Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

VARNING: 2.0.14717.0 Dashboarden FÖRSTÖR FÖR JTAG!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• VARNING: 2.0.14717.0 Dashboarden FÖRSTÖR FÖR JTAG!

Microsoft släppte för inte så jätte länge sedan en ny dashboard version (2.0.14717.0) den här uppdateringen gör att RGH-JTAG INTE funkar att göra längre

har du en Tjock Xbox 360 som du redan nu har RGH-JTAG installerat på kan man INTE fixa det i skrivande stund.

Du bör inte heller uppdatera till den Hackade versionen av 2.0.14717.0 då detta får AVATAR spelen att sluta funka (den säger att du måste logga in på live hela tiden så du kan inte spara hur långt du kommit i spelen) Detta gäller både Tjockisar och Slim...

En slim som tidigare varit hackad (där du har cpukey sparad) går att fixa så den startar RGH-JTAG igen utan problem, men kör inte uppdateringen i onödan även om det går att lösa...

** EDIT: Idag (23/2 - 2012) släppte microsoft ytterligare en uppdatering, 2.0.14719.0, den innehåller samma grejer som 2.0.14717.0 men har några buggfixar... dvs. den är lika farlig att uppdatera till och löser inget av problemen med RGH/JTAG **
    Last edited by Swizzy; 2012-02-24, 01:33.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Om ett spel kräver 2.0.14717.0 dash kan man inte lura xboxen att man har den installerad? Patcha spelet eller nått..... Folk som har Jtag från dom första xboxarna som man kunde jtaga har ju kunnat spela alla spel. Har dom då också behövt göra en dash update?

Comment

Original inlägg av Postal Visa Inlägg
      Om ett spel kräver 2.0.14717.0 dash kan man inte lura xboxen att man har den installerad? Patcha spelet eller nått..... Folk som har Jtag från dom första xboxarna som man kunde jtaga har ju kunnat spela alla spel. Har dom då också behövt göra en dash update?
      Just nu är det inget spels om kräver 2.0.14717.0; och när det väl krävs så kommer det finnas en lösning.
      Det var bara ett fw-team som fick för sig att släppa loss en jtag uppdatering innan man var helt säkra på allt skulle fungera med alla spel, dvs som vanligt

Comment

2.0.14719.0 hmmm denna är installerad i min rhg jasper box
        boxen funkar men kan det hända någe
        mvh wikings1

Comment

Original inlägg av Wikings1 Visa Inlägg
          2.0.14719.0 hmmm denna är installerad i min rhg jasper box
          boxen funkar men kan det hända någe
          mvh wikings1
          Kinect spelen kommer bråka med dig, jag skulle downgradea till 14699, det gör du genom att med hjälp av FTPDLL (plugin till dashlaunch) radera allt på fHddSysExt sedan bygga ny image med xeBuild GUI för din maskin med 14699 istället, flasha den och installera avatar stödet...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Man får ju huvudvärk av detta haha

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

Comment

Man får ju huvudvärk av detta haha

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
              Välkommen till min värld jag får huvudvärk nästan varje dag (löser problem boxar på jobbet lite då och då, samt programmerar jag på kvällarna efter jobbet för att göra det lättare för er användare)
              Google is your friend!

Comment

finns det guider för detta
                mvh wikings1

Comment

är detta rätt väg???
                  You will need DashLaunch installed.

Unzip the plugin
                  Copy ftpdll.xex to the root of your internal hard drive.
                  Now edit your launch.ini (should also be on the root of your hard drive) and add:

[Plugins]
                  plugin1 = Hdd:\ftpdll.xex
                  •Connect to your 360's IP on port 7564
                  •You don't get great speed uploading to the 360 but you can do it (slowly) while you play a game or idle on the Dashboard
                  •It checks for device change events every 1s or so, removed devices will still appear in the ftp list, new devices will be added
                  •Do not write to the 360's FlashD

Comment

Yep, det är precis så

Finns nog inga guider eftersom man normalt inte ska göra sådant här
                    Google is your friend!

Comment

och sen laddar jag ner den dashboarden och avatar stödet du rekomendera i xebuild öch prepar usb stickan där.
                      sen stoppar jag den i xboxen o startar upp den och så flashas det.
                      är jag på rättväg
                      mvh wikings1

Comment

och sen laddar jag ner den dashboarden och avatar stödet du rekomendera i xebuild öch prepar usb stickan där.
                        sen stoppar jag den i xboxen o startar upp den och så flashas det.
                        är jag på rättväg
                        mvh wikings1
                        Du bygger ny nand med xeBuild GUI, 14699 är inkluderat med flertalet version, kör med senaste (2.04) när jag kom fram till att 14717/14719 är skadliga bytte jag tillbaka till 14699 för att jag inte vill ha klagomål om att det inte funkar, och har jag som standard den version jag rekomenderar kan man inte heller komma och klaga på att det inte funkar tycker jag
                        Google is your friend!

Comment

Oki jag läser ur nanden med flash360 på en usb sticka
                          laddar filen i xebuild.Känner xebuild av från vilken box nanden kommer ifrån?
                          laddar ner 14699 firmaware och avatar.ställer in allt på vänster sida i xebuil och trycker jag prepare drive och då laddas nya nanden på usb stickan.är det rätt.
                          jasper med matrix gliths
                          mvh wikings1

Comment

Oki jag läser ur nanden med flash360 på en usb sticka
                            laddar filen i xebuild.Känner xebuild av från vilken box nanden kommer ifrån?
                            laddar ner 14699 firmaware och avatar.ställer in allt på vänster sida i xebuil och trycker jag prepare drive och då laddas nya nanden på usb stickan.är det rätt.
                            jasper med matrix gliths
                            mvh wikings1
                            Är konsollen redan hackad ställer xeBuild GUI in majoriteten inställningar efter vad den anser det borde vara, är den inte hackad ställer den in vad den har för moderkort och eventuellt ECC om du har en maskin som enbart är glitchbar
                            Google is your friend!

Comment

Kanske lite off men nu verkar det dyka upp spel som kräver 2.0.14719.0. "Kinect Star Wars" är tydligen först ut. Hoppas det kommer en lösning snart.

Edit: Fast nu läste jag uppgifter om att spelet fungerar fint under 14699.
                              Last edited by Mcmxcix; 2012-03-31, 19:29.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X