Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Boot tid på slim

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Boot tid på slim

Gjorde RGH på en slim maskin i morse. Körde med Coolrunner rev c samt nya Low Loss Double Shielded kabeln för ( cpu_rst). med kabeln jordad som sig bör ( 5s boot på phat) så bootar maskinen efter 5-6min eller inte alls. men med jorden bortplockad bootar den upp på 3-5 s. Nån mer som har erfarenheter att dela med sig...

Original inlägg av Chrigge Visa Inlägg
    Gjorde RGH på en slim maskin i morse. Körde med Coolrunner rev c samt nya Low Loss Double Shielded kabeln för ( cpu_rst). med kabeln jordad som sig bör ( 5s boot på phat) så bootar maskinen efter 5-6min eller inte alls. men med jorden bortplockad bootar den upp på 3-5 s. Nån mer som har erfarenheter att dela med sig...
    Vi på PSXCare kör inte med ngn sådan kabel, vi kör med vanlig AWG28/AWG26 kabel vi tagit från floppy/IDE kabel för CPU_RST på slim =)

den måste vara 32cm i vårat fall dock, och vi drar kabeln lite speciellt för att det ska funka optimalt, hur har du dragit din kabel?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

ok. lät ju smidigare då min kabel är tjock och klumpig. har dragigt direkt utan loopar odyl. dock svänger kabeln mot baksidan av maskinen sen ner i hålet på moderkortet och direkt till lödpunkt "44" på post qsb.

Comment

Original inlägg av Chrigge Visa Inlägg
        ok. lät ju smidigare då min kabel är tjock och klumpig. har dragigt direkt utan loopar odyl. dock svänger kabeln mot baksidan av maskinen sen ner i hålet på moderkortet och direkt till lödpunkt "44" på post qsb.
        QSB är inte något jag rekomenderar, dom har en tendens att få kortisar under punkterna man löder mot, speciellt om det är trångt runt punkterna man ska löda mot...

jag kan se om jag inte har ngn bra bild på hur vi brukar dra CPU_RST när jag kommer hem...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X