Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sleeping Dogs Error

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Sleeping Dogs Error

Tja!

Har inte spelat på ett bra tag men tänkte nu sätta igång med lite Sleeping Dogs. Dock får jag error när jag försöker starta spelet. Både i Isorip och GOD version. Måste jag uppdatera min Dashboard? Jag ligger på 2.0.13604.0. Ska jag isåfall uppdatera till den senaste genom er klistrade guide?

Kör du med flash spelare eller med RGH? Annars så är det bara att update den om du kör med 3.0

Comment

Jag kör med RGH. Phat, falcon.
      Last edited by Bungalow; 2012-09-03, 01:21.

Comment

Prova att ladda ner en annan och så kör du ABGX 360 om du laddar ner på en iso fil sen använder du Exiso om det inte fungera så vänta tills det kommer upp en nyare Sleeping Dogs

Comment

Vad är det för error du får? olika fel kan betyda olika saker

Men jag skulle definitivt rekomendera att du uppdaterar till 15574, finns ingen direkt anledning att ligga kvar på 13604
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
            Vad är det för error du får? olika fel kan betyda olika saker

Men jag skulle definitivt rekomendera att du uppdaterar till 15574, finns ingen direkt anledning att ligga kvar på 13604
            Ska kolla upp exakt vad error sa när jag kommer hem. Finns det någon bra guide på hur man kan uppdatera till 15574 + avatarupdate? Sökte runt lite igår och det var flera som hade samma problem med Sleeping Dogs och gamla dashboards så ganska säker på att det är där problemet ligger.

Comment

Original inlägg av Bungalow Visa Inlägg
              Ska kolla upp exakt vad error sa när jag kommer hem. Finns det någon bra guide på hur man kan uppdatera till 15574 + avatarupdate? Sökte runt lite igår och det var flera som hade samma problem med Sleeping Dogs och gamla dashboards så ganska säker på att det är där problemet ligger.
              http://forum.psxcare.com/support/sho...enaste-version istället för CMD Freebooter använder du xeBuild GUI, ladda nanden så ställer den in allt den kan själv, vilket är alla standard settings (version, moderkort, hack, etc.) CPUKey får du tyvärr skriva in själv eller ladda hem genom nätverket, det kan den inte hämta från nanden just nu
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

http://forum.psxcare.com/support/sho...enaste-version istället för CMD Freebooter använder du xeBuild GUI, ladda nanden så ställer den in allt den kan själv, vilket är alla standard settings (version, moderkort, hack, etc.) CPUKey får du tyvärr skriva in själv eller ladda hem genom nätverket, det kan den inte hämta från nanden just nu
                Tack!

Jag får dock ERROR: Reading block 392 status 250 när jag försöker göra backup på nanden med flash360. Det är den enda error jag får och det står 100% finished. Har testat göra detta 10 gånger men får samma resultat. Vad innebär detta?

Tror jag har bra koll på resterande steg.

Edit: Håller nu på att remappa bad blocks med Degraded och Jtag Tools. Följer denna guide på youtube http://www.youtube.com/watch?v=xxtUqYnS9Ao. Är det rätt sätt?

Edit2: Av någon anledning lyckas jag inte öppna min nand i Degraded 1.1 utan det står bara "cant open file". Har även testat ändra "2004-2007" till "2004-2005" i nanden. Då säger den att det är "bad file length".
                Last edited by Bungalow; 2012-09-03, 17:02.

Comment

Tack!

Jag får dock ERROR: Reading block 392 status 250 när jag försöker göra backup på nanden med flash360. Det är den enda error jag får och det står 100% finished. Har testat göra detta 10 gånger men får samma resultat. Vad innebär detta?

Tror jag har bra koll på resterande steg.

Edit: Håller nu på att remappa bad blocks med Degraded och Jtag Tools. Följer denna guide på youtube http://www.youtube.com/watch?v=xxtUqYnS9Ao. Är det rätt sätt?

Edit2: Av någon anledning lyckas jag inte öppna min nand i Degraded 1.1 utan det står bara "cant open file". Har även testat ändra "2004-2007" till "2004-2005" i nanden. Då säger den att det är "bad file length".
                  Skit i att mappa om badblocks, eftersom du kommer använda flash360 för att skriva tillbaka nanden så är det inga problem... Degraded/JTAG Tool är gammalt skit som inte är nödvändigt längre... xeBuild mappar om alla badblocks den hittar automatiskt
                  Google is your friend!

Comment

Skit i att mappa om badblocks, eftersom du kommer använda flash360 för att skriva tillbaka nanden så är det inga problem... Degraded/JTAG Tool är gammalt skit som inte är nödvändigt längre... xeBuild mappar om alla badblocks den hittar automatiskt
                    Trevligt! Nu hittar däremot inte Xell/Reloaded min updflash.bin som ligger i root på usb-stickan. Läste någonstans att man ska döpa om den till nandflash.bin samt lägga till xenon.elf ?

Edit: Nu förvirrar jag mig själv haha, jag ska väl bara skriva tillbaka nanden i flash360 och inte göra det via xell/reloaded?
                    Last edited by Bungalow; 2012-09-03, 20:26.

Comment

Trevligt! Nu hittar däremot inte Xell/Reloaded min updflash.bin som ligger i root på usb-stickan. Läste någonstans att man ska döpa om den till nandflash.bin samt lägga till xenon.elf ?

Edit: Nu förvirrar jag mig själv haha, jag ska väl bara skriva tillbaka nanden i flash360 och inte göra det via xell/reloaded?
                      Antingen använder du flash360, rawflash (med xenon.elf varianten du beskriver) eller med min egna nandflasher: Simple 360 NAND Flasher
                      Google is your friend!

Comment

Antingen använder du flash360, rawflash (med xenon.elf varianten du beskriver) eller med min egna nandflasher: Simple 360 NAND Flasher
                        STORT tack Swizzy! Det var lite nervöst där när man skrev över men nu funkar det galant!

Comment

Nu startar dock inte XEXmenu. Måste jag installera om det?

Edit: Jag lyckades komma åt xexmenu genom quickplay
                          Last edited by Bungalow; 2012-09-03, 22:06.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X