Jag vill ställa in allt rätt nu i launch.ini, men vad är rätt inställningar? Jag spelar aldrig online, men går det så kan jag tänka mig att göra det om det går. Jag vill annars att boxen ska kunna få tillgång till allt online. Bryr mig inte så mycket om jag blir bannad, det gör väl inget? Jag vill bara att skiten ska funka!
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Launch.ini inställningar?
Collapse
X
-
Detta är våran standard configuration från PSXCare:Original inlägg av davvekulneff Visa InläggJag vill ställa in allt rätt nu i launch.ini, men vad är rätt inställningar? Jag spelar aldrig online, men går det så kan jag tänka mig att göra det om det går. Jag vill annars att boxen ska kunna få tillgång till allt online. Bryr mig inte så mycket om jag blir bannad, det gör väl inget? Jag vill bara att skiten ska funka!
Kod:[QuickLaunchButtons] BUT_A = BUT_B = Hdd:\Freestyle\default.xex BUT_X = Hdd:\Content\0000000000000000\C0DE9999\00080000\C0DE99990F586558 BUT_Y = Hdd:\Freestyle2.0\default.xex Start = Back = LBump = Default = Guide = Power = [Plugins] plugin1 = plugin2 = plugin3 = plugin4 = plugin5 = [Settings] nxemini = true pingpatch = true contpatch = false fatalfreeze = false fatalreboot = true safereboot = false regionspoof = false region = 0x7FFF dvdexitdash = false xblaexitdash = false nosysexit = false nohud = false noupdater = true debugout = false exchandler = true dumpfile = bootdelay = 0x2A liveblock = true livestrong = false remotenxe = false hddalive = false hddtimer = 210 signnotice = true autoshut = false autooff = false xhttp = true tempbcast = false temptime = 10 tempport = 7030
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
-
Flash, dock kan du inte skriva till den där utan du får läsa ur den där eller copy 'n' pastea det jag skrev ovan^ och lägga på t.ex. din interna hårddisk (HDD1:\) eller externa hårddisk... den ska ligga i roten på enheten.Original inlägg av JohanElite Visa InläggVar hittar jag launch.ini filen?
Dvs om du sparar den i windows till minnet ska den ligga:
x:\launch.ini
där x = enhets bokstaven i windows... oftast D, E eller FGoogle is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
- Citat
- Flag
Comment
-
Det är fullt normalt, att logga in på EA servrarna kräver tillgång till Xbox Live vilket du INTE har med en JTAG/RGHOriginal inlägg av davvekulneff Visa InläggJag tror jag gått in rätt, in i dashlaunch och sen in i någon mapp och launch.ini? Jag kan inte logga in på Ea servers när jag spelar FIFA, är det rätt eller?
Men launch.ini ska INTE ligga i någon mapp, den ska ligga direkt i roten på valfri enhet...Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Det kan ligga fler än 1 launch.ini, men kopiera den jag skrev^ lägg den på HDD1:\launch.ini och se till att ingen ligger på någon usb hårddisk, då har du bra inställningar.Original inlägg av davvekulneff Visa InläggSka jag flytta den om den inte ligger där då? Finns det fler än en med det namnet? Så jag inte flyttar fel fil? Och det verkar ju som att launch.ini funkar eftersom jag inte märkt av microsofts uppdateringar osv?
Att du inte märkt av uppdateringar betyder inte att din launch.ini läses in ordentligt då det är blockerat per default (hittas ingen launch.ini blockeras updates oavsett)Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Kom igen? vad skrev jag i inlägget ovan?? HDD1:\Launch.ini... varför frågar du om du ska göra det jag precis skrev att du ska göra?Original inlägg av davvekulneff Visa Inläggok, tack!
Jag hittade en launch.ini fil liggande på hdd1 på xboxet. Är det den jag ska in och redigera?Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
sorry, är så kass på detta, men lär mig tack vare dig! fixade in de inställningarna du rekommenderade från PSXcare, men nu startar den upp till den vanliga dashboarden. Hur kommer jag in i FSD nu, och vilken inställning behöver jag ändra så att den startar upp direkt till FSD? Just nu kan jag ju inte göra någonting! Har ändrat i launch.ini enligt vad du skrev tidigare.Original inlägg av Swizzy Visa InläggKom igen? vad skrev jag i inlägget ovan?? HDD1:\Launch.ini... varför frågar du om du ska göra det jag precis skrev att du ska göra?
Provad att gå in i games, men där ligger bara mina XBLA spel.Last edited by davvekulneff; 2012-05-07, 22:17.
- Citat
- Flag
Comment
-
Hmm, sparade du ner den gamla launch.ini filen eller skrev du bara över? i den gamla fanns/finns det "default = ..." det är sökvägen till där du har FSD installerat, ändra bara default i konfigurationen jag rekomenderade till det som står i den gamla så får du det så som det ska varaOriginal inlägg av davvekulneff Visa Inläggsorry, är så kass på detta, men lär mig tack vare dig! fixade in de inställningarna du rekommenderade från PSXcare, men nu startar den upp till den vanliga dashboarden. Hur kommer jag in i FSD nu, och vilken inställning behöver jag ändra så att den startar upp direkt till FSD? Just nu kan jag ju inte göra någonting! Har ändrat i launch.ini enligt vad du skrev tidigare.
Provad att gå in i games, men där ligger bara mina XBLA spel.
Lägger du sedan den "fixade" launch.ini på valfritt usb minne/usb hårddisk med FAT32 som filsystem och startar om konsollen startar nu FSD igen, då kan du skriva över den på HDD1 så slipper du minnet/hårddisken
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Funkar inte. Jag hade sparat min "ordinarie" launch.ini på datorn. ändrade om i den och la in dina inställningar, och ändrade default till det som det var innan (Usb:\FSD\default.xex) men den startar ändå i vanliga dashboarden. på USB stickan ligger det bara den filen. fler förslag?Original inlägg av Swizzy Visa InläggHmm, sparade du ner den gamla launch.ini filen eller skrev du bara över? i den gamla fanns/finns det "default = ..." det är sökvägen till där du har FSD installerat, ändra bara default i konfigurationen jag rekomenderade till det som står i den gamla så får du det så som det ska vara
Lägger du sedan den "fixade" launch.ini på valfritt usb minne/usb hårddisk med FAT32 som filsystem och startar om konsollen startar nu FSD igen, då kan du skriva över den på HDD1 så slipper du minnet/hårddisken
- Citat
- Flag
Comment
-
Är minnet formaterat i FAT32? har du flera USB Enheter kopplade samtidigt?Original inlägg av davvekulneff Visa InläggFunkar inte. Jag hade sparat min "ordinarie" launch.ini på datorn. ändrade om i den och la in dina inställningar, och ändrade default till det som det var innan (Usb:\FSD\default.xex) men den startar ändå i vanliga dashboarden. på USB stickan ligger det bara den filen. fler förslag?Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
USB stickan är formaterad i FAT32, inga andra USB enheter är inkopplade. På stickan ligger bara launch.ini, inget annat. ska det verkligen stå som default usd:\fsd\default.xex? det finns ju ingen sån fil på stickan?Original inlägg av Swizzy Visa InläggÄr minnet formaterat i FAT32? har du flera USB Enheter kopplade samtidigt?
Edit. ändrade default till HDD istället, och då startar den till FSD! Sen ftp över med den nya launch.ini filen och nu startar den rätt! tack! du är en ängel!Last edited by davvekulneff; 2012-05-07, 23:38.
- Citat
- Flag
Comment

Comment