Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Läsa av cpu key

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av muggen76 Visa Inlägg
    Tack för ditt svar Swiffy.

building glitch image
    ***** WARNING: naddump.bin has a bad LBA at block 0xf8 (raw offset 0x3ff000), block LBA ignored

Där e ******* som är fel i dumpen.

Jag flashade 14699. Inställningarna Trinity, Freeboot (RGH 1.x) Xell-reloaded allt ikryssat i misc (include dashlaunch)

//Magnus
    https://dl.dropbox.com/u/43280539/_F...s/muggen76.rar <--- borde funka, flasha den genom xell (updflash.bin direkt på ett usb minne formaterat i FAT32, går den hela vägen tills den står och rullar samma text om och om igen kan du testa att bryta strömmen med minnet i)

Funkar inte detta vet jag ärligt talat inte riktigt vad som blivit fel =(

One more thing: Jag kallas inte "Swiffy" jag kallas "Swizzy"
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      https://dl.dropbox.com/u/43280539/_F...s/muggen76.rar <--- borde funka, flasha den genom xell (updflash.bin direkt på ett usb minne formaterat i FAT32, går den hela vägen tills den står och rullar samma text om och om igen kan du testa att bryta strömmen med minnet i)

Funkar inte detta vet jag ärligt talat inte riktigt vad som blivit fel =(

One more thing: Jag kallas inte "Swiffy" jag kallas "Swizzy"
      Oj sorry menar såklart Swizzy, yr i mössan jag :/ Ytterst tacksam för all hjälp!

Bad block found at 0fx8, antar att det är det som spökar. Får fortfarande samma meddelande efter flashen. Det går inte att "reparera" trasiga blocks med nått program eller så.
      Alternativt fixa en ny fungerade nand och köra genom xeBUILD gui ? Hmm får rota mer i google

Comment

Oj sorry menar såklart Swizzy, yr i mössan jag :/ Ytterst tacksam för all hjälp!

Bad block found at 0fx8, antar att det är det som spökar. Får fortfarande samma meddelande efter flashen. Det går inte att "reparera" trasiga blocks med nått program eller så.
        Alternativt fixa en ny fungerade nand och köra genom xeBUILD gui ? Hmm får rota mer i google
        Den rar filen jag länkade till där innehåller en "fixad" version, den är byggd från scratch, funkar inte den får jag göra en riktig specialare åt dig
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Detta är nu löst. Tack vare Swizzy och en snubbe på team xecuter. Lösningen på det hela:

It's weird how your original nand does not show any bad blocks but when you build a new image with jrunner or multibuilder it shows a bad block at point F8.

You could always try and undo the bad block management and try that, you should still be able to use xell and restore your nand image that works, as its outside the first 50 blocks.

something like this will undo the bad block management.

nandpro updflash.bin: -r16 bbundo.bin
          nandpro updflash.bin: -r16 bb.bin 3FF 1
          nandpro bbundo.bin: -w16 bb.bin F8 1
          nandpro bbundo.bin: -e16 3FF 1

the file bbundo.bin would be the file you would write to the xbox.

Funkade klockrent.

Stort tack till dig Swizzy för all tid du la på mig

Comment

Kan säga att det finns ett bättre sätt att göra det, i xeBuild GUI finns det ett val man kan göra (i advanced mode för att inte noobs ska röra saker utan o veta vad dom håller på med) som stänger av badblock management då får du istället mappa om eventuella badblocks som verkligen finns där...
            Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
              Kan säga att det finns ett bättre sätt att göra det, i xeBuild GUI finns det ett val man kan göra (i advanced mode för att inte noobs ska röra saker utan o veta vad dom håller på med) som stänger av badblock management då får du istället mappa om eventuella badblocks som verkligen finns där...
              Aah.. kanonbra att veta framöver! Tack Swizzy

Comment

Aah.. kanonbra att veta framöver! Tack Swizzy
                Kan även tillägga att J-Runner har samma val möjligheter, förstår inte varför dom inte tipsade dig om det från första början, det förstås J-Runner kanske har egen funktion för remapping vilket isåfall är dåligt eftersom man inte verkar kunna stänga av det =(
                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X