och efter jag har kört programmet har jag inte kollat efter.

Comment

Använde Xplorer360 för att kopiera allt innehåll jag hade på min gamla hårddisk till datorn. Nu är jag lite förvirrad var jag ska lägga tillbaka allt.
                    Xplorer360 skapade tre mappar på min dator: Partition 0, Partition 2 och Partition 3.

Jag antar och det verkar som om innehållet i Partition 3 är det som nu ska ligga i HDD1:\
                    Men jag lyckas inte hitta på nätet var jag ska lägga innehållet i de två andra partitionerna. Eller behöver jag inte bry mig om dessa?

För övrigt kan jag meddela att efter jag formaterat HDD så körde jag XEX filen från MS för Xbox 1 emulering. Jag misstänker att det programmet även skapade Partition 0, inget jag har kollat iofs. Men jag vet att den inte fanns efter formateringen iaf och efter jag har kört programmet har jag inte kollat efter.
                    HDD1 = Partition 3

Det är väl den ända du egentligen behöver tänka på eftersom du troligen bara vill ha in dina sparningar etc.?
                    Google is your friend!

Comment

Jag hade inga save filer. Eller jag hade spelat två timmar på Final Fantasy XIII-2, men det tog jag och spela om idag istället.
                      Dock insåg jag att jag behövde min Compa.... folder in i HDDX annars funka inte NES emulatorn men det löste sig också. Så nu är jag back in business bortsett från det märkliga faktum att XBLA vägrar att listas i FSD. Vanliga Xbox 360 spel, NES emulatorn och XM360 listas dock. Jag får starta XBLA genom File Manager eller NXE.

Jag har lagt till HDD1:\Content\000......\ som path och provat att ställa in Scan depth på alla möjliga nivåer utan att FSD lyckas hitta spelen (Pinball FX2, Warp, Hexic HD och Peggle).

Comment

Efter att ha provat hur många varianter som helst utan att lyckas fick jag förslaget på FSD eget forum att lägga alla XBLA i en egen mapp enligt följande "HDD1:\XBLA\Namnet på spelet\Mappnamnet som spelet använder" och detta löste äntligen mitt problem.

Så ex. WARP ligger nu så här "HDD1:\XBLA\WARP\584111DC\".
                        Det underlättar ju i efterhand med då jag nu vet vilket mapp som innehåller vilket XBLA utan att behöva använda XM360 eller dylikt.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X