Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hjälp?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• hjälp?

Skulle vilja få lite hjälp med min hårddisk!

Jag har letat efter info och testat lite men får inte igång min hårddisk till xboxen. Har en extern hårddisk som jag ville använda till att lägga lite spel i och kunna spela direkt från den. Men hur gör man?

Steg 1. Formatera hårddisken i FAT32

Steg 2. Skapa en mapp med namnet "Games"

Steg 3. Ladda hem programmet exiso GUI du finner det här: http://whipland.no-ip.org/.downloads/release/ExisoGUI/

Steg 4. Ladda ISO filerna i programmet en i taget och välj vart du vill spara det (skapa en mapp för varje spel under Games på hårddisken)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Det swizzy skrev gäller givetvis endast om du skrivit din fråga i rätt avdelning i forumet, dvs att din xbox 360 redan är modifierad med rgh/jtag.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

konstigt nog hade inte spelen några iso filer att ladda i programmet. känner mig helt handikappad när d gäller sånt här aså

Comment

Original inlägg av patogamer Visa Inlägg
          konstigt nog hade inte spelen några iso filer att ladda i programmet. känner mig helt handikappad när d gäller sånt här aså
          Kan du ge några exempel på spelen du är ute efter? vissa är i GOD format, XEX format eller XBLA format... XBLA läggs som dom är på hårddisken, XEX är det format som det blir enligt det jag skrev ovan, och GOD läggs också på hårddisken som XBLA...

Oftast följer det med ngn form av .nfo eller readme som talar om för dig hur du ska använda grejerna, är det ett vanligt Xbox 360 spel kan dom ligga i RAR arkiv eller dyligt som först måste packas upp, därefter får du en stor fil (ISO) som i windows kan visas som "Winrar arkiv" eller dyligt om Winrar sagt till windows att den hanterar ISO filer och du inte ser filändelsen (vilket man inte göra som standard i vista och senare)
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

javisst. jag letade efter jtag spel på bitgamer. Allt från LA noir till dlc spelen för mass effect. De flesta är i form av winrar arkiv. Men när jag packar upp de så finns ingen ISO fil eller någon annan fil som kan läggas in i GUI. Man undrar om själva filen man ladda ner är helt knasig. Men det är flera stycken. Kanske 7 st jag testat och samma sak med varje =/

Comment

javisst. jag letade efter jtag spel på bitgamer. Allt från LA noir till dlc spelen för mass effect. De flesta är i form av winrar arkiv. Men när jag packar upp de så finns ingen ISO fil eller någon annan fil som kan läggas in i GUI. Man undrar om själva filen man ladda ner är helt knasig. Men det är flera stycken. Kanske 7 st jag testat och samma sak med varje =/
              JTAG releaser brukar kunna vara färdiga i det här formatet du får om du laddat den genom GUI'n, det är både bra och dåligt, i många fall om det är i XEX formatet (en mapp med speldatan, du ser det baserat på att det ligger en "default.xex" i winrar arkivet) har dom raderat någonting för att spara plats (utöver system uppdateringen) dom testar inte allt i hela spelet så det kan lätt uppstå buggar i spelet i form av texturer som saknas eller videos som saknas etc. det kan orsaka enorma problem i vissa fall som gör att du inte kan spela spelet...

Personligen rekomenderar jag inte JTAG releaser i huvudtaget, dom ända tillfällena en JTAG release är vettig är när det heter "XBLA" eller "DLC" och i båda fallen är dom färdiga att bara lägga in på din hårddisk och köra, DLC är extra material, dvs. inte ett spel... för att dom ska funka behövs oftast en title update också som gör att spelet vet att den ska ladda in den här filen om den existerar...
              Google is your friend!

Comment

ok för att det var en kompis som sa något om att vissa spel kan innehålla en fil som kan förstöra jtagen ...så det är säkrast att ladda ner spel som är till för just jtag. stämmer detta? Jag laddar annars ner vanliga spel och kan testa iso filen i programmet. Jag undrar också vad som händer om man försöker "build iso" i gui. skapar den en iso fil då lr?

Jag dlc spelen är jag mest intresserad av pga mass effect. Jag vet att folk klagat på slutet osv men väntat med att spela 3an i 1 månad bara för jag vill köra de olika dlc spelen som finns innan jag ger mig på den. Därför är det riktigt frustrerande när jag inte fattar hur man kan få igång dom! =/

Comment

ok för att det var en kompis som sa något om att vissa spel kan innehålla en fil som kan förstöra jtagen ...så det är säkrast att ladda ner spel som är till för just jtag. stämmer detta? Jag laddar annars ner vanliga spel och kan testa iso filen i programmet. Jag undrar också vad som händer om man försöker "build iso" i gui. skapar den en iso fil då lr?

Jag dlc spelen är jag mest intresserad av pga mass effect. Jag vet att folk klagat på slutet osv men väntat med att spela 3an i 1 månad bara för jag vill köra de olika dlc spelen som finns innan jag ger mig på den. Därför är det riktigt frustrerande när jag inte fattar hur man kan få igång dom! =/
                  Det stämmer, men det är $SystemUpdate, som du kan ignorera i programmet (dvs, att den skiter i att extrahera den)

Vad gäller Build ISO är det för att återskapa en ISO från en extraherad mapp, om man t.ex. vill ha GOD formatet istället... (går inte att bränna den iso filen och köra på en vanlig flashad 360)

DLC lägger du på den inbyggda hårddisken enligt:

HDD1:\Content\0000000000000000\*titleID*\00000002\ *filen*

OBS: det kanske skiljer sig lite med vissa spel med delen "00000002" det kan vara andra siffror där också, mappstrukturen brukar vara färdig så du behöver bara kopiera över det till HDD1:\Content\00000000000000\

Utöver att du lägger det på rätt ställe behöver du även Title Updates (även känt som "TU") du hittar dom här: http://www.xbuc.net/ eller här: http://marketplace.jqe360.com/

Dessa installeras oftast i HDD1:\Cache\ men kan ibland även ligga som spelen gör i HDD1:\Content\0000000000000000\
                  Google is your friend!

Comment

Ursäkta att jag inte hört av mig. Haft lite mkt på jobbet så jag har inte hunnit testa alla dina tips förrän nu.
                    När du säger att man kan ignorera systemupdate i programmet. Vilket program menar du? GUI? Och hur gör man det. Frågar den om system update?

Och med inbyggd hårddisk menar du kanske den hårddisk som är kopplad till boxen och inte den externa hårddisk som jag vill börja använda? Lr? Jag tänkte kolla alldeles strax vart jag kan lägga in den filen men jag kommer inte våga göra något förrän jag är säker på att jag inte förstör nåt.

Spelar det någon roll vilken titel update man lägger in? Det verkar finnas olika språk såg jag.

tack för ditt tålamod/P

Comment

Ursäkta att jag inte hört av mig. Haft lite mkt på jobbet så jag har inte hunnit testa alla dina tips förrän nu.
                      När du säger att man kan ignorera systemupdate i programmet. Vilket program menar du? GUI? Och hur gör man det. Frågar den om system update?

Och med inbyggd hårddisk menar du kanske den hårddisk som är kopplad till boxen och inte den externa hårddisk som jag vill börja använda? Lr? Jag tänkte kolla alldeles strax vart jag kan lägga in den filen men jag kommer inte våga göra något förrän jag är säker på att jag inte förstör nåt.

Spelar det någon roll vilken titel update man lägger in? Det verkar finnas olika språk såg jag.

tack för ditt tålamod/P
                      Ingen fara

Ja, jag menar GUI'n, det finns en Checkbox (kryss ruta) som du kan kryssa i för att den ska ignorera/skippa system update

Ja, precis den som sitter på/i boxen, inte extern...

Det spelar roll vilket ID som TitleUpdaten har i jämförelse med spelet, kör du PAL spel ska det vara PAL updaten du ska ha, annars NTSC etc. varje region har olika TitleID, och då även TitleUpdates
                      Google is your friend!

Comment

suck. yup d jag igen. Jag får fortfarande inte igång min externa hårddisk. Jag vet inte om jag har en för gammal extern hårddisk lr om jag letar på fel ställe i xbox menyn. Jag kopplar den till usb...men när jag går in på usb storage så hittar den inte den externa hårddisken. Lr det står iaf att man ska configurera den så att det endast är 16gb som blir tillgängligt för xbox. Det låter ju sjukt för lite med tanke på att min externa hd är 500 gb. man undrar då whats the point. kan lika gärna ha en usb sticka istället. vill inte trycka på konfigurera för att inte råka knasa till hela grejen. jag vet att jag är painig mannen. sorry

Comment

får för övrigt inte över någon fil till den inbyggda hårddisken eftersom ...aa jag vet inte hur jag ska få den dit utan min externa håddisk. då borde man kunna kopiera över från extr till inbyggda väl. tror jag iaf

Comment

suck. yup d jag igen. Jag får fortfarande inte igång min externa hårddisk. Jag vet inte om jag har en för gammal extern hårddisk lr om jag letar på fel ställe i xbox menyn. Jag kopplar den till usb...men när jag går in på usb storage så hittar den inte den externa hårddisken. Lr det står iaf att man ska configurera den så att det endast är 16gb som blir tillgängligt för xbox. Det låter ju sjukt för lite med tanke på att min externa hd är 500 gb. man undrar då whats the point. kan lika gärna ha en usb sticka istället. vill inte trycka på konfigurera för att inte råka knasa till hela grejen. jag vet att jag är painig mannen. sorry
                            Du hittar den med FSD (Freestyle Dashboard) eller XEXMenu... finns andra program också, men vi installerar just XEXMenu och FSD när vi installerar JTAG...
                            Google is your friend!

Comment

jag börjar undra om jag har en jtag. borde ha detta installerat då eftersom jag fixade det här

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X