Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bootar Xell varje gång men dashboard ibland (RGH)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Tror jag blir galen.. boxen fungerade klockrent hos mig hela helgen, nu när min jobbarkompis fick hem den så beter den sig som med gamla chippet. Han fick starta och stänga av den under 6min innan den hoppade igång, enligt honom lät det inte ens som den glitchade första gångerna. Tror jag ger upp detta snart..

Comment

Det ska inte låta om maskinen alls när den glitchar, däremot ska det blinka om chippet har en debug led...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Man brukar ju höra ljudet att nånting "viner" lite när den glitchar, har hörts på dem boxar jag gjort iaf, även om det låter svagt så hör man skillnaden på om den glitchar eller inte. Har ingen debug-led på dem här chippen, men den startade ju ändå varje gång hemma hos mig. Satte i ett coolrunner i min box jag tog det fungerande chippet ifrån och det är ju ett roligare chip att sätta i med debug-led och mer "stabilt" chip, men får det där lite vinande ljudet precis när dioden lyser grönt.
        Vågar inte sätta i ett coolrunner i hans då den verkar "äta" chip :P

Comment

Original inlägg av dood Visa Inlägg
          Man brukar ju höra ljudet att nånting "viner" lite när den glitchar, har hörts på dem boxar jag gjort iaf, även om det låter svagt så hör man skillnaden på om den glitchar eller inte. Har ingen debug-led på dem här chippen, men den startade ju ändå varje gång hemma hos mig. Satte i ett coolrunner i min box jag tog det fungerande chippet ifrån och det är ju ett roligare chip att sätta i med debug-led och mer "stabilt" chip, men får det där lite vinande ljudet precis när dioden lyser grönt.
          Vågar inte sätta i ett coolrunner i hans då den verkar "äta" chip :P
          Det ska inte låta om maskinen när den glitchar, gör det det är något överbelastat...

ett exempel på typiskt dåligt ljud finner du i den här videon På corona låter det så med 99.9% av chippen pga kristallen är på gränsen av vad som egentligen behövs, men övriga maskiner ska inte låta alls
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Den låter inte som den coronan nej :P mer som att den "går ner i varv" var 5e sekund ungefär.. ungefär lite som ljudet från en mekanisk hdd när den startar upp, fast väldigt svagt, men hörbart.. har haft det på alla mina. Kanske kina-chippens fel men är även så med coolrunner. Så jag brukar räkna glitch och se om det är ett ok värde :P

Comment

Original inlägg av dood Visa Inlägg
              Den låter inte som den coronan nej :P mer som att den "går ner i varv" var 5e sekund ungefär.. ungefär lite som ljudet från en mekanisk hdd när den startar upp, fast väldigt svagt, men hörbart.. har haft det på alla mina. Kanske kina-chippens fel men är även så med coolrunner. Så jag brukar räkna glitch och se om det är ett ok värde :P
              Ahh, du syftar på fläkten... jao det är fullt normalt har du dessutom en fläkt med leds kommer du även se att det blinkar till i fläktarna (dom lyser starkare en snabbis)
              Google is your friend!

Comment

Har inte tänkt på att det är fläkten :P men då går det alltså att höra när den glitchar
                Vet inte vad jag ska göra med hans box.. han hade provat den med andra kablar i andra rum hemma hos honom men samma problem.
                Får skicka honom till er annars.. annars kommer jag få hjärnblödning av den där boxen :P

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X