Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Få rätt på DLC och Title Updates

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Få rätt på DLC och Title Updates

Har programmet XM360 men fattar inte hur jag ska göra! Jag har FTP:at över en massa titleupdates och lagt dem i hdd1/cache. Sen går jag in i XM360 men sen fattar jag inte vad jag ska göra för att de ska installeras! Hjälp tack!

Sen undrar jag också om var man kan hitta ex. nya rosters till olika spel, och annat roligt DLC? Och hur installerar man det sen via XM360?

Original inlägg av davvekulneff Visa Inlägg
    Har programmet XM360 men fattar inte hur jag ska göra! Jag har FTP:at över en massa titleupdates och lagt dem i hdd1/cache. Sen går jag in i XM360 men sen fattar jag inte vad jag ska göra för att de ska installeras! Hjälp tack!

Sen undrar jag också om var man kan hitta ex. nya rosters till olika spel, och annat roligt DLC? Och hur installerar man det sen via XM360?
    TitleUpdates installeras när du lägger dom i Cache man ska inte lägga in "massa" det är en limit på max 20st aktiva har jag för mig... (kommer inte ihåg gränsen) över gränsen funkar dom iaf inte... rosters hittar du på samma ställen du hittar DLC, som är samma ställen du hittar spelen
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      TitleUpdates installeras när du lägger dom i Cache man ska inte lägga in "massa" det är en limit på max 20st aktiva har jag för mig... (kommer inte ihåg gränsen) över gränsen funkar dom iaf inte... rosters hittar du på samma ställen du hittar DLC, som är samma ställen du hittar spelen
      Så de installeras automatiskt? Nice! Sökte lite där jag sökte spel, men gitte inget på rosters! Tips på sökord eller på annan sida än "sjörövarnas bukt"??

Comment

Annars är ju Freestyle Dash kanon till det där, förutsatt att du har boxen uppkopplad mot nätet.

Starta FSD, gå in i spelmenyn, markera spelet du vill dunka in TU:s till i spellistan, tryck Y och välj "Manage title updates" från menyn, tryck på knappen för "Download TU:s (Y-knappen igen?). Sedan är det bara att välja vilka TU:s du vill ha aktiva, det räcker med den senaste om du inte explicit vill ha någon annan TU aktiv. Tryck A för att aktivera, X-loggan blir grön när TU:n är aktiverad.

Har själv helt lagt ner att hålla på och mecka manuellt med TU:s, det är FSD som gäller för hela slanten. Så vansinnigt bekvämt

Comment

Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg
          Annars är ju Freestyle Dash kanon till det där, förutsatt att du har boxen uppkopplad mot nätet.

Starta FSD, gå in i spelmenyn, markera spelet du vill dunka in TU:s till i spellistan, tryck Y och välj "Manage title updates" från menyn, tryck på knappen för "Download TU:s (Y-knappen igen?). Sedan är det bara att välja vilka TU:s du vill ha aktiva, det räcker med den senaste om du inte explicit vill ha någon annan TU aktiv. Tryck A för att aktivera, X-loggan blir grön när TU:n är aktiverad.

Har själv helt lagt ner att hålla på och mecka manuellt med TU:s, det är FSD som gäller för hela slanten. Så vansinnigt bekvämt
          Instämmer helt!

Dock blir jag lite fundersam om bara 20 TU's kan vara aktiva samtidigt!?

// P

Comment

Original inlägg av peroy Visa Inlägg
            Instämmer helt!

// P
            Jag har för mig det var 20st, kan vara ngt annat tal, men något jag är helt säker på är att det finns en gräns för hur många som kan ligga där vid ett och samma tillfälle, läste om det förut för länge länge sedan, sen vet nog dom flesta som varit med ett tag med 360 att det ibland kan bli problem med t.ex. "Unreadable disk" mitt i spel och sådant där som kan bero på fullt Cache minne (dvs. för många title updates)
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av kaputnik Visa Inlägg

Sjukt smidigt ju! Måste/ bör/ ska man avvaktivera dem som har en lägre version eller ska man ha alla aktiverade?

Comment

räcker med att du kör med senaste TU'n dvs. senaste versionen...
                Google is your friend!

Comment

Original inlägg av peroy Visa Inlägg
                  Instämmer helt!

// P
                  Har också hört det nysas om något begränsat antal där, vill också minnas att det är 20 eller nåt i den stilen. Tror dock det är en begränsning hos Xboxen i sig, inte hos FSD.

Om inte annat lär man ju knappast hålla på med mer än 20 spel samtidigt, och man kan ju ha för regel att bara aktivera TU:s på de spel man spelar för närvarande, FSD gör ju den proceduren smidig också

Comment

Så sant

// P

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X