Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Läsa av cpu key

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Läsa av cpu key

Halloj

Köpte min rgh från någon i vintras. Dock nu stötte jag på patrull med ett xbla spel.
    Så tänkte jag skulle kolla om det fanns nån nyare dash jag behövde...
    har kollat lite guides för att flasha om maskinen men kommer behöva cpu key.
    Hur hittar jag den?

/magnus

Du startar Xell-Reloaded (starta konsolen med eject-knappen) så ser du den på skärmen!
    Vilken dash har du nu? Rekommenderar inte att du går över 14699

Comment

Jag har 13604 just nu, det var just 14699 jag funderade på.. har aldrig flashat in ny dash. Kan väl inte va så struligt?

Comment

Original inlägg av muggen76 Visa Inlägg
        Jag har 13604 just nu, det var just 14699 jag funderade på.. har aldrig flashat in ny dash. Kan väl inte va så struligt?
        använd dig av xeBuild GUI senaste versionen så ska det inte vara några problem du hittar den här: http://whipland.no-ip.org/.downloads...xeBuild%20GUI/
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Tack ska ni ha! xebuild gui finns guide för den eller är det common sense som gäller?

Comment

Tack ska ni ha! xebuild gui finns guide för den eller är det common sense som gäller?
            Det är ganska självförklarande, och per default identifierar den själv alla settings åt dig om du laddar en tidigare hackad version av din nand... annars ställer den typ bara in moderkort och det mest troliga du vill göra baserat på att det är en original dump

annars finns det guider på youtube
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Tackar Swiffy. Kan börja min semester efter helgen med en stor GT och lite xbox meck Lär väl iaf regna

Comment

Eftersom jag köpte min RGH på ******* så har jag ingen backup av nand liggandes. Fungerar det att dumpa min nuvarande på boxen med nandflasher och modda den? Läste nämligen i nån guide att detta bara fungerade för JTAG och inte för RGH?

Comment

Eftersom jag köpte min RGH på ******* så har jag ingen backup av nand liggandes. Fungerar det att dumpa min nuvarande på boxen med nandflasher och modda den? Läste nämligen i nån guide att detta bara fungerade för JTAG och inte för RGH?
                  Det ska funka i dom flesta fallen, i ett fåtal fall måste man använda original dumpen (om man har specifika patchar)
                  Google is your friend!

Comment

Så när jag flashar om boxen. Vad har jag kvar, är min launch.ini precis som förr.. jag har inställt nu så det bootar direkt till FSD
                    Kommer den fortfarande göra det när jag flashat om den?

Magnus

Comment

Så när jag flashar om boxen. Vad har jag kvar, är min launch.ini precis som förr.. jag har inställt nu så det bootar direkt till FSD
                      Kommer den fortfarande göra det när jag flashat om den?

Magnus
                      När du flashar om försvinner allt som ligger i Flash:\ har du lagt din launch.ini där kommer den inte längre autostarta FSD... har du den på HDD1:\ är det inga problem

Den försöker spara dina inställningar så som video settings och allt sådant där, men det kan i ibland nollställas
                      Google is your friend!

Comment

Hmm fick ett bad block när jag dumpa nand.. kan jag använda den ändå?

Magnus

Comment

Skit oxo, flashade och kommer inte in i boxen längre. E71 och RROD
                          Xell funkar fortfarande dock.. nått man kan göra?

Comment

Hmm fick ett bad block när jag dumpa nand.. kan jag använda den ändå?

Magnus
                            Vart ligger det bad block du fick?

Skit oxo, flashade och kommer inte in i boxen längre. E71 och RROD
                            Xell funkar fortfarande dock.. nått man kan göra?
                            Vad flashade du den med för inställningar? vilken version valde du? kan du ge mig en dump + din key?
                            Google is your friend!

Comment

Tack för ditt svar Swiffy.

building glitch image
                              ***** WARNING: naddump.bin has a bad LBA at block 0xf8 (raw offset 0x3ff000), block LBA ignored

Där e ******* som är fel i dumpen.

Jag flashade 14699. Inställningarna Trinity, Freeboot (RGH 1.x) Xell-reloaded allt ikryssat i misc (include dashlaunch)

CPUKEY: 57A8AB3C98048A54E63BA9F9F2BDA5B4
                              Original dumpen från boxen: http://dl.dropbox.com/u/82787740/orig_nand.bin

//Magnus

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X