Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Använda freestyle dash och Xm 360

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Använda freestyle dash och Xm 360

Hur använder jag dessa program bäst? Jag skulle vilja lära mig att använda fsd och/ eller Xm 360 till att fixa TU, DLC och Arcade med, man jag fattar inte hur man gör. Kan man få en liten guide? Hittar ingen! Har för mig att jag läst att man kan ordna alla TU med FSD, men när jag letar efter TU så blir det alltid failed! Och DLC antar jag att man ska göra nåt med xm 360, men fattar som sagt inget där heller... Snälla hjälp!

Step 1. Lägg in TitleUpdate i HDD1:\Cache\

Step 2. Starta XM360 och välj scan...

Step 3. Välj DLC och sedan unlock DLC, done...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Låter ju enkelt... Ska jag bara lägga filen löst i cache?
      Men om jag lägger in TU, varför ska jag välja unlock DLC? Eller alla DLC kommer med i TU?

Ska man göra på samma sätt när man lägger in DLC och Arcade saker också?

Comment

TU är Title Update, dvs en uppdatering för att lösa eventuella buggar och lägga till så att spelen laddar DLC...

Du låser upp DLC för att dom normalt är låsta per konsoll... TU har ingenting med det att göra...

Ja, det är samma metod du använder för både DLC och XBLA
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Har installerat TU via fsd, gick in i xm360 och gjorde som du skrev. När jag tar unlock DLC så får jag upp att inga DLC har blivit unlocked. vad har blivit fel?

Comment

Original inlägg av davvekulneff Visa Inlägg
            Har installerat TU via fsd, gick in i xm360 och gjorde som du skrev. När jag tar unlock DLC så får jag upp att inga DLC har blivit unlocked. vad har blivit fel?
            DLC'n är redan upplåst kanske? funkar det inte för dig annars nu?
            Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
              DLC'n är redan upplåst kanske? funkar det inte för dig annars nu?
              Nja... Det funkar sådär... Det kommer upp som trial och vad jag läst så måste man ha en online profil, hur ser jag om jag har det, eller hur ändrar jag det? Det handlar om Uefa 2012 DLC till FIFA 12.

I XM360 så står DLC med, men det är blått och att det inte matchar. vad är felet då?
              Last edited by davvekulneff; 2012-05-06, 23:20.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X