Hej! Har en Xbox slim trinity med senaste dashboarden! Har beställt en dgx och har nand-x och coolrunnerv3. iväntan på gdx har jag lödat in qsb till moderkortet. å kan enkelt läsa ut mitt nand. nu inser jag att gdx kräver en 5v lödpunkt som min qsb skymmer, kan jag löda den punkten på undersidan av konsollen istället? en annan fundering är om man måste ta av sin xclamp eller finns de alternativa lödpunkter? för den gula å blåa kablarna på undersidan?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
DGX på en Trinity qsb
Collapse
X
-
Eftersom punkten går rakt igenom (pinheaders brukar göra det) så är det inga problem att köra på undersidan om du känner för det
(tänk på att du bara kör DGX för att få ut key 1 gång, därefter ska du köra med vanligt chip)
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
-
Ja de förstår jag! Har ett Colrunner v3 som jag ska köra med när jag fått Nyckeln! Finns det alternativa POST_OUT och CPU_RST punkter på trinity eller måste man ta av xclampen när jag löder dit DGX?Original inlägg av Swizzy Visa InläggEftersom punkten går rakt igenom (pinheaders brukar göra det) så är det inga problem att köra på undersidan om du känner för det
(tänk på att du bara kör DGX för att få ut key 1 gång, därefter ska du köra med vanligt chip)
- Citat
- Flag
Comment
-
Att ta av X-Clamp för att få tag på CPU_RST är inte för Trinity... det är corona...Original inlägg av dr_fredrik Visa InläggJa de förstår jag! Har ett Colrunner v3 som jag ska köra med när jag fått Nyckeln! Finns det alternativa POST_OUT och CPU_RST punkter på trinity eller måste man ta av xclampen när jag löder dit DGX?
punkterna är desamma för både CR3 och DGX
(det är bara vcc/5v) som skiljer sig...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
- Citat
- Flag
Comment
-
Du tittar på Corona diagrammetOriginal inlägg av dr_fredrik Visa InläggMen på dgx diagrammet är den blåa kabeln på en annan punkt på undersidan av moderkortet?
Trust me, i know what i'm saying, vi har glitchat flera Trinity med DGX
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
"den blå kabeln" vilken är det? CPU_RST? POST_OUT? (D eller C)?Original inlägg av dr_fredrik Visa InläggHar installerat DGX v1.oS i min slim trinity, chippet blinkar grönt var femte sekund men lyckas inte få fram nyckeln! har provat med olika längder på den blåa kabeln med samma resultat, Vad gör jag för fel?
På trinity är det främst POST_OUT som spelar roll med DGX, den kan behöva vara JÄÄÄÄÄTTE lång typ upp till 2 meter och mer...Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Problemet är att de blinkar grönt snabbt inte så länge som den borde göra! När jag valt write DGX to nand med nand-x och kopplat in allt och ska starta maskinen framför tvn, pulserar den rätt men om jag drar ut strömmen och slår på igen är det korta gröna blinkningar? Om jag flashar om till original nand å sen kör write dgx pulserar den riktigt första gången man slår på den å sen bara kort grönt? är de något som är fel ????? Har provat å köra med långa kablar både på postout och cpu rst utan framgång?
- Citat
- Flag
Comment
-
Det kan ta ganska lång tid med DGX....
Det kan även vara placeringen av chippet som orsakar problemet...Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Det ser normalt ut i mina ögon iaf
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
om du låter den stå i typ 40 minuter och inget händer lär det inte hända mycket mer...
Personligen skulle jag rekomendera att du skriver ECC filen med nandpro istället för j-runner, det är bara kopiera dom ecc filerna som ligger i dgx foldern
(skriv den som den är på samma sätt som vanliga ecc filerna)
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment

Comment