Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

VARNING: 2.0.14717.0 Dashboarden FÖRSTÖR FÖR JTAG!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jag vet att det står Reset Glitch Hack i toppen av tråden, men har inte kunnat hitta någon info om "vanlig hederlig JTAG" påverkas på något sätt av detta, alltså med lödning som utfördes innan dashboard 2.0.7371 eller vad det nu var.

Säkert att uppgradera om man behöver eller ej?
    Last edited by Asuka; 2012-04-03, 14:34.

Comment

Original inlägg av Asuka Visa Inlägg
      Jag vet att det står Reset Glitch Hack i toppen av tråden, men har inte kunnat hitta någon info om "vanlig hederlig JTAG" påverkas på något sätt av detta, alltså med lödning som utfördes innan dashboard 2.0.7371 eller vad det nu var.

Säkert att uppgradera om man behöver eller ej?
      JTAG har samma problem...

Titeln är främst att det inte går att installera RGH på en maskin man har uppdaterat till 14717 eller högre (om det inte är en slim, där man löst det och släppt ut det till allmänheten) i skrivande stund går det inte att installera RGH på en "fat" (gammal 360) just nu, eller rättare sagt det går, men dom som utvecklat det har inte släppt det ännu
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

när jag gjort den nya nanden så ska jag flasha med en usb sticka som vanligt eller?
        mvh wikings1

Comment

Original inlägg av Wikings1 Visa Inlägg
          när jag gjort den nya nanden så ska jag flasha med en usb sticka som vanligt eller?
          mvh wikings1
          När du gjort en ny image flashar du den till moderkortet ja, nu vet jag inte riktigt vad du menar med "som vanligt" men antar att du menar att du kör t.ex. rawflash eller flash360 och flashar med?
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

flash360 från usb sticka

Comment

Original inlägg av Wikings1 Visa Inlägg
              flash360 från usb sticka
              Ja, du skriver nanden på samma sätt när det kommer någon ny metod man måste använda för att skriva nanden kommer jag lägga till det som meddelande i programmet
              Google is your friend!

Comment

Hej swizzy fick felmeddelande när jag skull göra imagen
                jag har skickat dig debug filen
                Mvh Wikings1

Comment

allt ok nu nedgraderad och kinect igång
                  tack för en mycket bra hjälp.
                  Mvh Wikings1

Comment

Har det kommit något nytt uppdate på 360?

Comment

Original inlägg av Bingo93 Visa Inlägg
                      Har det kommit något nytt uppdate på 360?
                      Vad menar du? den senaste versionen är 15574 (som finns ute till ALLA, sen finns det en beta där är senaste versionen 16191)
                      Google is your friend!

Comment

När tro du att man blir tvungen att fixa 16191 eftersom jag kör 15574

Comment

Jag skulle nog tippa på att man inte behöver byta de närmaste året, jag körde 13604 över ett år innan jag gick över till 15574 för att kunna spela de senaste spelen.

Comment

Med JTAG/RGH brukar man väl räkna att man behöver uppdatera en gång i halvåret/en gång om året ungefär, det beror lite på hur man använder maskinen, ska du köra alla dom senaste spelen hela tiden blir det oftare du måste uppdatera... personligen kör jag alltid med senaste dashboard versionen, just nu kör jag med beta versionen (finns inte ute till allmänheten ännu eftersom det trots allt är beta)

Anledningen till att jag själv alltid kör senaste är för att jag testar att det funkar som det ska, och på PSXCare installerar vi alltid senaste som vi vet funkar, även om t.ex. 14699 funkar med alla spel installerar vi alltid 15574, just för att du som kund ska slippa uppdatera om det behövs en uppdatering till minst 15574 eller något
                            Google is your friend!

Comment

Hej, undrar bara om det här fortfarande gäller? Min falcon har dash 2.0.13604.0 och jag har låtit bli med att uppdatera den för att inte stänga dörren till en rgh modifikation. Har läst att det nu ska gå att modda dessa med "r-jtag", stämmer det och är det något som psxcare utför?
                              "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Comment

Original inlägg av Lynx Visa Inlägg
                                Hej, undrar bara om det här fortfarande gäller? Min falcon har dash 2.0.13604.0 och jag har låtit bli med att uppdatera den för att inte stänga dörren till en rgh modifikation. Har läst att det nu ska gå att modda dessa med "r-jtag", stämmer det och är det något som psxcare utför?
                                Ja, det stämmer, och ja det utför vi
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X