Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

RGH - Bannad xbox?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• RGH - Bannad xbox?

Hej!

Min kusin köpte en bannad xbox för han tänkte aldrig spela online ändå.. men då är ju problemet att det inte går uppdatera konsolen längre så en del spel fungerar knappt..

Han har för nuvarande dashboard version 2.0.8955.0

Går det installera ett chip för RGH då? för att komma runt problemet så man kan uppdatera igen? + Spara spel på hårddisk då..

Dumheter. Om något spel kräver högre version så kommer spelet erbjuda installation av den version som krävs.
    Så länge du inte går upp till 15xxx i systemversion så går det att göra RGH/JTAG om det är en box som har HDMI.

"så en del spel fungerar knappt"

Antingen fungerar spelen eller så fungerar dom inte.

Vad händer när dom "knappt fungerar"? Kanske är en döende box...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
      Dumheter. Om något spel kräver högre version så kommer spelet erbjuda installation av den version som krävs.
      Så länge du inte går upp till 15xxx i systemversion så går det att göra RGH/JTAG om det är en box som har HDMI.

"så en del spel fungerar knappt"

Antingen fungerar spelen eller så fungerar dom inte.

Vad händer när dom "knappt fungerar"? Kanske är en döende box...

Ingen aning men han påstår iaf att när skivan vill intallera en uppdatering så failar den pga den är bannad.?

Den har ingen HDMI, är en äldre box med enbart komponent ut

Har aldrig använt en bannad box själv så har inte riktigt koll

Comment

Original inlägg av Blitzkrieg Visa Inlägg
        Ingen aning men han påstår iaf att när skivan vill intallera en uppdatering så failar den pga den är bannad.?

Den har ingen HDMI, är en äldre box med enbart komponent ut

Har aldrig använt en bannad box själv så har inte riktigt koll
        Förmodligen spoofad drive eller någon gammal version av iXtreme som blockerar omflashning av driven...

Det beror garanterat INTE på att den är bannad
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          Förmodligen spoofad drive eller någon gammal version av iXtreme som blockerar omflashning av driven...

Det beror garanterat INTE på att den är bannad
          Okej! Så uppdateringar ska fungera trots att den är bannad då? Kanske får prova flasha om läsaren isf..

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X